poster

Mrtvý bod (festivalový název)

  • Západní Německo

    Deadlock

  • angličtina

    Deadlock

Thriller / Western

Západní Německo, 1970, 88 min

Režie:

Roland Klick

Scénář:

Roland Klick

Hudba:

Can

Producenti:

Roland Klick

Střih:

Jane Seitz
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • curunir
    ***

    ,,S PEKLOM SOM TU UKRIŽOVANÝ." __ Na filme oceňujem najmä jeho atmosféru, zasadenie do prakticky neurčitej doby a neurčitého priestoru vyvoláva, ako podotýka aj Karlos80, dojem akejsi post-apokalyptickej vízie. Jeho ďalším znakom je striedmosť - hrá tu iba 7 hercov, pričom dej sa krúti iba okolo troch postáv a popritom sa ani nijako neplytvá dialógmi, dokonca postava Adorfovej dcéry sa (možno pre lepší efekt - alebo radšej) ani raz nedostane ku slovu. Prekvapila ma scéna ,,Mario Adorf proti nákladiaku", ktorá ukončila dovtedajšiu klasickú hru na mačku a myš, ktorá tvorí základ celého filmu. Čo by však celku prospelo je prestrihanie aspoň o nejaké minúty, pretože najmä v druhej polovici mu dochádza plyn a objaví sa aj neopodstatnená nahota. Pozrel som si ho však rád, pretože ide o zabudnutú raritu, ktorá rozšírila moje filmové obzory v rámci žánru ,,eurowesternu". (16. hodnotenie, 4. komentár k filmu)(26.5.2015)

  • Karlos80
    ****

    Wau, tak tohle to byl neuvěřitelně podivný film a svým způsobem velmi originální záležitost. Co do žánru, tak jde o čistě moderní western, který byl zřejmě ovlivněn jen o pár let mladší Leonovou klasikou "Good, the Bad and the Ugly", je to ale i trochu Peckinpaha nebo Jodorowského, najdou se zde ale i určité post-apokalyptické znaky (zcela izolované a opuštěné městečko - tzv město duchů, všude samý prach, špína a beznaděj). Deadlock to skutečně téměř fantastická bizarní záležitost - téměř beze slov s velmi slušnou atmosférou a se spoustou násilím. Prostředí kde se točilo (poušť, opuštěný důlní lom) je neuvěřitelně reálné a spolu s dobře fungující a pasující hudbou krautrockové skupiny Can hodně napomáhají celkovému tónu filmu a jeho atmosféře. Občas nuda, ale zlom přichází s brutální scénou na poušti Mario Adorf vs nákladní auto (nespecifikovaný druh) pak už se od obrazovky témě neodtrhnete. Hudba, atmosféra, herecké výkony (v podstatě všechny ty tři hlavní) a kamera, to jsou ty největší klady tohoto filmu. Není to zřejmě film pro masy, ale fanoušci tohoto druhu filmu a žánru budou jistě potěšeni. Více ošuntělou záležitost už jsem hodně dlouho neviděl!(11.10.2012)

  • Martin741
    ***

    Ani ta vyprahnuta krajina ma nijak nezaujala, film je miestami len dalsia nudna Zivacka, akych som videl uz tony .. sa cudujem dobremu hercovi Adorfovi ze do toho vobec siel. Jak meni kufor penazi majitelov mi bolo jaxi jedno a nijak ma nezaujala ani dynamika vztahov a jak sa menia vztahy medzi postavami. Dalsi precenovany film .. a potom ze daj na filmove teoretiky na CSfd - pokial viem, Madsbender dal 5 hviezd a on je adminom tej odpornej smradlavej zumpy zvanej filmova teoria. Tieto filmove teoretiky -elitari totizto nadhodnotia kadejaky riedky prujem : 55 %(20.9.2020)

  • majo25
    ***

    Toto má ďaleko od trileru. Pripomína skôr akýsi komorný neowestern a má veľmi jednoduchú zápletku. Až tak jednoduchú, že príbeh začína po čase nudiť. Celý čas som si však vravel, že spracovanie vyzerá temer televízne. Až na Maria Adorfa 'no name' herci a nejako tak (teda nezaujímavo) fungovali aj na obraze. Ani záver ma nejako extra nezaujal. Fádny ako celý film. Jediným väčším plusom je zaujímavé zasadenie do čistej atmosfericky vyzerajúcej púšte, ktorá dokáže vyžierať nielen vodu, ale aj mozgové bunky.(7.2.2020)

  • Mariin
    ***

    Stoprocentně destruktivní film s kvalitní formální stránkou a výbornými herci (jako vždy výrazně vyčnívá jinak nesympatický Mario Adorf). Jde o jakousi modernizovanou variaci Leoneho "Hodný, Zlý, Ošklivý", přičemž o peníze jde třem mužům, kteří mají samopal a terénní auto a zdržují se poblíž opuštěného lomu. Točeno v izraelské poušti. Podivné, temné dekadentní divadlo, thriller s poselstvím cynismu, ochucený příměsí beatnické vlny a špetkou erotiky. Nechtěl bych být autorem takového díla, ale na rozdíl od mnoha destruktivních italských spaghetti tento není marxistický, nýbrž anarchistický.(26.5.2013)

  • - Místo, kde se Mrtvý bod natáčel, Klick objevil po smrtelné autonehodě své manželky, se kterou měl malého syna. V Izraeli tehdy v osamění hledal nový smysl svého života. Nalezl tady inspiraci pro Mrtvý bod. (klukluka)

  • - Natáčení probíhalo v typicky klickovském dobrodružném duchu v pásmu nikoho mezi Izraelem a Jordánskem po šestidenní válce z roku 1967 a Klick uvádí, že příhraniční napětí v místě natáčení přispělo k atmosféře celého filmu. (Zdroj: Letní filmová škola)

  • - Mrtvý bod byl dramaturgy mezinárodního festivalu v Cannes vybrán jako zástupce za Německo do hlavní soutěže. Toto rozhodnutí ale vyvolalo takovou nevoli mezi protežovateli a členy hnutí „nového německého filmu“, že se snímek nakonec v Cannes promítal pouze stranou hlavního programu a jeho místo v soutěži zaujal dnes zcela zapomenutý titul Malatesta (1970) Petera Lilienthala. Navzdory tomu Mrtvý bod doma při uvedení v kinech čekalo nadšené přijetí, které následně zpečetila Spolková filmová cena za nejlepší režii. (Zdroj: Letní filmová škola)