Komentáře uživatelů k filmu (88)

  • sidonka
    ***

    I když si spoustu lidí myslí, že o děti z dětských domovů je dbáno tak,aby se v dospělosti dokázali zařadit do normálního života a po propuštění z chráněného prostředí se většina z nich o sebe uměla postarat, že je připravena na život venku a neocitá se na ulici, v pasti dluhů, neřešitelných situací, které vedou k asociálnímu jednání jako je například prostituce, opak je pravdou. Statistiky mluví jasně. Přečtěte si jakoukoli studii o bezdomovectví či profesionální, erudovaný rozbor sociologů o tom, s jakými životními vyhlídkami většina bezprizorních polodětí končí a jaké mají možnosti nebo spíše nemožnosti (pokud se náhodou miniaturní hrstky šťastlivců neujme nějaká neziskovka) a možná budete mít jasno. Pokud někdo z diváků jako reakci na shlédnutý film řekne, že je příběh přemrštěný a takhle přece lidé v 21.století nežijí, pravděpodobně je to hýčkaný jedinec, který neví nic o reálném, tvrdém životě k těm, kteří měli v životní loterii hodně velkou smůlu. Ano, někdo si myslí že by to zvládnul lépe a kdo chce, může si najít slušnou práci, bydlení a normálně žít. Pokud ovšem takové dítě není nadprůměrně schopný jedinec, s velkou pravděpodobností ve všech těchto oblastech i při snaze selže. A selhal by i ten mudrc, který žije v jiné dimenzi. - Film není obhajobou svobodně zvolené prostituce. Přesto film nepopírá, že někdy je tato profese ještě nejlepší cestou z pekla, jak se v mládí může atraktivní žena v bezvýchodné situaci bez zázemí zajistit a díky finanční podpoře se zařadit do obyčejného života, najít si byt, vdát se za slušňáka... Ale to pochopí jen ten, co pracuje se sociálně vyloučenými nebo někoho takového osobně zná. P.S. Víte kolik je lidí, kteří chodí do obyčejného zaměstnání, ale mají tak nízký plat, že nemají ani na bydlení (komerční nájem je u nás ve městě včetně ostatních poplatků za bydlení už skoro stejný jako nájem v Městském bytě, vyloženě sociální byty takřka nejsou ani pro zdravotně postižené občany s dětmi) a tak žije mezi bezdomovci někde v odstaveném vagónu na nádraží a svoje tajemství před obyčejnými lidmi úzkostlivě tají? Kolik z nich se myje a holí ráno v placených veřejných sprchách, aby v práci nikdo nepoznal, kde strávil noc? Kolik z nich neholduje alkoholu ani nebere návykové látky? A přesto to do zařazení do společnosti pořád ještě nestačí? - Dobře, že se alespoň podobné filmy točí, i když je nepohodlné jim uvěřit. Zvlášť neuvěřitelné se to zdá tomu, kdo má byt v osobním vlastnictví zdarma zděděný po babičce nebo mu rodiče umožnili vystudovat vysokou školu a podporují ho doposud. Já ve svém okolí neznám jediného normálního člověka, který by začal v osmnácti letech samostatně fungovat bez jakékoli podpory buď od rodiny nebo od životního partnera. Pracují, do toho studují, snaží se, ale citové a finanční zázemí a předávání životních zkušeností, aby byl mladý člověk schopný v tom dospělém světě fungovat, jsou přesto ještě v těchto letech nezbytnou potřebou.(9.11.2017)

  • Radek99
    ****

    Opravdu silný film! Filmařsky sice poněkud sterilní a chladný, ale co se tématu, příběhu a v druhé polovině budovaného vyznění týče, je silný jako málokterý jiný. Film, který se mnou coby divákem otřásl... Naturalistický, syrový, špinavě reálný...scenáristicky je to sice docela chabé, ale možná je to na druhou stranu výhoda, o to víc se pak mohou v druhé půli utahovat šrouby... Zajímavé je, že představitelka hlavní hrdinky Dominika Morávková-Zeleníková dostala prakticky totožnou roli i v dalším tematicky hodně podobném slovenském filmu Špina...(4.12.2017)

  • hirnlego
    ***

    Poselství pochopeno, vybrala sem si špatný povolání :((12.1.2018)

  • xxmartinxx
    **

    Je to nepochybně lepší, než jsem očekával. Ale mesiášský komplex tvůrců se nemá jak jinak projevit než závěrečným exploatačním maratonem, kde prostě budeme sledovat půl hodiny v kuse montáž znásilnění, protože jinak by to nikdo nepochopil. Typická ukázka dobře míněného misery porna. 1 a 1/2(14.2.2017)

  • castor
    ****

    Aneb když jeden odchod z dětského domova a několik naivních rozhodnutí rozjedou koloběh fatálních událostí. Brzy plnoletá Martina nejprve tančí svým „kamarádům“ z domova kdesi na východním Slovensku, aby brzy vyrazila vstříc životu za svým chalanem do Prahy, protože „otec neznámy, matka nikdy neprejavila záujem.“ Jenže chalan má momentálně úplně jiné starosti, s pouličními živly by to zrovna tak vyhrála. A naneštěstí feťácký přítel potřebuje prachy, takže láska neláska, dívka se ocitá v bytě hrůzy plném násilí a zneužívání. Ano, možná mícháme žánry, mícháme pocity, jenže asi něco bude na tom, že veliké procento dětí z domovů končí na drogách nebo coby prostitutky. A tomu, že děvčata vycházejí z domovů s obálkami nepřipravené na život, věřím. Názory „nejpovolanějších“, že je to nesourodé, neberu. Je to autentické, je to depresivní, je to pestré, je to výborně zahrané. Prakticky od všech!! Což je v domácí tvorbě jedno velké umění. Ano, lze mít problém s tím, že k dívce si kvůli jejímu chování hůř budujeme vztah, lze komplikovaněji přijmout, že z lokací zase vyskakuje socialistická šeď, špína a všudypřítomná beznaděj, jenže Praha není jen Karlův most a nákupní domy. Pokud něco dokáže naštvat, tak závěr, který mi také úplně nesedl. Jinak ale tvůrci předkládají několik momentů, které vizuálně přenášejí bolest hlavní hrdinky na diváka, volí netypické sekvence, dlouhé kamerové jízdy, statické záběry, jsou pestří, zajímaví. Pokud někdo hovoří, že leccos je samoúčelné, ukázali by vševypovídající scénu ve sprše. Odvážná Dominika Morávková-Zeleníková hraje na jedničku. Chyby byly, ale za mě hodně depresivní vstupenka do života. Pouštěl bych ji tabletářům a fejsbukářům v devítce na základní škole. I proto, že jde o debut, tak ty čtyři hvězdy střelím. PS: Skladba zesnulého otce-skladatele puštěná v autě je milým pomrknutím.(12.11.2017)

  • troufalka
    ****

    Součesný slovenský film kráčí vlastními cestičkami. Vždycky hodnotím odvahu vlastní svobodné výpovědi bez nějakých nároků na úspěch. Tou podle mě Pirko je.(13.11.2017)

  • gogo76
    ****

    Keď som prvý krát videl plagát k filmu, asi na obálke magazínu Cinema, tak som nevedel, čo si mám myslieť. Myslel som, že sa propaguje nejaký dokumentárny film o rómoch a nevenoval som tomu veľkú pozornosť. Trvalo takmer 2 roky než som zistil, že ide o slovenský film a mal som šťastie na tv premiéru. Od slovenského filmu veľa nečakáme, o to viac dokáže prekvapiť a tento fakt prekvapil. Príbeh už 100 x prevarený, ale teraz nesie slovensko-českú stopu a film ma upútal. Veľkú zásluhu na tom má výborná D. Zeleníková, ktorá hraje veľmi presvedčivo, nemá problém s nahotou a aj keď natočila dva filmy po sebe s podobným príbehom, tak má veľkú šancu stať sa vyhľadávanou herečkou. 70%.(31.12.2017)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Snaha o silný zásah po emočnej stránke sa vydarila tak na polovicu. Pomerne vierohodný dej osudu osoby, ktorá je od mala predurčená na život na ulici, v obkolesení absolútnej spodiny, skutočne vyšiel nad pomery. Preto je obrovská škoda, že sa to v závere po značnom pritvrdení, ubralo akýmsi podivným smerom, ktorý nemá žiadne reálne opodstatnenie.(18.12.2017)

  • mchnk
    ***

    Velice drsný exemplární případ tragického osudu naivního dítěte, které má být, dle zákona, již dospělé a samostatné. Velmi slušná režie, nicméně s neskutečně odfláknutým, až absurdním závěrem. Přitom prostředí, jak feťácké, tak odporný pasácký byt, ve kterém se krásný andílek mění v bezmocnou figurku, sloužící k ukojení potřeb úchylných jedinců, je povedeně autentické, stejně tak herectví. Opravdu škoda, že děj filmu nakonec vše nadprůměrné pohřbí.(11.11.2017)

  • Vančura
    ****

    Film, který mnou hodně otřásl. I několik dní po jeho zhlédnutí ho nemůžu dostat z hlavy. Oslovil mě svým závažným tématem i jeho syrovým zpracováním - některé scény jsem téměř nedokázal rozdýchat. Velmi se mi líbilo i obsazení - všichni herci se typově ke svým postavám skvěle hodí a Dominika Morávková Zeleníková v hlavní roli je naprosto výborná. Navíc jsem měl pocit, že se ve filmu objevuje spousta neherců, což jen umocňuje jeho neobyčejnou autenticitu. Tu podle mě trochu narušuje jen Boleslav Polívka v malé roli, jehož známá tvář mezi zbylými neokoukanými herci trochu ruší. Celkový dojem z filmu by nebyl úplný bez výtečně zvolených lokací a kvalitního soundtracku - obojí perfektně dotváří celkovou atmosféru. Toto je film, který chce burcovat, a u mě mu to vyšlo na 100% - dlouho jsem nevycházel z kina tak zničený. Je hrozné, že se toto každý den děje, a současně záslužné, že se na to někdo snaží upozorňovat a něco s tím dělat. Btw. nějak takto měl podle mě vypadat film Bez doteku.(31.1.2017)

  • Slarque
    *

    Dobré úmysly často neznamenají dobrý film. Scénář je mizerný. Všechny postavy jsou definovány jedinou vlastností, což z nich dělá neživotné figurky. A jelikož toto dílo zřejmě ani nikdo nerežíroval, hraje je každý z herců po svém. Někteří zcela civilně, jiní až daleko za hranicí karikatury. Celkem se to tedy tluče, tvůrci ovšem ještě přidali hloupý závěr, který zabije poslední naděje na to, že by film mohl s divákem nějak souznít. Nakonec si vlastně nejsem jistý, zda tu jednu hvězdičku nedávám jen za krásná prsa Dominiky Zeleníkové. :((18.11.2017)

  • Karamanlis
    ****

    Naturalistická, drsná a špinavá dráma, situovaná do bezútešného prostredia na okraji spoločnosti, ktoré pohltí jedno bezbranné, v skreslenej realite detského domova vychované dievča. Veľký podiel na tom, že sa mi Pirko páčilo má aj predstaviteľka hlavnej postavy, pre mňa doteraz úplne neznáma, no možno práve o to zaujímavejšia Dominika Zeleníková.(14.11.2017)

  • Dzeyna
    ****

    Prvotřídní humus.(3.12.2017)

  • Havenohome
    ***

    Oproti Zázraku je to hotová oscarovka, ale aj tak je to furt riedke, dej na 15 minút natiahnutý na celovečerák. Sexploation až po dlhej hodine a 10 minútach nachvíľu, dosť explicitné a na ČSSR pomery nevídané. Inak je to taký súčasný rytmusovský Discopríbeh. Štýl neujednotený, chvíľu umelecká narácia, chvíľu klasická, často dokonca aj vyprázdnená narácia (dlhé zábery snímajúce prostredie po odznení naratívnej informácie, upriamovanie sa na nedramatické detaily). Hlavné postavy celkom dobre vymotivované, ale nie je tam žiadny dramatický oblúk, nemá to žiadnu zápletku, takže tie drastické veci nemajú ten emocionálny dopad, ako keby sme sa do hrdinky viacej mohli vžiť. Pri kastingu si inak museli dosť ulietať, je to defilé pošukov a šeredných tlám.(6.10.2016)

  • dopitak
    ***

    Byla těsně pod vrcholem porno branže (v Bangbrosu už si mnuli ruce). Stačilo, aby do ní vstoupila. Místo toho se nechala zatáhnout do překrásného vymalovaného bytu, kde jí vojížděla ta nejhorší verbež, u které se nedalo předpokládat, že by si stěžovala, že jejich milence proudí v žilách herák. Není to blbý, ale ten konec je. Dominika má nejmíň pětky.(10.12.2017)

  • poz3n
    **

    Patlanice žánrů, stylů a snahy něco říct. Pokud jeden a ten samý film v jednu chvíli vypadá jako nová epizoda rakouského rodinného seriálu a o něco později nabízí přehnaně dlouhé a stylizované scény znásilňování, je to solidní haluz. A ten Gaspar Noé na konci? To nemá smysl popisovat, to se prostě musí vidět. 4/10(15.3.2017)

  • Anderton
    **

    Nechcem sa púšťať do vyjadrenia pochybností ohľadom zberu materiálu, nepochybne sa podobné príbehu odohrávajú. Len Pirko pôsobí dojmom, že sa snaží osloviť v celosvetovom meradle filmové festivaly a to prostredníctvom pohľadu na naše dva štáty ako na tretí svet, ktorému niet pomoci a kde mladý človek na prahu dospelosti nemá žiadne príležitosti. Ide o našu béčkovejšiu verziu Lilja forever, kde som mal podobné problémy, ale film vyzeral naopak skutočne filmovo a nie podfinancovane, za čo zase tvorcovia až tak určite nemôžu. No hlavná hrdinka nemá kde spať a namiesto toho, aby sa opýtala nejakého policajta, kde sa môže človek bez domova na noc uchýliť, nechá sa naivne oblbnúť. Takže napríklad aj z takýchto logických nedostatkov scenára Pirko neberiem ako oprávnenú kritiku sociálneho systému.(11.11.2017)

  • SNCIS
    *

    Plusy a mínusy - Plusy: Soundtrack se skládá z Rytmusových pecek, zazní i Keď Jazdíme My. Poté zahlédneme několikrát Dominiku Morávkovou - Zeleníkovou úplně nahou. Příběh není úplně hloupý, je však blbě natočený. Mínusy: Zbytečně dlouhé, depresivní a ve finále film o ničem: Neboť konec to zabil. - 10%.(11.11.2017)

  • blackrain
    ***

    Naivita hlavní postavy byla až bolestná.To mě dostávalo. Děti z dětských domovů jsou na reálný život nepřipravené. Nemají se od čeho odrazit, nemají zázemí, nemají nic. Jen ty představy a sny, o které během jednoho okamžiku příjdou. Kdyby tam nebyly ty artové a snové pasáže, tak bych to bralo jako hraný dokument. Chvilkami to jako hraný dokument vypadá. Bylo to totiž naprosto civilní a přirozené. Podobný happy end jsem po tom všem marastu očekávala. Jen nemusel být až tak doslovný. Stačil by náznak a bylo by tím řečeno všechno.(26.2.2018)

  • hygienik
    *****

    Neviem posúdiť, do akej miery je to podmienené Dominikou Zeleníkovou, ale toto je už 2. jej film, ktorý mi vyrazil dych. Povrchná antiutópia o tom, že morálka je pasé a všetci bojujeme o holé prežitie v bezcitnej spoločnosti, kde chce každý sex a prachy, najlepšie súčasne. Na niektoré scény (pichanie drog), dlho nezabudnem a boli herecky excelentné. Samozrejme tých blbých scén tam bolo oveľa viac. Faktom ostáva, že 2. polka filmu, vrátane záveru, pri ktorom som nevedel. či sa mám smiať alebo plakať, bola riadna sila.(11.11.2017)

  • rogerkint
    ***

    Mandragora pro 10. léta.(26.2.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace