Režie:
Frédéric TellierKamera:
Matias BoucardHrají:
Raphaël Personnaz, Nathalie Baye, Olivier Gourmet, Michel Vuillermoz, Christa Théret, Thierry Neuvic, Adama Niane, William Nadylam, Chloé Stefani (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Paříž 1991. Mladý detektiv Charlie řeší svůj první případ, vraždu mladé ženy. Při studiu podobných případů odhalí řadu podezřele podobných úmrtí. Dlouhých osm let je jediným, kdo věří v existenci sériového zabijáka. Vražd přibývá, intervaly mezi nimi se zkracují a Charlie se stává architektem jednoho z nejkomplexnějších pátrání, které kdy francouzská policie vedla. Film, inspirovaný skutečným případem zabijáka Guye Georgese, sleduje deset let usilovného vyšetřování. (Film Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Stará škole detektivek, nicméně po shlédnutí spíš zanechává dokumentární pachuť. Znechucen primitivností sexuálních pudů individuí, kteří jsou mezi námi a trochu zklamán prací kriminálního oddělení, které nechalo skoro dekádu volné ruce vrahovi, kterého mimoděk dopadli a pustili zaslepeni nesprávnými indiciemi. ()
Drsná, syrová a bezútěšná Francouzská krimi sledující 10 letý hon na sériového vraha Guye Georgese! Podobnost s Fincherovým Zodiacem je rozhodně na místě. Film má zajímavý styl vyprávění, sledujeme dvě časové linie. Jedna se odehrává v soudním líčení a v druhé sledujeme práci kriminalistů, kteří se snaží vyřešit čím dál častější přibývající vraždy mladých krásných dívek. Velmi hezky zobrazené, jak to v takové práci chodí a může vypadat. Frustrace, bezmoc, nedostatek důkazů, žádné stopy a žádná spolupráce. Detektivům závidět nebudete. Film má pomalejší tempo, ale díky tématu je velmi poutavý, zahráno je to perfektně a scény ze soudu mají také náboj. Na to, že film je starý 6 let, tak se pořád nedostal lidem do podvědomí, třeba napravit! Příběh****, Akce>Ne, Humor>Ne, Násilí***, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra****, Napětí***. 8/10. ()
Příjemné překvapení Festivalu francouzských filmů 2015. V plném lesku vrací na scénu žánr, na který francouzská kinematografie byla kdysi hrdá - starou poctivou kriminálku natočenou tentokrát ve stylu Fincherova Zodiaca. Tedy nikoliv jako konflikt policejních složek se zločineckým podsvětím, ale jako svízelné a zdlouhavé sbírání stop, skládání drobných skřípků, které možná později někdo dokáže sestavit tak, aby dávaly smysl. Bludiště indicií, slepých cest a omylů, které stojí životy dalších obětí. SK1 popisuje případ sériového vraha, který po léta děsil obyvatelky Paříže a zaměstnával policejní aparát. Ukazuje, jak je snadné sejít ze správné stopy, jak ošidné je uplatňovat racionální uvažování tam, kde ho protivník postrádá. Divák sleduje spletité vyšetřování a zároveň soudní přelíčení s podezřelým, kde jej ale filmaři nechávají v nejistotě a napětí, jestli ten asociální podivín šířící kolem sebe negativní energii v pozici obžalovaného je skutečný pachatel. Celkový dojem: 95 %. ()
Dvě třetiny filmu je to fajn, lehce syrová, kriminálka, která si s divákem poměrně hezky hraje. V poslední třetině to ale zabila kombinace pitomých pseudopsychologických pseudoanalýz, jakéhosi přiblblého patosu a velmi pochybně podaných kriminálně-soudních procedur. Ve výsledku mě ten takhle propálený potenciál vlastně nasral. ()
Veľmi komorné, na môj vkus až tiché prevedenie veľké a silné prípadu, ktorý trvalo tak dlho vyšetriť a pritom obsahuje v sebe zložky, ktoré stali za to dať do filmu a diváka šokovať. Namiesto toho je to pomalé, bez tempa, dialógové. Na druhej strane film dobre ukazuje kvality polície, ktorá niekedy pôsobí ako banda šmolkov, no a tiež to, že sériovým vrahom sa pri kvalitách niektorých príslušníkov naozaj môže stať hocijaký tupec. ()
Galerie (16)
Zajímavosti (11)
- Na ilustráciu desiatich rokov, ktoré počas filmu ubehnú, využil Frédéric Tellier zmenu obrazu. Staršie zábery sú ešte "zrnité", charakteristické pre deväťdesiate roky. Ako čas plynie, je obraz stále jasnejší, pretože sa objavilo už HD. (Arsenal83)
- Frédéric Tellier si do hlavnej role vybral Raphaëla Personnaza hneď po napísaní scenára, bola to pre neho prvá a jednoznačná voľba. (Arsenal83)
- Frédéric Tellier pred napísaním scenára strávil asi šesť rokov len výskumom prípadu (svedectvá, zápisnice). Písanie scenára mu potom trvalo ešte ďalšie tri roky. (Arsenal83)
Reklama