Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Karlos80
    ****

    Druhý díl z vynikající Poliziotteschi trilogie viz filmy "MILANO CALIBRO 9" 72' a "II BOSS" 73'. Od svého předchudce měl tento film pozvolnější rozjezd (ale jakmile se vše uvede do pohybu film jede téměř až do konce), celkové ztvárnění bylo také jednoduší, nehrála v něm bohyně Barbara Bouchet (ale soft erotiky tu bylo také krapek), po hudební stránce už to také nebylo tak jednoznačný jako předtím ale hrubého násilí a především rychlé a efektivní akce bylo stále dost! Dva profesionální zabijáci Henry Silva (Dave) a Woody Strode (Frank), opravdu zajímavá dvojka, Silva je vtipný playboy a křikloun naopak Strode většinu filmu nemluví, je klidný, kde spočívá veškerá jeho síla, občas jen tupě zírá ale jeho obličej vždy signalizuje chladnokrevnost, nebezpečí a hlavně větší profesionalitu! Typický Leonovský westernový hrdina! Charismatický hromotluk Mario Adorf tu hraje pasáka, ale spíše obětního beránka Lucu Canali, který je obviněn ze zmizení dodávky heroinu, má být tedy pronásledován a zabit, nicméně vše se trochu zamotá a nakonec se mstí hlavně on. Oproti prvnímu dílu velká změna ale jako herec naprostá jednička především v jedné scéně, kde je téměř na pokraji fyzického ale i psychického zhroucení. Slavný režisér Quentin Tarantino byl Dileovým stylem hodně ovlivněný, ostatně je to vidět i v jeho kultovce "PULP FICTION", kde byl také podobný černo-bílý najatý tým, který však měl daleko propracovanější charaktery. Z filmu bych vyzdvihl především jeho agresivní kameru a opravdu parádní, technicky dobře zvládnutou realistickou scénu pronásledování. Ano, je v ní Mario Adorf a jeden najatý vrah, za tuto scénu by zasloužil Oscara! Jeho extrémní herectví zde je téměř na pokraji psychického a fyzického zhroucení..Držet se zuby nehty na předku auta nebo rozbít hlavou přední sklo to sem zatím nikde a u nikoho v tak efektivním pojetí neviděl. Vrcholná scéna zúčtování na vrakovišti je taky napínavá, zvláště když se vám pod nohy jako Mariu Adorfovi připlete malý kotě, do poslední chvíle však nevíte kdo s koho a tak to má být. Stále fantastický, vzrušující ale i zábavný zločinecký film, který stále hravě strčí do kapsy některé americké gangsterské filmy, avšak z mého pohledu už není tak oslnivý a mistrovský jak jeho předchůdce Milano Calibro 9. Komentář zde jako druhý v pořadí.(16.11.2009)

  • peter12
    ****

    Tento film stačí pozerať od hodiny, všetko hlavné: smrť blízkych, prestrelky, naháňačky aut, svižná akcia, to všetko bolo nabúchane v posledných 30 minútach, ale do tej doby tu boli, len mierne oťukávačky a mal tam aj viacero hluchých miest. Príbeh nieje výnimočný a je dosť jednoduchý, ale hlavne nieje dostatočne prepracovaný. Ako napr. tí dvaja Američania, len tak čakajú, kým ho neschopná banda dostane, tam sa pýtalo troška lepšie spracovanie, no vážne scénar mal, ale riadne zadrhele a keby film disponoval schopným scenárom, tak to by bola riadna paráda. Herci sa moc neukázali a keď mám byť smelí, tak boli silno toporný, okrem M.Adolfa to je všestranný umelec, vie zahrať milujúceho otca aj šialeného zabijaka a ešte mu to aj veríte a držíte mu palce, to je pán herec, všetci ostatný sa mali od neho veľa čo učiť. A len kvôli nemu dávam 4*, keby tu nehral, film by veľmi utrpel.(17.7.2015)

  • špaček421
    ****

    Ačkoli kromě Adorfa jsou v hlavních rolích psaní ještě Henry Silva, Woody Strode a Adolfo Celi, nejvíce prostoru má právě Adorf. Což je na jednu stranu dobře, protože Adorf je vynikající a ukazuje, že může být stejně sympatický tady, jako odpudivý záporák ve Vinnetouovi :) Ale třeba nějaká akce drsného dua zabijáků Silva - Strode by mě taky zajímala, ale tihle dva mají prostor především na začátku a pak v závěrečné desetiminutovce, jinak je to spíš o Adorfovi. Adolfo Celi jako takovej italskej Kmotr (dokonce se jeho postav jmenuje Don Vito) taky není špatnej, ale taky nemá zrovna moc scén. Co je ale tady nejlepší jsou akční scény, zejména honička asi v půlce filmu. Opravdu strhující, i když krapet nereálná (zvlášť rozbití čelního skla dodávky hlavou). Dále je tu ještě pár rvaček, ale některé působí jak ze Spencer - Hillovek. V ději zamrzely logické kiksy - ve městě je plno mrtvých, po ulicích se nahánějí chlapi v autech a nikde žádnej policajt.(18.12.2009)

  • fragre
    ****

    Taková spaghetti-gangsterka, která navzdory svému stáří s přehledem přeplivne aspoň 90% soudobé produkce stejného žánru, má spád, je napínavá a konec není zcela předvídatelný. Mario Adorf zde sice hraje pěkného parchanta, ale nakonec mu našinec musí fandit už kvůli jeho nedokonalosti. Jeho protivníci totiž dokonalí jsou. Jsou chladní, kontrolují své emoce, ba spíše jsou již emočně trakřka mrtví, zůstala jim jen chamtivost a pýcha. Americký boss instruující zabijáky činí tak vyrovnaně, jako by ani nemluvil o vraždě, ale o nepodařené investici, kterou je třeba zachránit. Konečně svým zjevem také připomíná spíše žoviálního bankéře (bankstera) než nějakého Al Caponeho. Klidně si ho lze představit jako protagonistu nějaké charitativní akce či jako prominentního návštěvníka kostela. Sami zabijáci jsou také dokonalí - chladní a výkonní. A představitelé italského organizovaného zločinu jsou více méně stejní, snad jen trochu provinciálnější a buranštější. Adorfův pasák ještě takto citově neatrofoval, ještě je schopen cítit lásku a přátelství, což jej činí lidštějším, ale také, z hlediska průmyslu zločinu, zranitelnějším, je to sice těžký hříšník, ale jeho protivníci jsou již pekla zplozenci .(15.9.2011)

  • Flego
    ****

    Drsná krimi sa odohráva v podsvetí ( tentokrát bez asistencie polície ) s opäť vynikajúcim Mariom Adorfom. Niektoré pasáže s ním sú skvelé, na jednej strane dokázal byť besný ako pes ( naháňačka za šoférom dodávky ), na druhej jemný a milý ( scény s dcérkou ). Film zdarilo zapadá do talianskej Poliziotteschi 70-tych rokov.(9.9.2011)