poster

Černý talár pro vraha

  • francouzský

    Une robe noire pour un tueur

  • slovenský

    Čierny talár pre vraha

Krimi

Francie, 1981, 103 min

  • Faidra
    *****

    Má-li spravedlnost zavázané oči, pak není divu, že talár spravedlivých oblékají vrazi, nevinným je odměnou rendez-vous s katem a systém se z úctyhodného ochránce mění v prodejnou ženštinu, jež chrání toho, kdo dá nejvíc. Giovannimu stály u kolébky sudičky jménem Beznaděj, Bezvýchodnost a Bezmoc a on do nás jejich odkaz pere bez lítosti a milosrdenství. A svůj díl děsu a rozčarování obdrží každý, kdo zjistí, že systém je snadno podplatitelná hydra, jejíchž tisíc hlav vás bez váhání připraví o tu vaši, jakmile o tom jedovatém plazovi nejste ochotní tvrdit, že je to vznešený a ušlechtilý lev. Konečně kdo by to měl zprostředkovat přesvědčivěji než Giovanni, kterému svého času dýchala gilotina na krk osobně.(21.10.2007)

  • nascendi
    ****

    Bolo celkom príjemné obnoviť si spomienky na kriminálku spred štyridsiatich rokov. A súčasne nepríjemné potvrdiť si, že už vtedy bolo prerastanie prokuratúry, súdov a polície s organizovaným zločinom v kurze a ostalo také dodnes. Menia sa iba kulisy a striedajú účinkujúci. Priznám sa, že som o José Giovannim nič nevedel, aj keď mal prsty v Dobrodruhoch aj Dvoch mužoch v meste. Ani tento film napriek nejakým nedostatkom, stratám tempa a miernemu zostarnutiu nezaostáva za oboma menovanými. Nie je to len zásluha hereckého tria a dobrej hudby. José Giovanni zažil políciu a väzenie zblízka, takže jeho pohľad na dianie je uveriteľný. A ak by sa dalo, pol hviezdičky by som venoval Věre Galatíkovej, bez ktorej hlasu si Annie Girardot ani neviem predstaviť.(23.6.2018)

  • nervoznideda
    *****

    Poslední dobou si promítám filmy staršího data. Jsou skvělé. Po 30 letech stále aktuální, až mne z toho mrazí. Kde je pravda? Už mi táhne konec a tak ani v tomto skvělém světě, co dnes máme už nebaví ani žít. to jsme se dočkali pěkného svinstva. zdravím a doporučuji všem OK deda :-) PS mám dojem že obsah píší děti , protože splést si gilotinu s elektrickým křeslem může jen idiot :-)(14.10.2015)

  • borsalino
    *****

    Klasická francouzská kriminálka, která v sobě zahrnuje dvě linie. Jednu příběhovou, advokátku, která jde za svými případy se vší rozhodností a nebojí se jít proti různým zaběhnutým postupům. Po neúspěšné obhajobě je C. Brasseur odsouzen k trestu smrti, avšak podaří se mu uniknout a začne shánět důkazy o své nevině, a to i ve spolupráci s jeho advokátkou A. Girardotovou. V závěru dochází k obratu, ukáže se, že mnoho policistů a vysokých úředníků je do případu zapleteno a ze C. Brasseur pro ně páchal nejrůznější trestné činy. Začíná hra o čas, kdo z nich najde dřív usvědčující dokumenty. Jeden z policistů už chce začít mluvit... Druhou linií je demonstrace prorůstání zločinu do policie a justice, kdy pak tito lidé nehájí zájmy státu nebo spravedlnosti, ale výhradně své vlastní. Velmi aktuální téma.(24.3.2008)

  • sportovec
    *****

    Klasické drama o tradičním tématu vzájemného prorůstání organizovaného zločinu a veřejné správy i praktické politiky se v mnoha ohledech příliš neliší od té části současné ruské filmové produkce, která se zabývá ztvárňovaním po desetiletí tajené odvrácené tváře někdejší sovětské společnosti. Tradičně dobré historické výkony, značně nadrutinní režie i scénář a nosné téma - musím souhlasit - povyšují film jak nad standard jeho přímo i nepřímo deklarovaného žánrového zařazení, tak nad průměr tehdejší produkce. Lehké to zkrátka nemá nikdo: ani ti, kteří zákon "poctivě" porušují, ani ti, kteří se živí tím, že zodpovídají za veřejný pořádek a eliminaci zločinu ve všech jeho formách.(1.3.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace