Reklama

Reklama

ID 21

Trailer

Obsahy(1)

ID 21 - Ideál krásy našeho století. 
ID 21 upozorňuje na problém dnešní konzumní společnosti a snaží se rozpoutat diskuzi ohledně pojmu ideální krása.  
V dokumentu diváci uvidí nejen rozhovory s lidmi, kteří se s nastaveným ideálem krásy denně setkávají, ať už v pracovním nebo osobním životě. Překvapivé jsou také výsledky mezinárodní analýzy, které se zúčastnilo téměř 1200 respondentů.
Dokument prolíná více rovin. Je o sledování trendů, idolů a chování se podle někoho, kým nejsme. Každý totiž vnímá krásu jinak a každá žena je svým způsobem krásná, když je zdravá a spokojená sama se sebou. Navíc otázka je, kterou krásu bereme jako ideální. Ideál krásy, který nám předkládají média, nemusí být to samé jako ideál krásy tak, jak ho chápeme my. Nejhorší dopad to má potom na mladistvé, kteří nejsou vždy schopni rozlišit realitu od „dokonalých" vyretušovaných těl. 
Hlavní úloha mužů v tomto filmu je ukázat, jak oni vidí ženy v dnešní době, jaký názor na ně mají a také jak vnímají reklamu.
Druhá polovina filmu navodí důsledky, příběh anorexie. (Faible)

(více)

Zajímavosti (3)

  • Dokument zachycuje pohledy na nezdravý současný ideál ženské krásy, který se i přes většinový nesouhlas veřejnosti stále nedaří nahradit zdravěji vypadajícím typem dívek a žen. Scenáristka a režisérka Denisa Slavíková se rozhodla proti němu bojovat nejen prvním vlastním filmem, ale i založením vlastní modelingové agentury. (Faible)
  • Autorka Denisa Slavíková by ráda dokument využila i pro osvětu mladých lidí. "Přemýšlím o tom, že bychom dokumentární film mohli prezentovat na školách, aby teenageři věděli, jak sledovat reklamu a co si o ní myslet." (Faible)
  • Snímek byl 17. 3. 2014 uveden ve Zlíně na festivalu SKRZ PRSTY a v Jihlavě v rámci letního kina Kavárny Muzeum. (Faible)

Reklama

Reklama