poster

Westworld - Labyrint (série)

  • USA

    The Maze

Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní

USA, 2016, 9 h 53 min (Minutáž: 54–86 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandie Newton, Jeffrey Wright, Tessa Thompson, Jimmi Simpson, Rodrigo Santoro, Shannon Woodward, Ingrid Bolsø Berdal, Ben Barnes, Simon Quarterman, Angela Sarafyan, Luke Hemsworth, Clifton Collins Jr., Louis Herthum, Sidse Babett Knudsen, Jason Konopisos, Jeff Daniel Phillips, Talulah Riley, Joshua Sawtell, Molly Schreiber, Mike Bash, Oliver Bell, Chris Browning, Jonathan Erickson Eisley, Tait Fletcher, Paul Fox, Demetrius Grosse, Bruno Gunn, Travis Hammer, Brian Howe, Chris Mollica, Bojana Novakovic, Steven Ogg, Tom Proctor, Ward Roberts, Eddie Shin, James Landry Hébert, Petra Lo, Judson Mills, Lili Bordán, Dylan Kenin, Chris Osborn, Jonny Pasvolsky, Micah Fitzgerald, Sancho Martin, Robert Allen Mukes, Ane Crabtree, Jessica Clark, Bryan Friday, Donnabella Mortel, Michael Wincott, Lili Simmons, Leonardo Nam, Kaiwi Lyman, Folake Olowofoyeku, Kanin Howell, Timothy Lee DePriest, Frantz Durand, Tai Bennett, Regi Davis, Josh Clark, Lane Smith Jr., Andrew Constantini, Maddison Bullock, Christine Weatherup, Patrick Gorman, Madeleine Wade, Izabella Alvarez, Kate Rene Gleason
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    *****

    Někdejší Crichtonův Westworld představoval přes jméno slavného spisovatele a účast Yula Brynnera coby hvězdy nejužším způsobem spojené s westernovým žánrem prachobyčejné a z dnešního pohledu nepříliš zajímavé béčko. I když za produkcí stála uznávaná HBO, nečekal jsem, že vznikne něco tak promyšleného a strhujícího, výpravného, něco, co mě přinutí zhlédnout celou první sérii v nejkratším možném čase. Chytrý seriál s komplikovanou strukturou, myšlenkově provokativní, s humanistickým zaměřením, s nejednoznačnými postavami, skvěle obsazený a zrežírovaný, co víc si přát. Westworld si pohrává s dnes tak populární myšlenkou vzniku umělé inteligence, kterou mají na svědomí dva technologičtí vizionáři - Ford a Arnold. Praktickému Fordovi jde o podnikání a kráčí neochvějně za svým cílem postavit obří zábavné centrum, které vytvoří dokonalou iluzi divokého západu 19. století. Jeho obyvateli mají být roboti k nerozeznání podobní lidem. Nic víc než špičkové stroje v nich nevidí a nechce vidět. Kolega Arnold si uvědomuje výsledky jejich snažení a hra na boha ho začíná děsit. Stává se překážkou pokroku a jeho život končí v marné snaze projekt zastavit. O 35 let později stojí paradoxně v cestě bezproblémovému chodu společnosti Ford. Množí se nevysvětlitelné jevy v chování robotů, ztrácí se zaměstnanci, houstne napětí - změna je cítit ve vzduchu. Autoři seriálu rozehrávají partii s divákem zeširoka a dohloubky, matou ho, hrají postranní hry a kombinují žánry. Westworld je pochopitelně ze všeho nejvíc pocta klasickému westernu se všemi jeho identifikačními znaky a typizovanými postavami. Vedle toho jde o sci-fi, ale na své si přijdou i milovníci romantiky, nerdi zvyklí luštit množství odkazů a rébusů a fandové dobrodružné podívané. Co funguje na jedničku, je propojení a vyvážení intelektu a citové angažovanosti. Složitá stavba příběhu nutí diváka přemýšlet, zneužívání umělých bytostí vzbuzuje vlnu sympatií s jejich osudem, ne nepodobným postavení starověkých otroků. Prachatí návštěvníci parku mají možnost kohokoli z robotů mučit, zabíjet a znásilňovat - a také to často činí. Zatímco v Crichtonově Westworldu představovali roboti hrozbu, v novém zpracování představují tu sympatičtější část seriálových hrdinů. Jejich touha po pochopení smyslu jejich existence a po důstojnosti je zlidšťuje víc než lidi plné nadřazenosti, sobectví a bezohlednosti. Revolta robotů s sebou nese kromě zkázy i naději na obnovení morálních hodnot a humanistických ideálů. Těžko říct, co bych na Westwordlu vyzdvihl nejvíc. Záludnou proměnlivost charakterů ovlivněných přeprogramováním či odhalením identity? Výkon hereckého veterána Anthony Hopkinse v roli velikášského, manipulativního a nebezpečného šéfa parku? Či snad skvělou výpravu? Ať je to jak chce, těším se jak malý kluk na další sérii. Celkový dojem: 95 %.(26.6.2018)

  • kocik1
    **

    Nuda v zábavním parku vůbec není zábavná a snaha o pseudofilozofický rozměr spíše než potěší, otráví. Deset dílů je jako formát na tohle téma moc a tak je seriál vyplněn hluchou vatou a pseudomoudry, pod nimiž se naprosto ztrácí původní myšlenka, byla-li tam vůbec nějaká. Já po ní pátrat rozhodně nehodlám.(10.12.2016)

  • Gulde
    ****

    Tenhle seriál má hloubku. Možná si hraje na to, že větší, než mu přísluší, ale i tak je to zajímavej náhled na takový morální dilemma. A pravdou je, že jestli Hra o Trůny člověka víceméně stále překvapuje, tenhle seriál dokáže slušně člověku zamotat hlavu. Ale i tady pozor - jedna věc je si moudře a pružně hrát s realitou, a druhá pak vytvořit chaos a zmatek, a místy mám pocit, že tenhle seriál balancuje dost na hraně. Věřím ale tomu, že série druhá ukáže, jestli se z Westworldu stane fenomén, nebo jen další seriál, který se zahubil vlastní ambiciózností.(5.6.2018)

  • Lukin413
    ***

    Expozice je úžasná, svět je zajímavý, westernový feeling dokonalý. Expozice se táhne pres několik dílů, což není u HBO nic nového, a vy se těšite, jaké příběhy a zápletky se začnou mezi postavami odehrávat. A tady byl pro me kamen úrazu. Příběhové linky jsou plné zvratů a hraní si s divákem, jenže při zpětném ohledu nedávají smysl, navíc se jedná o dost provařenou "vzpouru strojů" a boj o moc v korporaci. Ukecaná linka s bordelmamá pak celou dobu pluje paralelně, nijak se a hlavním pribehovym proudem nepropojí a je tudíž úplně zbytečná. Nicméně na druhou sérii se ještě podívam, protože věřím, ze ten svět potenciál má, jen je třeba jiného scenáristů, než rutináře, co je podepsán pod první sérií. Edit: on k tomu psal scénář Nolan mladší? No sakra, zklamání. EDIT 2: Dokoukáno asi pět dílů druhé série a vzdávám to.(21.6.2018)

  • venison
    ****

    Málem mě tenhle nadupaný seriál „Westworld“ z produkce HBO minul, ale jakmile jsem si pustila první díl, musela jsem dofetovat zbytek :-) V první řadě se autorům (Jonathan Nolan a spol.) podařilo vytvořit naprosto fascinující, propracovaný svět na základě inspirace původního autora Michaela Crichtona.. Díky moderní technologii si dnešní „Westworld“ mohli dovolit udělat mnohem dynamičtější, hmatatelnější, reálnější.. Seriál „Westworld“ se snaží divákovi vnuknout řadu filosofických otázek zejména ohledně lidství a humanity.. Baví mě propracovaná sci-fi, která se schovává za tradiční western, obě žánrové kategorie jsou mé oblíbené.. Akčníé podívané je tu pomálu, spíše se jedná o konverzační drama na pomyslném pozadí divoce západních jatek.. Autoři si chytře pohrávají s linkou času.. Rozehrávají inteligentní hru na slepou bábu – kdo je člověk? kdo robot? kdo ovládá koho? a proč? Ovšem zklamu Vás, po celé jedné sérii jsem odpovědi na své otázky nedostala.. Zvučná jména vábí a scény s výtečnými staříky Anthonym Hopkinsem a Edem Harrisem považuji za ty nejzdařilejší vůbec.. Obě postavy jsou klíčové, ale nenazvala bych je hlavními, jsou relativně upozaděny, aby dostaly prostor i nové méně známé či zcela neznámé tváře. Mě osobně trošku vadilo, že se děj díky snům a herním smyčkám vrací stále na začátek a omýlá se již omleté stále dokola, ale chápu, že do koncepce příběhu to bylo nutností. Vadí mi, že se hodně soustředí na vývoj postav, ale nikdo mi nevysvětlil základní technické zákony tohohle světa (např. kde berou roboti energii, jak fungují příběhy, jedou si hlavní postavy divokého západu smyčku každý den to samé a pokud přiberou člověka, tak se děj na několik dní rozjíždí apod.).. Z děje jsem něco prokoukla dávno, něco mi bylo podsouváno jinak, ale divákovi je celou dobu jasné, že nic není tak jak má být.. Seriál „Westworld“ je výborně propracovaný a perfektně vystavěný, ale „něco“ mi tam na 5* chybělo.. Btw – původně jsem neměla ani tucha, že je prapůvodním otcem příběhu Michael Crichton, ale instinktivně jsem vytušila, že jde o silnou provazbu na „Jurassic Park“ (díky technologii uměle vytvořený uzavřený svět, který se člověk snaží ovládat, dokud se všechno nezačně kvůli hamižnosti hroutit + ideologický papaláš, který to vlastně myslel dobře apod.), takže komu lahodí podobný styl (jen bez dinosaurů), tak rozhodně doporučuji povinně shlédnout :-) Už se těším na další sérii a modlím se za minimální úrovňový propad :-D(18.1.2017)

  • - Melodie, kterou lze slyšet v pozadí scény v nevěstinci, je skladba „Something I Can Never Have (Still)“ od zpěváka Trenta Reznora. (Epistemolog)

  • - V této epizodě zazní piano verze skladby „Reverie“ od skladatele Claudea Debussyho. (Epistemolog)

  • - V této epizodě zazní v úvodu intro skladby „A Forest“ od kapely The Cure. (Epistemolog)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace