Reklama

Reklama

Westworld - Labyrint

(série)
  • USA The Maze
Trailer 5
Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní
USA, 2016, 9 h 53 min (Minutáž: 54–86 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Jeffrey Wright, Tessa Thompson, Jimmi Simpson, Rodrigo Santoro (více)
(další profese)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Vítejte ve světě, kde si můžete splnit všechny své touhy – jakékoliv touhy.  Svět Westworld se odehrává v době Divokého západu ve Spojených státech. Vy jako člověk si ve Westworldu můžete splnit své touhy – projíždět se na širých pláních USA, přestřelky, zabíjení, sexuální touhy a nebo jen přihlížet. Jako člověk ve Westworldu máte výhodu – jakýkoli zásah od stroje s vámi nic neudělá – jste nesmrtelní. Bohužel roboti jsou po posledních updatech divocí a vymykají se kontrolám. Správci robotů se s tím snaží něco dělat. Zároveň sledujeme příběh cizince, který ve Westworldu rozehrál svojí zvrácenou hru plnou krve a násilí. (Varan)

(více)

Recenze (115)

Tosim 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Život si vždycky najde cestu." Hutné sci-fi a společenské téma, klasický Crichton. Dlouze přemýšlíte, zda by taková atrakce byla vůbec legální a dostanete se tím k odvěkému tématu ovládání jedné skupiny skupinou jinou. Ed Harris, kterého jsme dlouho nikde neviděli a Anthony Hopkins, často démoničtější, než v Mlčení jehňátek. 90%. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Přeceňovaná nabubřelá sebestředná podívaná, která mě stála hodně energie vůbec dokoukat. Prvních pět dílů je víceméně expozice, teprve v druhé polovině se začne trochu něco dít, ale poslední dva díly zase zpomalí tempo a táhnou se jako smrad. Stálo to spoustu peněz, hrají tam skvělí herci, vypadá to pěkně na pohled, ale emoce ze mě Westworld nevyždímal pražádné. Druhou sérii si asi odpustím. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Někdejší Crichtonův Westworld představoval přes jméno slavného spisovatele a účast Yula Brynnera coby hvězdy nejužším způsobem spojené s westernovým žánrem prachobyčejné a z dnešního pohledu nepříliš zajímavé béčko. I když za produkcí stála uznávaná HBO, nečekal jsem, že vznikne něco tak promyšleného a strhujícího, výpravného, něco, co mě přinutí zhlédnout celou první sérii v nejkratším možném čase. Chytrý seriál s komplikovanou strukturou, myšlenkově provokativní, s humanistickým zaměřením, s nejednoznačnými postavami, skvěle obsazený a zrežírovaný, co víc si přát. Westworld si pohrává s dnes tak populární myšlenkou vzniku umělé inteligence, kterou mají na svědomí dva technologičtí vizionáři - Ford a Arnold. Praktickému Fordovi jde o podnikání a kráčí neochvějně za svým cílem postavit obří zábavné centrum, které vytvoří dokonalou iluzi divokého západu 19. století. Jeho obyvateli mají být roboti k nerozeznání podobní lidem. Nic víc než špičkové stroje v nich nevidí a nechce vidět. Kolega Arnold si uvědomuje výsledky jejich snažení a hra na boha ho začíná děsit. Stává se překážkou pokroku a jeho život končí v marné snaze projekt zastavit. O 35 let později stojí paradoxně v cestě bezproblémovému chodu společnosti Ford. Množí se nevysvětlitelné jevy v chování robotů, ztrácí se zaměstnanci, houstne napětí - změna je cítit ve vzduchu. Autoři seriálu rozehrávají partii s divákem zeširoka a dohloubky, matou ho, hrají postranní hry a kombinují žánry. Westworld je pochopitelně ze všeho nejvíc pocta klasickému westernu se všemi jeho identifikačními znaky a typizovanými postavami. Vedle toho jde o sci-fi, ale na své si přijdou i milovníci romantiky, nerdi zvyklí luštit množství odkazů a rébusů a fandové dobrodružné podívané. Co funguje na jedničku, je propojení a vyvážení intelektu a citové angažovanosti. Složitá stavba příběhu nutí diváka přemýšlet, zneužívání umělých bytostí vzbuzuje vlnu sympatií s jejich osudem, ne nepodobným postavení starověkých otroků. Prachatí návštěvníci parku mají možnost kohokoli z robotů mučit, zabíjet a znásilňovat - a také to často činí. Zatímco v Crichtonově Westworldu představovali roboti hrozbu, v novém zpracování představují tu sympatičtější část seriálových hrdinů. Jejich touha po pochopení smyslu jejich existence a po důstojnosti je zlidšťuje víc než lidi plné nadřazenosti, sobectví a bezohlednosti. Revolta robotů s sebou nese kromě zkázy i naději na obnovení morálních hodnot a humanistických ideálů. Těžko říct, co bych na Westwordlu vyzdvihl nejvíc. Záludnou proměnlivost charakterů ovlivněných přeprogramováním či odhalením identity? Výkon hereckého veterána Anthony Hopkinse v roli velikášského, manipulativního a nebezpečného šéfa parku? Či snad skvělou výpravu? Ať je to jak chce, těším se jak malý kluk na další sérii. Celkový dojem: 95 %. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Obrovská, promyšlená metafora na život, který dnes žijeme. Narativní linky psané velkými korporacemi, loutky žijící ve smyčce pracovního nasazení a probuzení, kteří zkouší uniknout ze spárů manipulací. Nolan s manželkou oživili sci-fi klasiku z roku 1973 s takovým citem, že působí svěže a zároveň tradičně. Probuzení umělé inteligence je klasické téma, ale zasazení do rituálu běžných životů, smyček dělá z androidů spíše lidské bytosti. Matrix naruby, kdy stroje trpí pod nadvládou lidí. Abramsův dohled pomáhá mysteriózní atmosféře i obrovskému měřítku, protože Westworld přes všechny dechberoucí akční scény a opulentní výjevy zůstává především přemýšlivým konverzačním dramatem, chytře si hrající s percepcí času. Herecké obsazení není jen lákavou vábničkou. Ed Harris je ďábelský, Evan Rachel Wood je krásná jako panenka. Scény obsahující Anthonyho Hopkinse špendlí divákům oči k obrazovce. Chytré dialogy, rozhovory s pointou a příběh o důležitosti příběhu a jeho pravdě skryté uvnitř. Dávkování informací, načasování a finální navnazení na případné pokračování je provedeno s tou nejlepší péčí. Chvílemi to tak nevypadalo, ale Westworld je událostí roku, kterou budete chtít vidět znovu. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Myšlenka je to svůdná a krásná, metafora krutá a pravdivá – a vlezlá a sžíravá. Westworld by měl pro jistotu vidět každý, ještě než podepíše první smlouvu, abychom se jako společnost mohli přestat plošně opíjet rohlíkem ohledně novodobého (sebe)zotročení lidí vehnaných do rutinních smyček nesmyslného zaměstnávání se mechanismy, které dbají, abychom se z nich nevytrhli a ne(o)žili. Výtvory jsou – pokud jde o lidskou podstatu, o nejhlubší přirozenou motivaci žít – čistší, lidštější než skuteční lidé dnes. Jednají v souladu s ryzími emocemi, prožívají své osudy způsobem, jehož skuteční lidé už nejsou ve svém vnějším světě schopni, neboť svou přirozenost, své city, své lidství potlačili a zaprodali, zapomněli a hluboko v sobě pohřbili ve světě, kde se nechali zotročit byznysem, penězi. Umělost je tedy nová přirozenost a svět-park umělých lidí na ty skutečné působí jako magnet, láká je zažít, jaké to je být volným, prožívajícím, syrovým člověkem. *** Lidé už nejsou cítícími bytostmi, ale chodícími kobkami svých duší, nežijí pro krásu, lásku, volnost, pro vzrušující vývoj a proměnu, a androidé jsou logicky lidštější, neboť zhmotňují zpeněžitelnou touhu, sen zotročených lidí po lidství, který se jim dá prodávat nazpátek -- tohle téma je staré jako sama myšlenka UI (ostatně jde o remake a původní Westworld je starý skoro půl století) a dokonale ztvárněné bylo mnohokrát, např. a za mě nejkrásněji v Bladerunnerovi. *** Tenhle seriál je však pozoruhodný – a mrazivý – v jiném ohledu. S jakým despektem tu všechny hlavní postavy smýšlejí o lidech, s jakým zklamáním a opovržením se o nich vyjadřují, je jedna věc. Druhá a výjimečnější je, jak ze samotného způsobu narace a didaktického eskalování pointy vyplývá, že se stejným despektem a beznadějí shlížejí na diváky, na lidi, sami tvůrci. Strhující úvodní díl Westworldu je v tomhle jiný než celý zbytek série. Ten vyloženě zve dychtivé a odvážné k dobrodružství. Vidí v divákovi partnera, který je schopen se měnit v průběhu vyprávění, aktuálně vstřebávat, co se dozvídá, přizpůsobovat se a spoluúčastnit se narace krok za krokem, odhalovat zvraty a být neustále na koni. První díl divákovi důvěřuje, že je schopen přijímat mentální revoluce, evoluce, převraty a puče a spoluhrát. První díl z Vás dělá spiklence, zve Vás do sedla a počítá s tím, že se za divoké jízdy udržíte a budete orientovat a pružně měnit směr. Slibuje, že plody narace budou Vaším spoluvýtvorem, že budete moci sledovat proměnu příběhu v aktuálním čase. Že čím lépe budete sledovat, a přizpůsobovat se, neboli slovy Westworldu: čím dále zajdete, tím dobrodružnější a nebezpečnější věci se budou dít (= stávat, i říkat). Ale tenhle slib, kterým si mě otevírák Westworldu okamžitě získal, se nesplní. Od druhého dílu už nejste partnerem. Zatímco z děl Ch. Nolana jsem zvyklá, že se co nejjednodušším způsobem sděluje převratná myšlenka, něco skutečně nového, co když se vysloví, mění naši realitu, náš svět v hlavách nás diváků, tady je to naopak. Od druhého dílu se mění narace na ten obvyklejší, tuctovější, bezpečnější typ: jednoduchá (byť geniální a klíčová, tak zároveň dekády stará) myšlenka se halí do záměrně příliš zamotané a zásadní informace vynechávající narace, kterou nemůžete sledovat jako partner-dobrodruh, ale které jste útrpně, pasivně vydáni napospas až do finále. Nechce se od Vás nic víc než se tím bděle pročekat, autoři Vás vláčí chycené na lasu za koněm, než Vám až na konci, kde Vás chtějí mít, vydají potřebné indicie a po lopatě k nim dořeknou i to poslední. Je to mistrně natočené, přiznávám tomu všechnu sílu, ale ty časté momenty, kdy nerozumíte, protože oni nechtějí, kdy musíte čekat bez dostatečných nápověd, až se Vám smysl sledovaného odhalí, mě cestou bolely do hloubi duše. Byla jsem připravená na spolujízdu, kterou sliboval první díl. Ale bolely mě hlavně proto, že to nejvíc prozrazuje o tvůrcích: jak málo věří v existenci evolučního diváka, který by jim stačil, kterému není potřeba názorně předvést, jak je zotročený a pasivní, a doslovně říct, že by se měl probudit, ale který by s nimi rovnou za běhu cestu za nový obzor utvářel. Tohle není iniciace, v jaké věří a pro něž se pouští do práce Ch. Nolan, tohle je zas jen typická detektivka starého typu, u níž si máte na konci nechat prostě vyložit, jak to celé bylo. *** Nicméně! Pořád zbývá velká naděje, že si tuhle divokou metakomunikaci a živý vztah s divákem tvůrci seriálu nechávají právě tak jako stvořitel Westworldu do chystaného nového příběhu – že druhá série bude v tomhle ohledu v narativní lince stejně nebezpečná jako nově slíbený nový příběh v parku: že diváci či hosté už dál nebudou chráněni před ranami, ale že vyprávění jim tentokrát bude moci vyrážet dech, ubližovat, brát jim jistoty a nutit je se v průběhu hry přizpůsobovat, měnit a rozvíjet, aby s jejich dosavadním světem představ nevzaly za své i holé životy. Že bude zvát dobrodruhy mezi námi na divoký hon po novém smyslu života, k němuž jsme se tu my všichni sešli právě tady a teď. Těším se velice, připravená na všechno, i nechat se po stotisící zklamat, tvůrci i diváky. Nic bezpečnějšího by nemělo smysl. *~ () (méně) (více)

Spiker01 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nemůžu si pomoct, ale celou první sérii jsem cítil tu vychtěnost dalšího super mega úspěšného GoT seriálu. Že je seriál pomalý, by mi ani tak nevadilo, Slow burnery mám celkem v oblibě, ale minimálně tahle první série se táhla naprosto neskutečně a pořádnej nářez jsme dostali až v posledních dvou dílech, nutno dodat, že ty samotné zvraty až tak překvapivé nebyly..to už dle mého prováhali. Ovšem pořád je to HBO, ty prachy jsou tam neuvěřitelně vidět a na jiné stanici by to v této podobě nemohlo nikdy vzniknout. Navíc to obsazení dvou hereckých legend je jeden velkej palec nahoru a škoda jen, že už je pravděpodobně neuvidíme. Druhá série bude bez nich poloviční, aniž bych tímhle nějak extra spoileroval, to se dalo celkem čekat (Viz Sean Bean u GoT). Ke druhé sérii se samozřejmě vrátím, ale budu mít vyšší požadavky...7/10 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

9 x 80% + 1 x 100% = 100%. Aby som trochu objasnil túto nezrovnalosť, tak rozoberte si ľubovoľný film, aký vás na konci dostane, na desať častí. Ako by ste jednotlivo ohodnotili každú cca desaťminútovku, a ako potom celok? ()

mcb 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ukázkový případ event watchingu a world-buildingu, kde tvůrci dlouhé produkční odklady proměnili v nesmírně cílevědomý puzzle seriál, který se divákům odměňuje každou novou částí skládačky. Ztrácení v bludišti významů snad nebylo od doby Ztracených opojnější, scenáristům Jonathanovi Nolanovi a Lise Joy se navíc musí uznat vybudování uvěřitelné dějové linie, v níž se na uvědomění strojů nedíváme z lidské stránky, nýbrž z pohledu nově vznikajícího druhu. ()

HellFire 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nejsem žádným velkým příznivcem westernů, což mě v kombinaci s opakujícím se dějem v prvních několika epizodách odrazovalo od dalšího sledování, ale nakonec jsem rád, že jsem vydržel. Z Westworldu se totiž vyklubalo příjemné překvapení, které táhnou zejména skvělé postavy (až na Thandiwe Newton, která mi prostě nesedí) a zajímavý děj. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První řada seriálu mě fakt dostala,každá postava si žije a umírá ve své dějové linii,pak najednou zjistím,že žije a umírá v několika dějových liniích v rámci parku a ještě dostává možnost zažít totéž v reálu v laboratořích společnosti.Pro umělou inteligenci,která si začíná uvědomovat sama sebe,je to pěkně depresivní zážitek.Celá první série byla docela zvláštní,chvíli to byla nenáročná zábava,chvíli drama s netušenou hloubkou,ale až na pár slabších momentů to byla parádní podívaná a ten závěr... ()

MoiJe 

všechny recenze uživatele

Vyzerá kvalitne, má slušných hercov, slušné efekty a celkovo budget. Má aj veľmi slušné chvíle. Problémom je neprehľadnosť, sme v rôznych timelinách, rôznych telách, rôznych vrstvách vedomia (snov, spomienok, kusov kódu, ...) a čo tak spätne pozerám, internet je plný vysvetľujúcich článkov a videí. Ja by som oveľa radšej AI seriál bez potreby prekombinovaného dovysvetľovania, a kľudne akčnejší bez dlhých útrpných záberov. ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Na předlohu to nemá ani náhodou, ale je to stejně fascinující. Jen mi vadí ta nadměrná dávka vulgarismů na tento typ seriálu. To si fakt mohli odpustit. Asi to mělo být jako moooc dospělé, ale ve výsledku je to trapné. A taky tam citelně chybí roman world a medieval world. Holt amíci jsou posedlí westernem a ostatní éry, jako římská a středověká, je moc nezajímají. Velká škoda. Takto to mohlo býti pestřejší a více dle originálu. ()

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Když jsem ve zkušební době zrušil předplatné Netflixu, protože mě na něm za ty prachy kromě pár věcí pořádně nic nezaujalo, přesedlal jsem na HBO Go a hned se pustil do nejspíš vlajkové lodi tamní seriálové tvorby. A byl jsem nadmíru spokojen. Především oceňuju, že první řada Westworldu nevodí diváka za ručičku a nepotřebuje na něho rádobynenápadnými dialogy chrlit, jak která vymoženost ve westernovém městečku funguje nebo jak je možné to či ono. Děl, která berou diváka za inteligentního partnera, je dost možná málo a Westworld je jedním z nich. Jestli by se tomu něco dalo vytknout, je to možná pomalejší rozjezd. Nicméně mám trochu strach z druhé série, která je údajně fádně přímočará. (1 306.) ()

Trevor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Westworld v prvej sérii nielenže spojil viacero žánrov ale ukázal že dokáže s výnimkou jednej epizódy prekvapiť viacerými dejovými zvratmi a famóznym záverom sa zaradil medzi najlepšie seriály súčasnosti. Plus Anthony Hopkins ako Robert Ford bol sám opäť neprekonateľný. ()

Streeper 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ze začátku mě to vůbec nechytlo a docela jsem se u dílů u nudila, přišlo mi to zdlouhavé a jakoby o ničem, ale pak přišel jeden šok a pak další šok a další, další další. A najednou jsem byla u posledního dílu a říkala si: "Já chci další!" Takže i když mě to ze začátku hned nezaujalo, tak následně jsem se od toho nemohla vůbec odpoutat. Mrzí mě, že jsem v 1.sérii přišla o dvě pro mě velmi oblíbené postavy, ale i tak jsem hodně zvědavá na další sérii. ()

Marqta 

všechny recenze uživatele

----" There is no threshold that makes us greater than the sum of our parts, no inflection point at which we become fully alive. We can't define consciousness because consciousness does not exist. Humans fancy that there's something special about the way we perceive the world, and yet we live in loops, as tight and as closed as the hosts do, seldom questioning our choices, content, for the most part, to be told what to do next. No, my friend, you're not missing anything at all."---- ()

Wormboy 

všechny recenze uživatele

Velmi, ale naozaj velmi pomaly rozbeh a rozplietanie komplikovanej mozaiky, kde na zaver vsetko sadne ako rit na serbel...to je prva seria Westworld...a ano, skvela rezia, fantasticki herci (spociatku mi vrtalo v hlave, preco tam hra Hopkins, ale s pribudajucimi castami sa mi vyjasnilo, ze jeho postavu by bolo len tazke obsadit vhodnejsim hercom), uplne genialne intrumentalne aranzmany znamych skladieb, no a v neposlednom rade vynikajuci scenar, ktory ustrednu myslienku davkuje s velkym citom. Kvoli skutocne velmi vlaznemu uvodu to vsak zatial na plnych 5* nie je, zatial 4,5/5* ()

animaxis 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Westworld jsem nějakou dobu neustále odkládal, přestože jsem tušil, že se mi bude líbit. Poté, co jsem se konečně pustil do první série můžu říct, že mě tento seriál nezklamal. Pokud bych měl být upřímný, tak jsem po tak skvělých hodnoceních sice očekával větší bombu, nicméně i tak můžu říct, že se jedná o něco zvláštního. A to něco mi nakonec opravdu sedlo. První tři díly mi připadaly pouze "fajn". Svět seriálu mě zaujal, nicméně děj jako takový mi nepřišel ničím extra. To se pro mě ovšem změnilo u čtvrtého dílu a právě od té chvíle mě Westworld začal neskutečně bavit. Především jsem si tu užíval dějové zvraty, z nichž jsem některé sice čekal, nicméně u jiných mi naopak málem padala čelist. A právě díky tomu jsem se obvzlášť ve druhé polovině řady těšil na každý díl. Některé postavy tu mají hloubku, jiné mi zase připadaly poněkud nudnější. Nicméně ty skvělé by asi bez těch horších nefungovaly tak dobře. Hrají tu dobří herci (skoro všechny jsem tu poznal, byť ne podle jména, což mě mile překvapilo), výprava je tu naprosto úžasná, vizuální efekty jsou solidní (naštěstí jich tu není třeba mnoho) a hudba je tady prostě skvělá (HBO může být za Ramina extrémně vděčná). Po druhé polovině posledního dílu jsem velice zvědavý na druhou sérii. Jelikož jsem se schválně nepodívat na trailer, tak vůbec nevím, co od ní mám čekat. ()

Reklama

Reklama