Reklama

Reklama

Dog Hot

Trailer

Obsahy(1)

Film se odehrává v současných Čechách, uprostřed Evropy. Jeho hlavní hrdinové jsou lidé, hledající své místo ve světě a snažící se překonat stíny minulosti. Hynkovi je 39 let. Žije sám ve starém obytňáku a prodává v něm párky v rohlíku. Nemůže spát. Trpí insomnií – poruchou spánku. Jedné noci potká na benzínové pumpě 20ti letou Kláru. Rozrušená dívka chce odvézt zpět do města. Nad ránem Klára na sedadle auta usne a Hynek zastavuje, aby nakoupil zboží. Když se vrátí do vozu, zjístí, že dívka bez rozloučení zmizela... Počátkem léta se Hynek rozhodne změnit stereotyp svého života a vyjet pryč. Na jednom silničním odpočívadle na hranici Českého ráje potkává záhadnou Kláru podruhé. Jejich osudy a skrytá tajemství - Klára byla sexuálně zneužívána - se propojují během společné cesty po severu Čech, zatímco do jejich příběhu vstupují lidé, které na cestě potkávají a spolu s nimi i zdánlivě nesouvisející obrazy prapodivné reality života. Film je ironickým odrazem současné reality. Pitoreskní typologii vedlejších postav dává do souvislosti s traumaty hlavních hrdinů. A to vše je poeticky vyvažováno nikoli běžnými obrazy české krajiny. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (4)

lukison 

všechny recenze uživatele

Rozhodně asi ne každého, ale třeba příznivce minimalismu začínajícího Jarmushe a Wenderse může tahle hodně low budget road-movie, která vznikla jaksi záhadně na okraji produkce současného českého filmu, docela dobře zaujmout a pobavit. Trochu jako Wendersův ploužák „V běhu času“, ale naštěstí to netrvá tři hodiny. Hlavní dvě postavy představují dva novodobé tuláky na cestě (viz loutka Chaplina na zadním okně obytňáku), „uprchlíky od světa“, outsidery, kteří, jak zákon žánru tohoto káže, projdou během společné cesty určitým vnitřním posunem, což tady nakonec v jednoduché zkratce ukazuje závěr filmu, kdy hlavní hrdina trpící insomnií spí a volant bere do rukou hrdinka. Celkem takhle simple se odvíjí celý, poměrně pomalý, repetitivní film, jehož tempo a rytmus jsou nicméně dobře seřízené, vyprávění je pozvolné, ale má vtip, neustále směřuje dál kupředu, jednotlivé epizody mají každá pointu a některé drobné detaily imaginativně až surreálně zapadají do celku (viz moucha na zrcadle v začátku filmu, uprostřed na krabici od bot a na konci ve sklenici vody). Diskutabilní neherectví hlavních představitelů chvílemi drhne, zvlášť v dikci Kláry, ale mě většinou nepřekáželo, což nemusí sdílet každý. Devízou filmu je kamera v obrazové práci s krajinou a autentickým prostředím, lehký, trochu ironický humor a scénář s jemným přesahem k obecným otázkám lidského soužití. Neučesaná syrová hudba ladí s obrazem a s vývojem příběhu se motivy nenápadně mění až k finálnímu Verdimu. Líbí se mi panoptikum epizodních postav, možná škoda, že není početnější a ještě víc „posunutější“. Na druhou stranu film přeci jen trochu skomírá na jistou nevzrušivost. Občas se moc mluví a neznámé tváře filmu na atraktivitě nepřidávají. V celkovém kontextu české filmové produkce se mi nicméně zdá, že tento debut stojí za pozornost jako nenápadný technický a umělecky smysluplný experiment... Příště více rozletu! ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

V první polovině (nebo aspoň minimálně v první půl hodině) je to celkem solidní amatérský český pokus o road movie ve stylu Wima Wenderse (hlavně teda V běhu času, na které to mnoha prvky okatě odkazuje) a mile mě překvapilo, že tu některé postavy jsou dost dobře vykreslené (hlavně teda Katka a pokladní na benzínce, škoda jen, že o Hynkovy víme málo). Jenže v druhé polovině se to smíchá s Jízdou, jakýkoli vývin postav je naprosto pozastaven a až ve finále se to všechno zase někam vyvine, ale moc urychleně. Kvůli tomu tam taky není zrovna malý počet zbytečných scén. A taky jsem pořád doufal, že tam ta nespavost a vědci, co se jí zabývají, budou mít nějakou větší roli. Škoda, mít to promyšlenější koncepci, nebylo by to vůbec špatné. Po filmařské stránce je to ale takové rozporuplné. Třeba zvuk za moc nestojí, hlavně ve chvílích, kdy ho přeřve hudba a já měl problém rozumět dialogům. S kamerou je to jak kdy, někdy tvoří hezké záběry (hlavně na krajiny), někdy působí fakt hodně amatérsky (pouť) a u hereckých výkonů je to podobné, někteří (na amatérský film) hrají docela dobře, jiní moc ne. Celkově to není špatný pokus, minimálně v první polovině mě i zaujal (ačkoli mu chybí nějaká pořádná poetická atmosféra, když už to odkazuje na Wenderse), ale mínusů to má pořád dost. Škoda, ale jsem rád, že jsem to vůbec narazil. Slabé 3* ()

Reklama

easaque odpad!

všechny recenze uživatele

divácká recenze 28.6.2012 od přítele, s kterým jsem na premiéře byl: "Včerejší premiéra nového českého tzv. nezávislého filmu Dog Hot nás zavedla do ušmudlaného a skoro nevětraného pražského kina Světozor. Spolu s neurotickým davem zapocených diváků oblečených spíš do letního kina, než na filmovou premiéru, jsme po půl hodině organizačních zmatků byli konečně vpuštěni do sálu. Úvodní slovo velice vtipně (a snad s nechtěnou výstižností následné produkce) pojala naše oblíbená herečka R.Kubišová. Dovolím si citovat: „…je to celovečerní, barevné, zvukové a digitální…“. Celý výtvor pak působil opravdu jako velice zdlouhavá slepenice barevných a místy i podprůměrně ozvučených etud domácího videa nahraného na digitální kameru. Mimochodem co se té kamerové práce týče, tak ta byla oproti srovnatelným snímkům české produkce výrazně snesitelnější. Horší už to pak bylo s kvalitou zvuku, jeho obsahem a amatérskou mixáží. Přičemž úroveň hlasitosti markatně, sekvenci od sekvence, kolísá… Nejstrašidelnějším ovšem zůstává samotný nedúvěryhodný a místy až dětsky naivní scénář a hala-bala odvedená režijní práce. Nemluvě už ani o logických chybách ve skriptu a podivuhodně špatném střihu… Mimochodem ve střižně mohlo klidně, podle nás, zůstat až ¾ celého toho nepovedeného díla. Jako krátkometrážní hříčka, by to bylo snad i docela zábavné a dívatelné… To nás zavádí k vlastnímu tématu snímku, které má zřejmě reflektovat společensko-sociální patologii dnešní doby a adorovat sílu všemocné touhy po lásce. Docíleno je však jen trapnosti v prvoplánově a samoúčelně vyznívajících deklamacích. Na ultravágní, jako-by mnohokráte nastavovanou, dějovou linku se často nabalují cizorodé děje a postavy, aby vzápětí a bez vysvětlení navždy zmizely… Tento nesourodý chuchvalec záběrů nemá žádnou vnitřní logiku a charakteristiky postav jsou amorfní. Není proto divu, že ani herecké výkony se pod tak pomateným vedením nedokážou rozvinout. E.Davidová v roli Kláry svým neuvěřitelným hraním působí spíš jako prolhaná zfetovaná kurvička. Zato E.Demko (Hynek) zcela věrohodně předvádí někoho kdo si k hraní odskočí tu a tam po práci, jako k melouchu. Nechápem a mrzí nás nevyužití profesionálních hereckých kvalit a zkušeností R.Kubišové (Benzina), jejiž role působí jen jako nějaký přílepek k filmu… Z dalších nás potěšil už jen zralý a přirozený výkon paní M.Maxwell… Celkově hodnotíme film jednou hvězdičkou z pěti. Tuhle jedinou hvězdičku udělujeme jen za velkou odvahu a naivní optimismus, že něco podobného se dá ještě pouštět v biografu a diváci nezničí promítací plátno…" ... hvězdička za ty roky už vyprchala ;-) ()

Galerie (8)

Zajímavosti (1)

  • Natáčelo se na vyhlídce Labská Stráň, v Lázních Libverda, Sychrově, Hrubé Skále, Radimovicích. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama