Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V mestečku Hanbyul už dlhšiu dobu sužuje miestnych obyvateľov továreň na výrobu nukleárnej energie. Ľudia majú strach o svoje životy. Je tu ale i hŕstka tých, ktorí sú vdační, že majú v tomto zapadákove nejakú prácu. Jedným z nich je i Jae-Hyeok (Kim Nam-Gil), ktorý ale varuje ostatných pred tragickým stavom, v akom sa továreň momentálne nachádza. Po tom, ako zlyhá roky starý chladiaci systém v jednom z reaktorov, skutočná hrozba sa začne šíriť do ulíc. I vláda stratila kontrolu nad médiami a krajina sa začala meniť na krajinu mŕtvych. Napriek chaosu Jae-Hyeok zalarmuje pár spolupracovníkov, aby sa vrátili späť do továrne a zabránili ešte väčšiemu nešťastiu. (sochoking)

(více)

Recenze (26)

Martrix 

všechny recenze uživatele

Kdyby měly patos a emoce schopnost generovat teplo, dokázal by tento film vyprodukovat víc energie, než čerstvě vykutaný uran. Srovnání s minisérií Černobyl se vyhnout nedá, koneckonců chválabohu těch jaderných katastrof nebylo tolik, ale asi by to bylo vůči tvůrcům Pandory zbytečně tvrdé. Nesnažili se jen věrně zdokumentovat co se stalo, resp. co by se stalo...je to fikce..., šlo jim i o příběh rodiny, která byla silně ovlivněna nejen tím, že žila v blízkosti elektrárny, ale hlavně nekompetencí lidí, kteří za její bezpečnost zodpovídali. Byť by se mohlo zdát, že jde o politicky laděný film, který má vzbuzovat v lidech strach a odpor k jádru, na konci vyznívá spíše jako varování. Když to shrnu...seriál Černobyl působil tak autenticky, že vám při shlédnutí Pandory budou naskakovat vykřičníky...jak to, že mu v těsné blízkosti jádra fungoval telefon, jak to, že se mohl deset minut vykecávat, když měl být dávno mrtvej...a spousta dalších. Taky vás nejspíš nepotěší závěrečná hromada patosu, který je ale pro asijskou kulturu natolik typický, že se s ním počítat prostě musí. Díky němu je pak i zbytečně přepálená stopáž, ale pořád jde o nadprůměrný film. Pokud jste Černobyl neviděli, klidně si hvězdu připočtěte...budete míň kritičtí. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Dobrých katastrofických filmov vzniká len veľmi málo a aj keď ma juhokórejská produkcia v tomto žánri väčšinou poteší, tohto filmu som sa kvôli tématike predsa len trochu obával, keďže nehoda v jadrovej elektrárni mi nepríde zase až tak atraktívna, ale nebolo treba, opäť to vyšlo a je z toho až prekvapivo vydarená žánrovka. Ešte úvodná fáza ma možno trochu sklamala, najväčší priestor majú robotníci z elektrárne, ale z nich si ma nikto nezískal, no inak sa na to pozerá dobre. Poteší prostredie malého mestečka v blízkosti elektrárne a viacero postupných náznakov, že s ňou nie je všetko v poriadku a samozrejme typický priebeh v tomto žánri, kedy kompetentní aj napriek radám znalcov nič neriešia. Na samotnú katastrofu ale netreba čakať dlho a hlavnú výhodu tejto tématiky, teda fakt, že hlavná katastrofa nie je ani zďaleka tým najhorším, ale práve to, čo príde potom sa tu nakoniec podarilo naplno využiť a druhá polovica ma už teda veľmi bavila. Mám veľkú slabosť pre obetavé záchranné zložky, ktoré si aj napriek tomu, že nemajú šancu na prežitie konajú svoje povinnosti až do konca a tohto som si tu teda poriadne užil. Ale aj bez toho mi úplne vyhovovalo, akým smerom sa uberá druhá polovica, kde zase nie je protivníkom len elektráreň, ale aj ľudia samotní, takže dejovo tu nemám najmenších výhrad. Len to úplné finále bolo zase zbytočne naťahované a uplakané, čo moc nemusím, ale predsa len už som celkom zvyknutý. Akčne tu tiež môžem hlavne chváliť, očakávane tu toho nie je zase tak moc, ale hlavná katastrofa dokáže zapôsobiť, aj keď technicky sa určite dala ešte doladiť, no skôr tu ide o všetky tie menšie akcie a s tými v rámci žánru nemám problém, práce záchranárov, ale aj taký útek po diaľnici ma bavili. Čo sa týka obsadenia, ako som spomínal, zloženie robotníkov ma vôbec nezaujímalo a ani hlavný hrdina si ma moc nezískal, ale zase je tu môj obľúbený Jung Jin-Young, ako hlavný technik, sympatické ženské zloženie a dobre zvolené vysokopostavené osoby. Režijne je to až na pár detailov presne to, čo aj od tohto žánru chcem, takže nemám problém. Tak nakoniec som príjemne prekvapený, nečakal som, že ma aj Pandora bude až tak baviť, ale stalo sa, vydarená žánrovka so všetkými kladmi, ktoré tento žáner ponúka. 76% ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Škoda. Tohle mělo potenciál, ale utopilo se to v oceánu slz a patosu. Prvních 20 minut jsem měl pocit, že sleduji afektované a hysterické ťamanské drama. Pak se to naštěstí rozjede a musím říct, že katastrofické sekvence mají svojí kvalitu i ty následky co přijdou po nich mi přišli hodně nepříjemné a realistické, ale bohužel všichni ti uřvaní a přehrávající herci co furt na sebe ječí jak psychopati ve mě vzbudili asi takový sympatie, že jsem jim jenom přál aby všichni chcípli. Co se dá dělat bez toho věčnýho bulení to mohlo dopadnout líp.50% ()

LangiJ 

všechny recenze uživatele

Zajímavé téma, pěkně natočeno, i s více než dvouhodinovou stopáží to hezky odsýpalo, pořád bylo na co koukat, ale... Místy to bylo dost nesmyslný a strašně uřvaný. Na jistou míru křiku a pláče jsem u Korejců zvyklá a beru ji, ale tohle bylo až moc. Přišlo mi to sice lepší než Věž smrti, ale do 4* tomu prostě ještě něco chybělo - 3,5*. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Klasicky a bohužel hodně americky natočený katastrofický snímek, u kterého máte pocit, že se vás přece jen snaží některými scénami vydírat. Kdyby to bylo více korejské, bylo by to fajn, ale takhle je to jen řemeslně velmi dobře zvládnutý film, který ale v žánru nepředstavuje ale vůbec nic nového ani zajímavého. ()

Galerie (75)

Zajímavosti (1)

  • Ve středu 16. 4. 2014 se u břehů malého ostrova Donggeochado, náležícímu k jihokorejské provincii Jižní Čolla, odehrálo cosi, co se tučným písmem zapsalo do současných análů jihokorejské historie. Okolo deváté hodiny ranní se zde potopil trajekt, na jehož palubě bylo několik stovek cestujících, převážně studentů. Ale protože posádka až do poslední chvíle tvrdila, že je vše v pořádku a cestující tak udržovala v nevědomosti, zemřelo ve vodách Žlutého moře nad tři sta obětí. A možná by bylo všechno úplně jinak, kdyby se jen sobecký kapitán nezachoval tak, jak se zachoval a začal včas s evakuací. On ale tvrdošíjně tvrdil, že s evakuací není kam spěchat. Obdobně se ale zachovala i tehdejší prezidentka Geun-hye Park (u moci 2013 - 2017), která v době incidentu nebyla ve své kanceláři. A vlastně nebyla po dobu sedmi hodin k nalezení. O vydávání příkazů se tak staral velící štáb. Do dnešních dnů není nikde přesně objasněno, kde se v inkriminovanou dobu prezidentka nacházela. A protože celý incident šokoval celý národ, vzniklo hned několik konspiračních teorií. O jednu se ve svém katastrofickém snímku pokusil i režisér Jeong-woo Park, který kritizuje vládní nečinnost v době, kdy by měla chtít předejít jakýmkoliv katastrofickým scénářům. V roli prezidenta se objevuje herec Myeong-min Kim, který má sám ztvárňovat zoufalost a kritickou nečinnost při řízení celé evakuační procedury. Sám režisér tak vlastně celé zemi připomíná události z roku 2014, kterou alternuje do své vlastní vize nukleární katastrofy, která je dle něj samotného stejně reálná jako ta mořská, neboť Jižní Korea v současnosti stále navyšuje počet svých nukleárních elektráren a dokonce do jejich těsné blízkosti umisťuje i běžné obyvatelstvo. To je v porovnání se zbytkem planety poměrně dost raritní. Snímek, který ve své podstatě vznikl již v roce 2012, ale do kin se dostal až po čtyřech letech, je i přes svoji konvenční zápletku vůbec prvním. který do této doby pracuje v rámci jihokorejské kinematografie alarmujícím způsobem s nukleárním výbuchem, jehož následky by pocítilo obyvatelstvo ještě ve stokilometrovém okruhu. Na samotném konci tak vědomě vyvstává otázka, proč by měl obyčejný člověk, jako herecká postava Jae-hyeok Jang (Nam-gil Kim), obětovat vlastní život pro záchranu těch, co to všechno způsobili. (Conspi)

Reklama

Reklama