poster

Komorná

  • Jižní Korea

    Agasshi

  • Jižní Korea

    아가씨

  • Slovensko

    Komorná

  • Kanada

    The Handmaiden

  • Nový Zéland

    The Handmaiden

  • USA

    The Handmaiden

  • Velká Británie

    The Handmaiden

  • Austrálie

    The Handmaiden

Drama / Mysteriózní / Romantický / Thriller

Jižní Korea, 2016, 144 min (Director's cut: 167 min)

Režie:

Chan-wook Park

Předloha:

Sarah Waters (kniha)

Kamera:

Jung-hoon Jung

Hudba:

Yeong-wook Jo

Producenti:

Chan-wook Park

Střih:

Jae-Bum Kim

Scénografie:

Seong-hee Ryoo
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • salisbury
    *****

    Bermudský trojúhelník v korejsko-japonském dialektu překvapil a Komorná si získala mou pozornost. Nečekané zvraty, erotické dusno či tajemnost příběhu, kterému bych mohl vyčíst jen pro mě trošku delší vzdálenost od startu do cíle, ale jinak jízda bez nijaké kolísavosti napětí. Chan-wook Park hold umí zajímavě obzvláštnit vcelku jednoduchý příběh a tím vytvořit velmi netradiční dílo zasluhující touhu po znovuzhlédnutí.(6.8.2016)

  • Asia_Power
    *****

    Tak dlouho jsem od okolí slyšela ať se koukám prstit, až jsem se udělala. Ééé teda.... Tak dlouho jsem od okolí slyšela ať si to koukám pustit až jsem si udělala čas a na Komornou se podívala. No a co napsat jinýho než, že rákosky opět zabodovaly na plný čáře. I kdyby Tae-ri Kim už do konce života hrála jen v reklamách na tampóny nic to nezmění na faktu, že je to hérečka na jakou nikdy nezapomenu a šup s ní do oblíbených. Neskutečně šukézní pichna, kterou bych moc a moc chtěla jako svou komornou. Postelovou scénu jsem si pustila asi 5x a dokonale mě uspokojila (taky 5x) . Kromě slintání nad Tae-ri můj mozeček dokázal pojmout i fakta, že film je opravdu povedený dílo, kde každej vyjebává s každým (někdy doslova, někdy slovně) a já směle fandila lesboidním sexy čubkám, což u mě asi není nijak překvapivý když jsem sama skoro celo-lesboidní sexy čubka. Konec filmu mě uspokojil opět duševně i fyzicky a já jdu shánět knížku.(29.3.2017)

  • verbal
    ***

    Dvě Kimky si takhle ve dvou pětiminutových scénách téměř naprosto cudně vzájemně strčí prsty do kimči, k tomu dva záběry na podměrečné kozy, které by měl po ulovení každý uvědomělý rybář okamžitě mrdnout zpátky na dorůst, ryba o kameru ani nedrnkne a zbytek tvoří obvyklé ťamaské čurákování s dost debilními zvraty a patetický červenoknihovní rektobol. A do toho až krutohustě komický korejský kolonádní obšoust Ja-Mam Kladoo verbálně mává svým osmicentimetrovým hovadem. Tudíž opravdu nechápu, jaký zavilý panický masturbant nad hentai omalovánkami tomu přiřknul tu údajnou auru šokantně explicitní erotiky. Přišlo mi to asi tak stejně eroticky dusné, jako když v opičím pavilonu čumíte na dvě samice makaka, jaxi v hodně vzdáleném rohu vzájemně lížou zarudlé prdele a vybírají ze srsti filcky. A teď klády. Rozhodně asi nejméně bolestivý a nejzáživnější jeblý artista Párek, jakého jsem viděl, takový vybarvičkovaný a scénicky vymazlený, a ačkoliv u toho pohňácá slimáka leda tak vietnamský homosexuál Nguyen a pár japonských školaček, hezky se na to dívá a odsejpá to méně otravně než hoblování směšně pištící statické žluté fošny s nevzhledným pozadím.(5.7.2017)

  • Primitive
    ****

    Vtipné, jak nás i v dnešní době dokážou spolehlivě rozhodit scény zobrazující dvě ženy v posteli, ale například mučení a odřezávání prstů nás všechny nechává chladnými. Já si nicméně i přes tuto trochu přehnanou erotickou složku opět užil Parkův originální styl, který v mých očích dokonale kombinuje vizuální krásu a dějové napětí. Zde je navíc vše umocněno zajímavým historickým zasazením a scénaristickou propracovaností.(21.11.2016)

  • Jirka_Šč
    *****

    První letošní film, kterému okamžitě dávám 5*. Postupně. Slyšel jsem, že to nenaplnilo očekávání. Že až mnoho erotiky. Očekávání jsem neměl žádná, z děje jsem znal minimum a bylo to dobře. Dost dlouho jsem si říkal, že je erotiky málo, finálně jsem spokojený (snesl bych ještě maličko víc, ale možná bylo tak akorát). Na erotice v asijských filmech se mi líbí, že je JINÁ. Buď je pojata umělecky nebo má šokovat nebo obojí. V Komorné platí "obojí", plus je to ještě citlivé. Prostě ženský pohled versus mužský pohled. Což je základní kontrast, na kterém film "stojí", "leží", "je namáčen" - vyberte si. Promíseno s podfuky, mírnou brutalitou a několika místy humoru. Kamera, kostýmy, interiéry - to vše je prvotřídní a zbytečné vyzdvihovat. Herecké výkony jsou perfektní, ve škále od modeních postav po totálně dekadentní charaktery (vybavila se mi poslední kniha ze ságy Zaklínač od Sapkowskiho, ve které se objeví postava tak zdegenerovaná, že už ani není schopna normálního sexu). Z dvojice komorná-Hideko, bych dal přednost komorné. Nejen vzhledově (kawaii), ale i chováním. Chvíle, kdy se chová přirozeně, zuří, je sebevědomá, pustí nohy své paní a začne se rozčilovat - prostě sympatický charakter. Pokud bych měl vylepšovat, pak bych ještě rád viděl něco z té "odchovny novorozených dětí", konkrétně madam, co ji vedla, má velmi zajímavý, až nepříčetně vypadající vzhled (na ČSFD bez obrázku uvedená Lee Yong-nyeo - viděl jsem ji už v seriálu Master's Sun a do tohoto filmu mi sedla ještě trochu víc). Shrnuji: Sedlo mi, drželo mě, líbilo se :). ■ Zajímavé povídání o filmu: http://www.asianstyle.cz/kultura/24389-na-pozadi-filmu-komorna ■ Originální název 아가씨 (Agasshi) neznamená "komorná", ale "slečna" a vztahuje se na postavu Hideko, kterou tak Sook-hee často oslovuje.(30.10.2016)

  • - Ještě před uvedením do kin byla prodána práva na mezinárodní distribuci do 116 zemí. (Hal_Moore)

  • - O hlavní roli se ucházelo přes 1500 zájemkyň. (Hal_Moore)

  • - Vo filme sa objavia okrem plynového zapaľovača aj náramkové hodinky Seiko Solar, čo je však v roku 1930 nemožné. (MikaelSVK)