poster

The Death and Life of John F. Donovan

  • Kanada

    Ma vie avec John F. Donovan

Drama

Kanada, 2018, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Maximilianus
    ***

    Jeden z tých horších Xavierových filmov. Téma sa opäť točí okolo odlišnej sexuálnej orientácie a s tým súvisiacimi životnými a rodinnými ťažkosťami. Zo začiaktu som myslel, že to aspoň bude funky ale potom sa z toho vytratilo kúzlo a celkový pocit z tohto filmu je prázdny. 6,2/10.(2.11.2019)

  • johnn333
    **

    Když pominu to, že Dolanovi očividně přišlo jako dobrý nápad natočit semiautobiografický film o otravném, přechytralém dítěti, které vyroste v mladého umělce, jenž školí v pražské kavárně "zaslepenou" novinářku, nemůžu přivřít oči nad tím, jak špatně sestrojené to celé je. V nekohorentním shluku scén se zmatené slavné herečky nemají čeho chytnout - když je režisér vhání do svých trademarkových expresivních rodinných roztržek, je to jenom prázdné, když na ně zkusí své popíkové montáže (Stand by Me, omg), je to už pouze trapné. Ještě smutnější ale je, že velmi slibná Donovanova linka o utajené sexualitě v Hollywoodu a údělu filmových hvězd se nikdy nepřeklene přes pár mechanických frází a toporné Haringtonovo herectví, navíc se nijak "úžasně" nepropojí s Rupertovou story, který vlastně řekne, že o Donovanovi mnoho nevěděl. Někde pod tím vším je určitě fajn film o tom, jaký (ne)přiznaný vliv na nás mají popkulturní idoly, v tomhle tvaru je za tím ale vidět jen peklo ve střižně.(21.9.2019)

  • a.kopecka
    *

    Těžko říct, jestli je novinka Xaviera Dolana zklamání, když jsem od ní v podstatě nic moc nečekala, ale rozhodně se jedná o nejhorší film, který jsem letos v Torontu viděla. Příběh o slavném herci, rodinných problémech, otázkách sexuality, a vztahů s fanoušky recykluje snad všechny hlavní motivy Dolanových dosavadních filmů. A opakuje i motivy stylistické, přičemž montáže stříhané na populární hudbu jsou v tomto stádiu už spíš jen trapné a směšné. Celý film je vlastně poměrně fascinující v tom, jak jako celek nefunguje. A otravný v tom, jak očividně by chtěl být vysokým uměním, ale ve skutečnosti je jen prázdnou arogantní skořápkou, které „vévodí“ hysterické, ale zároveň neskutečně ploché herecké výkony. Trochu doufáme, že je to z Dolanovy strany jen momentální fail, i když se při vzpomínkách na skvělé Mami! (a následně příšerném Je to jen konec světa) trochu obávám, že po několika dobrých recenzích ani ne třicetiletému režisérovi tak trochu stoupla sláva do hlavy a má pocit, že sežral všechnu moudrost světa. Což je vlastně docela zajímavá paralela s filmovým Donovanem. [TIFF18](17.9.2018)

  • BoredSeal
    *

    Na donedávna velmi svěžího režiséra překvapivě pitomý film, který selhává mít smysl v čemkoliv. Dolan servíruje dvě příběhové linie - první o tom, jak je televizní hvězda Jon Snow tajně gay (není to nijak převratné, ani inovativně zpracované) a druhou o otravném příliš chytrém 11letém spratkovi, posedlým Jonem Snowem a dopisujícím si s ním od 6 let (WTF!!) o svých těžkých životech. Obojí by mohlo fungovat samostatně, s tím, že sonda do života celebritou posedlého spratka by asi mohla být užitečnější, než neobratné vysvětlování lidem, že slavní herci kvůli úspěchu musí často tajit a vlastně neprožívat nějaké soukromé štěstí. Film však přichází s hrozivou a pro režiséra nejdůležitější třetí příběhovou linií tvořící most mezi zmíněnými dvěma proudy a to je rozhovor profi novinářky s dospělým harantem, který napsal knihu o tom, jak si psal dopisy s Jonem Snowem! Čeká vás spousta voice-overů, rádoby důležitých blábolů a scén, které i přes účast dobrých herců (čímž nemyslím Johna Snowa) nefungují a jediné emoce, které ve vás vzbudí, je utrpení a zuřivost - na režiséra. Když už začnete uvažovat o tom, jestli celebrita opravdu napsala malému školákovi o bezva sexu a návštěvě gay diskotéky, ve filmu radši dospělý spratek přizná, že mu herec vlastně nemohl psát nějaké detaily o svém životě (a všechny flashbacky jsou tím vycucané z prstu). Přidejte navíc příšerně použité popové odrhovačky v soundtracku, které dojem parodie ještě víc zesilují. Tahle dvouhodinová příšernost se fakt hrozně nepovedla, šetřte svůj čas na něco lepšího.(16.11.2019)

  • Yoda sama
    **

    Dolanove stigmy z homosexuality a vzťahu s matkou sú tu už ohraná plátňa, jeho reflexia slávy povrchná, jeho obsadenie okaté, jeho dialógy nerealistické, jeho kamerové detaily otravné, jeho výber songov smiešny a pointy neexistujúce. Frustrujúca pseudo dráma, ktorej jediný príspevok je zaujímavý motív penpal vzťahu inak otravných postáv (Tremblay je jeden z najhorších populárnych mladých hercov súčasnosti). Vráť sa prosím domov, X.(4.10.2019)

  • - Z filmu nakonec byla vyškrtnuta postava ztvárněná Jessicou Chastain. (raikonen16)

  • - Film se natáčel v Kanadě, USA, České republice (např. v Praze a na zámku Slapy) a také ve Velké Británii. (Yardak)

  • - Vo filme si mala zahrať speváčka Adele, ale nakoniec sa vo filme neobjavila. (dwdb)