Reklama

Reklama

Vražda je vražda

  • Francie Un meurtre est un meurtre (více)
všechny plakáty

Obsahy(1)

Manželka Paula Kastnera tragicky zahyne. Přestože policie případ uzavírá jako nehodu, Paula oslovuje neznámý cizinec jménem Jean s tím, že mu pomohl manželku zabít a nyní očekává odměnu. Jean na Paula stále více naléhá a postupně jej zatahuje do podivné manipulativní hry. (borsalino)

Recenze (4)

borsalino 

všechny recenze uživatele

Dost dlouho jsem čekal, co z příběhu plného podivných zvratů nakonec vypadne. A dočkal jsem se opravdu zajímavé pointy, kdy se zločin postupně vykonstruuje z nehody a postupně se vyrobí i důkazy. Hodně zajímavé a netradiční. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Velmi dobře rozehráno, pak se děj zvláštně zamotal a občas nudil, ale rozmotání a rozuzlení přineslo dostatečné uspokojení. Nejedná se ani o typickou detektivku ani typickou francouzskou krimi ze staré školy. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Podivné hry lidí v podivném mysteriózním dramatu chvílemi ve mě málem vyvolávaly podivné pocity ještě i na těle... v centru děje nesympatický muž, v jehož domě kamera neustále zaostřuje na dřevěnou sochu jakéhosi koně skříženého s velbloudem (či to co vlastně bylo :D), a kde začíná proti vůli muže zasahovat žena převtělena celým svým výzorem i chováním do své čerstvě mrtvé sestry. Pár věcí jsem tu příliš nepobral, především proč se během prvních 15ti minut s retrospektivními útržky objevila jedna dlouhá scéna autonehody hned 2x (zatímco poprvé hned jako vůbec první scéna filmu je fakt napínavá, podruhé už vzhledem k pomalému tempu a dávno známému vyústění nudí). Atmosféra má velmi silné momenty zejména v nočních exteriérech, scény natočené ruční kamerou slídící poza stromky dodávají spolu s hudbou téměř hororové grády. Hodně jsem si vychutnal Michela Serraulta v roli komisaře a nebojím se napsat, že Serrault tady hrál opět geniálně. Jenomže takhle tady vzhledem k věnování prostoru pro jednotlivé postavy měli v první řadě hrát Brialy se Spaakovou, zatímco jejich výkony mi většinou připadaly bez patřičných emocí (a to i v milostní scéně) a spolu s nimi jakoby celý tento film protkaný i motivem lásky ztrácel na patřičném kouzlu a šarmu. Spaaková tedy alespoň velice pěkně vypadá, Audranová se s tím svým typickým chladným výrazem do rolí dvou sester (nebo možná pouze jedné rozdvojené postavy?) celkem hodila, ale herecky to dokázali zachránit pouze Serrault a Hossein. Až na pár momentů to navíc postrádá i výraznější nadhled a vtip, který si podobně ujetý příběh, z něhož ani v závěru nic hlubšího nevzejde, téměř vyžaduje. Mít to v sobě tu silnou černohumornou nadsázku a vtip ve stylu v něčem podobnému Studeného bufetu, asi by to byl další francouzský nářez za 5*, ale v tomto vážném podání, s odtažitými výkony hlavní dvojice k tomu, to na mě působilo trochu rozpačitě. Určitě nelituji jedno zhlédnutí, za které tento snímek stojí, ale čekal jsem větší zážitek. PS: „Ženy jsou fakt nenapravitelné. Rozhazují i po smrti.“ :-) [65%] ()

Reklama

Reklama