• Martin741
    ***

    mam uctu k reziserskej praci Verneuilla /Krava a Zajatec 1959, Melodie Podzemi/ , ale tuna sa podla mna sekol. Film ma sice pomale tempo a la Jean pierre Melville, ale miestami hlavne v strede je to tempo doslova ospale a nic sa nedeje. Prilis vela sa keca, a nic zaujimaveho sa nedeje - keby aspon dali do filmu jazdu autakom bez pneumatik po diskoch alebo havariu hovnocucu, hned bych podskocil v hodnoteni. Takto je to len znesitelny prieme. Patrick Dewaere v poslednej svojej roli bol ale presvedcivy, to zase jo : 60 %(19.7.2016)

  • borsalino
    *****

    Tak takhle uměl režisérskou taktovku držet jen Henri Verneuil a jeho představy uskutečňovat Patrick Dewaere, v roli žurnalisty Paula Kerjeana. Snímek na mě velmi zapůsobil, především z hlediska těžko ovladatelné globální ekonomiky, mnohdy sloužící k bezskrupulóznímu obohacování hrstky "vyvolených" této planety a zároveň ukazuje moc médií v tomto a předchozím století. Tento velmi nadčasový snímek to jasně dokazuje a do zpěvu mi zrovna moc nebylo. Snad jen jsem se nedokázal zbavit určité drobné naivity (ale možná jsem jen skeptik). Totiž připadlo mi, že současný reálný svět s nejrůznějšími tlaky a lobby by Paula Kerjeana vyřídil v okamžiku, kdy "splnil" svou špinavou práci, ale rozhodl by se, že chce vědět víc. Možná je to tím, že snímek je skoro třicet let starý. Nicméně Patrick Dawaere opět dokázal, jak velkým byl hercem a jak rozličné postavy byl schopen přesvědčivě ztvárňovat (vzpomeňme pro kontrast třeba film Hlavička). Jednoznačně plný počet hvězdiček.(31.1.2011)

  • Ironhead
    ***

    Z dnešního pohledu již malinko naivní scénář na téma... nadnárodní korporace jsou zlé, nenasytné, amorální a nebezpečné... Pobavili "rytíři u kulatého stolu" a to, že ve velmi hrubém principu ty korporace fungují dodnes pořád stejně. "Továrny postavíme tam, kde dostaneme státní pobídky a po jejich konci je přesuneme jinam,.... zisk pouhým přeprodejem vlastního materiálu vygenerujeme a přiznáme v dceřiné společnosti, která zrovna sídlí ve státě s nejnižším zdaněním, ...). Nebylo to špatné, ale je na tom filmu už znát jeho stáří a na podobné témata tu máme za těch dalších necelých 40 let kinematografie mladší a svěžejší filmy.(12.10.2020)

  • Snorlax
    ****

    Melvillovsky pomalá kritika praktik nadnárodního koncernu mne nutí uvažovat o tom, jak by toto téma zpracoval věčný kritik Costa-Gavras. A věřím, že by dokázal film zkrátit o půl hodiny, tedy prostříhat ucouraný začátek. Dewaere je naprosto dokonalý, což určitě není překvapením, a ostatní se přidávají jen do počtu, což asi nejvíce zamrzí u Dennera, jehož hlas z hlubin Kolského vrtu bych mohla poslouchat neustále.(14.12.2013)

  • Aniki
    ****

    Dewaere zde odvádí velmi profesionální a přitom jakoby lehce dosažený, samozřejmý výkon. V tehdejší době byly praktiky obřích konglomerátů, na které je tu ve všech těch podrobnostech poukazováno, širší veřejnosti defacto neznámé a tak je nutno na drama pohlížet z úhlu jisté dobové neinformovanosti, byť se nám to dnes již může zdát naivní. Ve filmu zazněla pozoruhodná věta při prohlížení archivu v bytě bývalého ředitele společnosti a to sice o Hitlerovi coby gentlemanovi, což je z pohledu na cti utrhačné aféry prezidenta Zemana zajímavé. Film obsahoval momenty, které rozhodně stojí za vyšší hodnocení a tak trochu se i divím, že byl pro mne po tolika letech od svého vzniku premiérou.(17.10.2020)