Režie:
Hans Petter MolandScénář:
Nikolaj ArcelKamera:
John Andreas AndersenHudba:
Nicklas SchmidtHrají:
Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Pål Sverre Hagen, Jacob Lohmann, Amanda Collin, Johanne Louise Schmidt, Jakob Oftebro, Signe Mannov, Søren Pilmark (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Po osmi letech strávených v Severním moři doputuje tajemný vzkaz v láhvi až na stůl kriminálního Oddělení Q, které se specializuje na staré nevyřešené případy. Detektiv Carl Mørck (Nikolaj Lie Kaas) a jeho asistent Assad (Fares Fares) jsou vtaženi do temného případu vraždícího psychopata, sektářské víry a unesených dvojic sourozenců, jejichž zmizení nikdo nehlásil. Jen co detektivové začnou záhadu rozplétat, věci se dají do pohybu v ďábelském tempu. Třetí díl krimisérie podle bestsellerů Jussiho Adler-Olsena navazuje na to nejlepší z tradice severských detektivek a díky režii Hanse Pettera Molanda tentokrát dojde i na černý humor. (Aerofilms)
(více)Videa (4)
Recenze (439)
Bravurně zvládnuté žánrové řemeslo. Flaskepost fra P funguje na všech myslitelných frontách, přičemž zanechává velmi depresivní dojem, který je navíc barvitě podkreslený pochmurnými reáliemi Dánska. Jen je škoda té předlouhé stopáže, která "nabízí" několik hluchých a zbytečných scén, což výsledný dojem z filmu lehce kazí. Skvělá práce! ()
"Vzkaz v láhvi" je mým prvním střetnutím s Q-sérií; "Ženu v kleci" i "Zabijáky" jsem sice zaregistrovala (vzpomínám si na plakáty visící v metru), ale pak jsem je úplně vypustila. Chyba! Poslední ze tří doposud existujících adaptací mě příběhem i postavami uchvátila natolik, že jsem si po příchodu z kina okamžitě zkoukla oba předchozí díly a napjatě očekávám díl čtvrtý. Změna režiséra je zpětně znát, ale náboženský fanatismus a Carl s Assadem prostě fungují.;-) ()
Vzkaz v láhvi je film dvou naprosto rozdílných částí. Nevím, jestli stejně dlouhých, protože subjektivně mi expozice příběhu přišla příliš pozvolná, vzrušující a strhující asi jako Křesťanský magazín na ČT. Plátno v kinosále by mělo filmu pomáhat, ale tak nějak jsem se ošíval a říkal si, že na tohle by bohatě stačila televizní obrazovka. Jenže potom přijde scéna, kdy má dojít ve vlaku k předání výkupného za unesené sourozence, a náhle to vypadá, jako by si cyklistický závodník potácející se někde na chvostu pelotonu uvědomil, že nechce zůstat poslední, a ze všech sil se do toho opře. Dynamika se neuvěřitelně změní a najednou chápete, v čem spočívá kouzlo a světový úspěch severské krimi. Máte tu našlapanou podívanou, která nešetří krví ani šokujícími zvraty, a celé vás to pohltí. Jenže se závěrečnými titulky o tom začnete přemýšlet a dostaví se určité pochyby z logických zkratů, kterých jste si předtím nevšimli. Je to někde mezi 3 a 4 hvězdičkami, ale v případě takhle vysoko hodnoceného filmu volívám obvykle nižší hodnocení. Herecky je to obstojná záležitost a námět je taky neokoukaný, ale ty chyby jsou zkrátka znát. Celkový dojem: 65 %. ()
„Možno je to tak nakoniec v poriadku.“ Hoci sa na prvý pohľad môže zdať, že to Nikolaj Lie Kaas pekne odflákol, v skutočnosti si myslím, že je to prvý raz v rámci série, čo podáva kvalitný herecký výkon. Jeho parťákovi potom bez problémov stačí byť znova „len“ pohodičkovým sympaťákom z minula, ktorý nikoho a nič neodcudzuje, no občas má čo robiť, aby ho nenaštvali kolegove svojské povahové črty. Odkaz vo fľaši sa dlho rozbieha. Prvých 30 minút ma nudilo. Našťastie, potom sa dej rozbehol a hrdinovia začali dostávať takú sódu a objavilo sa toľko drsných úmrtí a kontroverzných nápadov, že som si miestami až hovoril, či to tvorcovia neprehnali. A to som kedysi namiesto programov pre tínedžerov pozeral Kanibalov od Deodata. Nakoniec to nie je dokonalé. Hlavne počínanie polície ma v niekoľkých momentoch fascinovalo. A síce netvrdím, že utopený sa nedá zachrániť ani po tak dlhej dobe, ale tu to proste pôsobilo fakt zvláštne. Napriek tomu kvalitná záležitosť a zatiaľ asi najlepší (v zmysle najkonzistentnejší) diel ságy. Oceňujem výrazné lokácie (žlté wallanderovské polia s repkou olejnou, chata s mostom uprostred mora). ()
(84%) Třetí díl této známé severské série. A musím uznat, že dle mého gusta je to doposud nejlepší část. Dvojice Kaas a Fares jsou opět dokonalí. Postava Carla je zde ještě víc otrávená životem – pozorovat dialogy mezi ním a Assadem je super. Krom toho to má zajímavý, temný příběh a i tu ve filmu visí nějaká ta myšlenka víry, která je ke konci dobře podaná. Hlavní záporák je naprosto skvělý, nemá chybu. Scénář nám nabídne pár chladných a i drsných scén. První půlka filmu je taková pozvolná, ale to mi vůbec nevadí. Atmosféra filmu je dokonalá a o napětí už vůbec nemluvím. Rozhodně bych ještě něco přidal a především bych vymazal jednu velkou nelogickou scénu, která mě docela zamrzela, jinak bych dal plný počet hvězd. Jak to mohl ten chlapec pod vodou takovou dobu přežít ? To mě opravdu naštvalo, ale holt co se dá dělat, skvělý požitek z tohoto snímku mi to ale moc nepokazilo. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (7)
- Matka a stará matka Nikolaja Lie Kaasa (Carl) patrili medzi Jehovových svedkov. (Astonko)
- Film se natáčel v oblasti Romo, v Dánsku. (herr_carter)
- Ve scéně, kdy otec unesených dětí stojí v otevřených dveřích vlaku, je ve dveřích na konci vagónu, při prostřihu (záběrů) z helikoptéry ale stojí na druhé straně vagónu (vepředu). (SsgtJira)
Reklama