poster

Ghoul

  • slovenský

    Ghoul

Horor / Thriller

Česko, 2015, 86 min

Režie:

Petr Jákl

Scénář:

Petr Bok, Petr Jákl

Kamera:

Jan Šuster
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aluska88
    ***

    Od Ghoula jsem nečekala žádný zázrak, a proto jsem také nebyla zklamána. Petr Jákl natočil standardní "Found Footage" podívanou, zasazenou do ponuré zimní (U)krajiny. Herecké obsazení si zvládl vybrat na výbornou, mně se však nejvíce líbila Inna Belikova coby spiritistické médium Inna. Nikdy jsem nepochybovala o tom, že Andrej Romanovič Čikatilo byl opravdu asi ten největší magor a úchyl mezi sériovými vrahy. A že jsem do nich jednu dobu byla dost "zažraná", takže jsem přečetla mnoho knih, v nichž jsem poznala skutečně ty "nejtěžší kalibry." Řekla bych, že Ghoul nepřináší nic objevného v rámci žánru, stejně tak, jako se jedná o jeho slušný přídavek.(19.9.2015)

  • Radek99
    *

    Na tenhle ,,český" horor jsem si díval na Prima Cool a jediné, co mě na něm vyděsilo, byl moment, kdy se na obrazovce objevil zelený ufon z Alzy.cz, a to ani nenabízel sto tabletů týdně, pouze dopravu zdarma. Pak ale komerční pauza skončila a Andrej Romanovič Čikatilo začal zase strašit...a já se celou dobu zase těšil na Alzu...(31.10.2015)

  • juta
    **

    Chvála ze všech stran a přitom výsledek nic moc. Žádné pocity to ve mě nevyvolalo, spíš jsem byl rozčarovaný hlavně z těch zvuků, které měly strašit a přitom byly vloženy do míst, která zdaleka strašidelná nebyla. Prostě úplně mimo. Rozhodně první v pořadí, kde jsou lekací zvuky nejvíce přepálené ze všech filmů, co jsem kdy viděl a díky tomu kvalita snímku prudce klesá. A pokud se spoléhá pouze na lekací zvuky a není vytvořena hororová atmosféra a děj, tak je to špatně. Taky mi to chvílema připomínalo Blair Witch...(7.7.2015)

  • kingik
    ****

    První "lesní" Found Footage záležitost, která se objevila v našich kinech od dob Záhady Blair Witch (domestikovaná série Paranormal Activity do toho nespadá). A to už je pěkných pár let, nemyslíte? Nejslabší nemáte padáka, ale Jákla, Čikatila a bezva noční můru. Jo, a padák si pro jistotu vezměte sebou, abyste po filmu bezpečně přistáli. A syrové maso před tepelnou úpravou přece jen pro jistotu schovejte do lednice. Ale ne, kurva, do města Lednice, ale do takového toho chladícího boxu, který za nocích luxujete, když vás přepadne (ukrajinský) hladomor. Tým mladých a amerických dokumentaristů se v roce 2012 vydává na Ukrajině po stopách maníka jménem Boris, který byl obviněn z kanibalismu poté, co přibližně před dvaceti lety za podivných okolností zabil a snědl svého kolegu. Úvod je v rámci ff subžánru poměrně standardní, pár ne úplně poutavých rozhovorů vedených v ruštině střídá postupný přesun štábu do opuštěné chaty v lese, kterou kanibal dříve obýval, seznámíme se s místním průvodcem a vědmou, s níž záhy dojde na vyvolávání duchů. Tým je v pohodě až do doby, kdy se jim ze záhrobí ozve kanibal Čikatilo a v žádném případě se nechce kamarádit. Chce hlavně maso a vrátit se mezi živé. Dejme tomu, že chování postav filmařů zachycených ve filmu, lze v určitém úhlu tolerance považovat za autentické a reálné. Proč ne, podporuje to fakt, že o známé herce se nejedná, film nemá úvodní titulky, iluze reálného dokumentu je (téměř) dokonalá, až na několik zásadních elementů, které přece jen diváka utvrzují, že se jedná jen o filmovou story. Je důležité zdůraznit, že film samotný totiž pracuje s množstvím ne zcela reálných prvků, jedná se mimo jiné třeba o výše zmíněné vyvolávání duchů, či jakýsi zvláštní druh posedlosti a prokletí. Film po zvolněném rozjezdu náhle začne nabírat na obrátkách, spád událostí se začne zběsile vršit a příběh dostane dynamické koule. Postavy začnou nevysvětlitelně mizet ze scény, u aktérů z řad dokumentaristů dojde k nevysvětlitelným výpadkům paměti, sychravé zimní počasí ještě znásobuje velmi zlověstnou atmosféru, která z minuty na minutu nabírá na husté konzistenci. S tím se přidá i mírná nepřehlednost v některých sekvencích, ale bez ní se to v případě ff jen málokdy obejde tak, abyste měli vždy pocit, že vám "autentická" kamera vždy umožní účinné zorientování se v terénu. K slabinám filmu patří i nepropracovaný závěr, kdy by bylo záhodno prodloužit film o čtvrthodinu. Režisér film zbytečně kvapně a unáhleně ustřihl v nejlepším. Atmosféra strachu intenzivní a nepolevující, štáb zažívá solidní noční můru na působivě nehostinném, opuštěném a prokletém místě uprostřed hvozdů. Příznivci nechutností nebudou mít úplný rej. Nějaký ten ukousnutý jazyk je sice k vidění, ale není to nic mimořádného. Když šlo o kanibalismus, mohlo se přidat pár preparací. Z hlediska českého diváka je stejně největší raritou, že jde o film režírovaný Petrem Jáklem. Ten se mohl opřít o producentskou záštitu známého režiséra Roba Cohena, což je i vstupenka do amerických kin. Jáklův debut Kajinek trpěl tvůrčími a technickými nedostatky, ale zde technická nedokonalost obrazu i zvuku je zcela záměrná. Z tvůrčího hlediska se sice slibovalo víc, než se nakonec dostálo, ale natočené, vymyšlené i zahrané je to schopně. Divák bude mít určitě nepříjemný pocit sáhnout po skleničce s pitím, kterou bude mít postavenou na stolku. Zvláště večerní projekce senzitivním divákům připraví krušné chvilky. Petře, Petře, tohoto vepře jsi pěkně opepřil. 80%(7.7.2015)

  • pornogrind
    ***

    Myslím, že k tomuto filmu jsou jakýkoliv další komentáře zbytečný, protože vše již bylo zmíněno. Za sebe jen dodám, že na film jsem se zrovna netěšil a proto jsem ho taky dlouho odkládal. Ale výsledek mě celkem mile překvapil. Jelikož to točil Jákl, kterýho fakt nemusím jsem překvapenej dvojnásob. Na Jákla to je za 5 hvězd. Ale musím být objektivní a v celkovým měřítku je to lepší průměr, kterej mě určitě neurazil. Největším plusem je postupně budovaná atmosféra. Naopak největším mínusem jsou toporní herci.(1.11.2015)

  • - Téma pověstného ukrajinského kanibala Andreje Čikatila si zvolili také tvůrci snímku Dítě číslo 44 (2015), který se filmoval v České republice, a dokonce v něm nabízeli Petru Jáklovi ml. roli. „Dali mi číst scénář, aniž tušili, že já už mám podobný film hotový," směje se Jákl. Na stejné téma vznikly i filmy Občan X (1995) a Evilenko (2004).
    (oje)

  • - "Ghoul je výraz z arabské mytologie. Označuje démona, neživou bytost, která se vyskytuje na místech s četným výskytem úmrtí a živí se lidskými ostatky," vysvětlil Petr Jákl ml. (Zdroj: idnes.cz) (oje)

  • - Vystrašení nebyli jen diváci v kině, ale dle vyjádření Petra Jákla ml. také herci během natáčení. „Někteří měli takový strach, že natáčení na reálných místech dávných tragédií chtěli vzdát," líčí režisér. (Zdroj: idnes.cz) (oje)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace