poster

Ghoul

  • slovenský

    Ghoul

Horor / Thriller

Česko, 2015, 86 min

Režie:

Petr Jákl

Scénář:

Petr Bok, Petr Jákl

Kamera:

Jan Šuster
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • S.Quentin QUALE
    ****

    Jak to rozseknout bez zbytečných keců? No....tak předně jen potvrdím, že se nejedná o žádný thriller, protože Ghoul je čistočistým FF mockumentary hororem. V rámci tohoto subžánru můžeme asi jen stěží od Jákla (resp. kohokoliv) čekat nějaké inovátorství, takže od tohoto momentu se můžeme rozdělit na příznivce a odpůrce Found Footage. Odpůrci ať si trhnou haxnou, příznivci by měli být více, či méně spokojení. Spokojenost panuje nad prezentovaným příběhem, protože je nesporné, že si někdo dal práci s vytvořením storky s nádechem mockumentary, která oproti četné konkurenci bere výhodu ze zajímavého tématu, spojeného s rychlým a poutavým rozjezdem. Méně spokojený už jsem byl hororovými atributy, a to se schopností Ghoula postrašit, hned ale dodávám, že pár lekaček funguje skvěle a závěr už je patřičně creepy, takže mám spíš vnitřní pocit subjektivního nezadostiučinění, který přikládám v tomto případě slušně zaplněnému kinosálu a který se budu snažit napravit někdy v budoucnu při repríze v teple nočního, opuštěného domova. Druhá, už objektivní výtka směřuje k množství krve a četnosti gore, které při daném bodycountu a tématice kanibalismu považuju za hrubě nedostatečné. Srovnávat Ghoula s milionem podobných filmů nemá cenu, pouze konstatuju, že obstál hlavně díky příběhu, ve kterém se tvůrci obtěžovali s objasňováním "kdo a proč", nadprůměrně. 70%(28.2.2015)

  • -bad-mad-wolf-
    *

    Petrovi Jáklovi sice i po druhém pokusu patří dík za snahu natočit něco v tuzemsku neortodoxního, výsledek je ovšem jen o ždibec lepší než předchozí Kajínek. Spíše než jako suverénní kus působí Ghoul jako řemeslně slušný koktejl dávno okoukaných found footage filmů, z nichž většina má logicky tu výhodu, že tady byla dřív. Mimochodem, afektovaný kulomet děsivých situací v roztřesených záběrech nefunguje ani z poloviny tak dobře, jako lhostejná forma mnohem přímočařejších, avšak paradoxně také mnohem intenzivnějších konkurentů (Megan is Missing, Willow Creek). 3/10(10.7.2015)

  • PetrPan
    ***

    Český horor s americkým obsazením odehrávající se na Ukrajině a přes všechnu snahu se Jáklovi výraznější zářez do zoufale poloprázdné hororové pažby naší země nepodařil. Ghoul je jen sterilním found footage, kterému se vůbec nedaří v tomhle již trochu zatuchlém žánru vykřesat nějakou jiskru, a to nepatřím k jeho nenávistníkům. Vystačil bych si totiž s dobře zvládnutým řemeslem, kde by děsivost mohla přes veškerý třes hrát prim, jako třeba v profláklém Blair Witch, švédské poloamatéřině Det okända. či velmi dobrém slovenském Zlu (bratrům je tedy pořád co závidět). Jákl však naštěstí nevsadil jen na budování hrůzyplné atmosféry, které se mu vůbec nepovedlo, ale přisypal i nějaké to syrové kucháníčko a tam už se mu kupodivu vedlo mnohem lépe. Jinak američtí uječenci, ač vcelku bídní, byli dle mého názoru pořád lepší volbou než česká herecká smetánka, která by se snažila z obyčejného hororu dělat inscenaci pro nedělní večery na ČT2. Ve srovnání se zbytkem světa sračka, ale zároveň možná i naše první vlaštovka. Horror Challenge Tour 2016 (17.1.2016)

  • MikeCool
    ****

    Nuže, oficiálně oznamuji, že Ghoul je první horor "české" produkce, u kterého jsem se fakt bál. Už jsem si myslel, že Found footage horor vymřel, hlavně co se týče "scénáře", ale jsem moc rád, že mě Petr Jákl přesvědčil o opaku. Milé překvapení. PS: Rozhodně se na toto vydejte do kina, dokud to jde. Atmosféra na plátně ve vyprodaném sále byla vskutku úžasná a impozantní. Doma u obrazovek televize atmosféra stoprocentně nebude taková jako na plátně. Ostatně tak je to s každým hororem. ___ (Cinestar, Hradec Králové)(9.3.2015)

  • Big Bear
    ***

    Bohužel před lety jsem viděl film se stejným názvem Ghoul. Jednalo se však o britskou záležitost z roku 1975 a tam jsem se také seznámil poprvé co do pojmu i obrazu s ...... Když jsem se dozvěděl, že Jákl natočil horor stejného jména, měl jsem prakticky vyspoilerovaný obsah a lokace na Ukrajině v tom nemohla už zahrát zásadnější roli. Přesto jsem se na film těšil. Přeci jen solidní horor z pera i režisérské židle českého filmaře se u nás hned tak nevidí. A že je solidní jsem slyšel všude kolem od těch co jej již viděli. Sama zápletka není nijak originální, parta filmařů jede natočit dokument na Ukrajinu o lidojedovi a o kanibalismu ve třicátých létech po čas Stalinova hladomoru. Z prvu dobře se rozjíždějícího dobrodružství a vidiny slušně natočeného dokumentárního materiálu se nakonec skupinka hrdinů dostane do opuštěné chalupy hluboko v lesích, kde má bydlet onen kanibal, který s nimi slíbil natočit rozhovor. Večer je v chajdě kalba a ráno se skupinka probouzí s první neblahou předtuchou, když jeden z nich chybí. Navíc na kamerách a hlavně těch tajně rozmístěných se dějí podivné věci.... Dál nebudu spoilerovat. Moje rodina kdysi vlastnila vilu v lesích. Když její majitelé zemřeli, zůstal ten veliký dům opuštěný. Souhrou tragických událostí na konci války do domu nikdy nebyla zavedena elektřina ač vypínače byly na zdech. V domě se svítilo jen plynovými lampami s punčoškou, nebo petrolejkami. V místnostech to stále ještě bylo cítit po bývalých obyvatelích... Ve dne jsem neznal krásnějšího místa a rád jsem tam jezdil, ovšem v noci se dům, zahrady a hospodářská stavení staly čímsi podobným z tohoto filmu. Jákl velmi dobře rozehrál řadu lekaček i napětí jen díky nočním záběrům, kde jsou věci osvětlovány jen mihotavým světlem baterek či kamer s infra viděním. Za baterkami pak herci trhaně oddechují, vykřikují, volají... vše působí nesmírně autenticky a skutečně. Celý příběh navíc vložil do sychravého podzimu, takže sám les kolem usedlosti byl strašidelný i bez toho ostatního a to obzvláště za noci. Jenže, to už tu také bylo. Prvně jsem to viděl v Marylandských lesích u Záhady Blair Witch. Vše ostatní jsou už jen kopie. Závěr si mohl Jákl odpustit, já měl totiž také problém s uvěřením celé záležitosti. -- Pokud bych to měl nějak shrnout. Film celkem dobře odsýpá, párkrát se leknete a to je vše. Je to celé řemeslně provedeno velmi dobře, jenže vše tu už bylo a tak opět souhlasím s Malarkeyem - největší radost mám z toho, že to natočil našinec a že to snese srovnání se západem. Dávám tedy 3 fotografie. * * *(12.8.2015)

  • - Zvlášťní spojení se skutečnou postavou ukrajinského kanibala Čikatila má představitelka jedné z hlavních hrdinek Alina Golovlyova„Zvláštní je, že když jsem byla malá, příběh o masovém vrahovi a kanibalovi Čikatilovi jsem znala, někdo mi ho vyprávěl. Právě on byl mou dětskou noční můrou, bála jsem se ho nejvíc na světě. A teď jsem se s ním znovu setkala, téměř tváři v tváří. Ano, je to děsivé. Jako bych se probudila do noční můry," svěřila se agentuře Herminapress. (Zdroj: blesk.cz) (oje)

  • - Natáčení začalo v Kyjevě a postupně se přesunulo směrem k rusko-ukrajinské hranici, přičemž se štáb několikrát dostal i na ruské území. Filmovalo se přímo v místech, kde vrah Čikatilo žil, a všichni místní obyvatelé o kanibalovi věděli. Filmařský tým se pohyboval přibližně hodinu od civilizace a často se podíval také do lesů, před kterými je místní varovali, protože se v nich mohli setkat s vlky či medvědy - štáb však neměl na výběr. Během filmování se Petru Jáklovi ml. podařilo najít i osoby, které hladomor z první poloviny 20. století pamatovaly. Kromě Ukrajiny se točilo také v Kalifornii. (Zdroj: blesk.cz) (oje)

  • - Režisér a scenárista Petr Jákl ml. filmové herce - autentické typy a neznámé tváře - vybíral na řadě míst po celém světě. Nejdříve začal v Kyjevě, pak Praze, Berlíně, Londýně, New Yorku a Los Angeles. Právě na posledních dvou jmenovaných místech byli hlavní představitelé vybráni. Castingy prošlo na 1 500 adeptů. (oje)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace