Režie:
Alexander PayneKamera:
Phedon PapamichaelHudba:
Rolfe KentHrají:
Matt Damon, Christoph Waltz, Hong Chau, Kristen Wiig, Rolf Lassgård, Ingjerd Egeberg, Udo Kier, Søren Pilmark, Jason Sudeikis, Maribeth Monroe (více)Obsahy(3)
Proces zvaný celulární miniaturizace vyvinuli norští vědci jako jeden z léků na hrozící přelidnění planety. Malí lidé míň snědí a zaberou míň místa, to dá rozum. A aby do tohoto programu vstupovali lidé houfně a s nadšením, provázejí ho gigantické ekonomické výhody a trvalý pobyt v mini-milionářském ráji Leisureland. Vidina zbohatnutí do programu přivede i Paula Safranka (Matt Damon) a jeho ženu Audrey (Kristen Wiig). Bezdětní čtyřicátníci s nudnou prací a neútulným bytem stejně nevidí lepší životní perspektivu. Po absolvování vstupního pohovoru následuje nutná úprava (všechen tělesný porost a plomby musí pryč) a pak už narkóza a samotná miniaturizace. Když se deseticentimetrový Paul probudí „na druhé straně“, dozví se, že Audrey nakonec vycouvala. Bohatého, ale opuštěného Paula naštěstí nenechají dlouho truchlit jeho noví „přátelé“, srbský playboy Dušan (Christoph Waltz) a jednonohá vietnamská disidentka (Hong Chau). S nimi toho prožije během pár týdnů víc než za celý svůj dosavadní život a uvědomí si, že i v malém světě lze prožít velké věci. (CinemArt)
(více)Recenze (485)
Nevím, ale někde se to prostě pokazilo... Škoda.. ()
2 hvezdy snad jen za ty 2 nej herce, jinak hruza... ()
Fakt katastrofální film. Slabý děj a žádná zápletka. Dobře zpracované, ale děsná nuda. Celej film se skoro nic nedělo. Hrůza. ()
Ze začátku je to zajímavé a baví to. Od chvíle, co se Safranek (haha) přestěhuje sám do malého domu to přestane být zajímavé, vtipné a originální (může být malý nebo ne, už je to jedno, v zápletce to nehraje roli) a stává se tak z toho trapná fraška s uřvanou Vietnamkou. ()
Chtěl bych vědět, co autoři fetovali, to musel být bezva matroš. Docela zajímavý nápad se zmenšováním není vůbec využit, v polovině filmu ho autoři navíc spláchnou do hajzlu, načež se příběh začne vyvíjet zcela nesmyslnými cestami a ústí do naprosté absurdity a bizáru. Jedna hvězda za Waltze a tu svéráznou Vietnamku. ()
2 a štvrť hodiny utrpenia, aj tak by sa dal zhrnúť jeden z najnudnejších a najnezaujímavejších filmov roka 2017. Režisér Payne dokázal unudiť k smrti aj s hercami typu Damon, Waltz... ()
70% ()
Promarněná příležitost. Velezajímavý námět a velmi dobrá první hodinka, jenže pak tvůrci zahrají na sociálně-ekologickou strunu a vydrží na ní až do konce. A to je sakra škoda. O Leisurelandu se pak již nedozvíme skoro nic a k tomu, co chtěli tvůrci říct, by zmenšování vůbec nepotřebovali. V nudné šedi druhé poloviny tak vidíme standardně dobrého Matta Damona, standardně výborného Christopha Waltze a (skoro) otravnou Hong Chau, jak se snaží zachránit, co se dá a ne vždy se jim to bohužel daří. A tak zůstala jen pachuť z nevyužité šance na dobrý film. ()
Konečně film, kde mi nevadil Matt Damon. Příjemný film, který ukazuje, že život vám většinou ukáže pouze smrt. ()
To hrozně hloupá a zbytečná film. Vy pochopit až uvidět to. Raději se na to nedívat vy. Ztráta času to být. ()
Ze začátku dobrá myšlenka, bavilo mě to. Ale od okamžiku „zmenšování“ to šlo o takový kus dolů, zhruba o takový, jako se Matt Damon zmenšil. Tolik zajímavých možností měli tvůrci a vlastně nic extra nepředvedli. Každou scénou se film ubíral úplně jiným směrem, než jsem chtěl. Když jsem si konečně po půl hodině zvykl na cestu, kam se děj posouval, tak další kotrmelec a zas něco jiného. A zase tam, kam jsem nechtěl. Vůbec mi to nesedlo. Nepochopil jsem nic z toho, co chtěli autoři říci, pokud tam něco bylo. A co musím ještě zmínit je hudba. Ta mi nesedla ze všeho nejvíc, mnohdy mě přímo rušila. PS: Nečekejte na scénu s vodkou z traileru (jako já..) ()
Přelidněná Země. Řešení: miniaturizace. Proč ne ? Malí lidé zaberou méně místa, míň sní a taky převažují ekonomické výhody. Stát se milionářem nepohrdne mnoho lidí. A tady přichází skvělý svět, čepuje se pití z litrové lahve jak z náklaďáku a květ růže je skoro velký jako vy. Do téhle chvíle se film ubíral správným směrem, ale později se velmi táhne a bere nás do absurdních událostí. Nudné pasáže a nezáživné scény film prodloužil na 2 hodiny, které jsou zbytečné. Proto je mé hodnocení zcela na půl. + námět a CGI - provedení a obsazení. *** 50% ()
Snímok so zaujímavým námetom, ktorý mal ozaj veľký potenciál, ale pri záverečných titulkoch som len pozeral, že o čom vlastne tento film reálne bol. Lebo zo sľubného sci-fi sa vykľula akási zvláštna vzťahová dráma bez nejakého väčšieho zmyslu. Matt Damon klasicky dobrý, ale nedokázal to herecky utiahnuť. Z tohto filmu som dosť sklamaný, nakoľko som očakával veľmi unikátne spracovanie originálneho scenára. 40 % ()
Poslední půlhodina byla k uzoufání nudná, a to říkám jako fanoušek ekologie (nikoliv pseudoekologických regulí a technologií). Promarněný potenciál. Hodnocení na čsfd odpovídá. 50% ()
Jeden z nejlepších filmů vůbec. Coby "pokoukání" je to znamenité - krásné herecké výkony, výprava, hudba, kamera, prostě vše, jak má být. Nápad je šíleně dobrý. No a co se týče řešení hlubších problémů - sociálních, ekologických, etických jsou podány jemně, mezi řádky. Je to prostě skvělé dílo a je ostuda, že takhle smutně zapadlo. ()
Kdyz se clovek odprosti od toho, ze je to vlastne nesmysl, pak ho ceka pekna a zajimava podivana. Dej nakonec se stocil naprosto jinam, nez jsem cekal. Ale bylo to zajimave, mele to hlavu a patu. Skvely Christoph Waltz, Matt a Hong Chau jako prekvapeni. Nadprumerne. ()
Hodně solidní záležitost. Je trošku škoda, že se nenašel prostor pro širší studium toho, jak nový miniaturní svět funguje, včetně komplexních problémů s ním souvisejících. Některé věci jsou naznačeny, ale jen tak zlehka a opatrně. Nicméně snímek jako komorní drama o lidech a vztazích mezi nimi funguje na výbornou a to, že se klade větší důraz právě na tyto aspekty, je podle mě dobře. Osobně jsem nejsilněji atmosféru tohoto díla nasával během průjezdu norskými fjordy. Celé to hezky vypadá, natočené je to zručně, romantika funguje a postavy jsou super. Hong Chau je jednoduše fantastická a dodává filmu úžasně živoucí energii, z vedlejších postav musím zmínit nezapomenutelného Dusana Mirkovice, kterého ztvárnil Christoph Waltz. Moc hezky se na to dívalo. "It was a love fuck." ()
Nápad na film to je rozhodně zajímavý. Alespoň začátek se tak jeví. Je to něco trochu jiného, neokoukaného. Ale pak se to najednou začne propadat do něčeho nezajímavého, co nelze uchopit. A v závěru přijde jen plané moralizování, které už divákovi nemá opravdu co říct. Promarněná šance, zahozený nápad, co k tomu jiného dodat? ()
Přehlídka ztracených možností. Hlavní hrdina je dement, který projde životem aby nakonci zjistil, že potřebuje ženu, co ho bude komandovat. Kolem toho je drobet keců o likvidaci světa člověkem a možnosti jeho záchrany. V druhé polovině filmu nehraje zmenšení lidí žádnou roli a mohlo by se odehrát kdekoliv. Jediná uvěřitelná postava je srb Dušan. O vztahu hlavního hrdiny s manželkou nula, o vývoji vztahů malých lidí a velkých nula (kromě krátké vsuvky při debatě opilce v hospodě před zmenšením), o vývoji vztahů a ekonomice fungování komunit malých lidí nula... Docela by mne zajímalo, jak by fungovala norská původní komunita při prvním sněžení (těžko uvěřit, že je v Norsku místo, kde nesněží). Jednu hvězdu si zaslouží kamera a výprava. Tento film potvrzuje mou teorii, že scénárista a režisér v jedné osobě blokuje schopnost vytvořit dobré dílo, protože sám se sebou se člověk většinou nepohádá o tom, zda je daná věc dobrý nápad. ()
Velmi zajimavy napad. Prvni hodina me velmi bavila, potom to zacalo byt nudne a velmi natahovne, cemuz odpovida i prepalena delka. ()