Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tuxedo
    **

    Film o to, že méně je někdy více, radovat se máme z maličkostí a že i malá pomoc může pro někoho znamenat velkou věc. Ano, je to skutečně tak průhledné, co je však horší, je to hrozně unylé a hodné minimálně půlhodinového zkracování. Koho nalákal trailer, tak pár vtípků pramenících ze zmenšení tu je, ale obecně je ten koncept nevyužitý a zhruba od půlky vlastně hozený do koše.(4.1.2018)

  • poz3n
    **

    Naprosto promarněný potenciál. Úvodní, nejzajímavější půlhodina, nabízí čistě nedějovou expozici a upřímně, nebylo na ní možné téměř nic zkazit. V momentě, kdy by se měl začít rozjíždět nějaký dramatický, filmový příběh, přichází na řadu scenáristické tápání a sled nezajímavých podzápletek, které ke své existenci absolutně nepotřebují nějaké zmenšování. Na jeden nápad je tak našroubovaný 2 a čtvrt hodiny dlouhý (ne)děj, který svůj jediný, ucházející dramatický konflikt přináší až pár minut před koncem. Zajímavý nápad, nezajímavý příběh. 4/10(25.1.2018)

  • Kaluž
    ***

    Setsakra promarněná šance na satirickou pecku desetiletí. Neotřelý nápad, výborný koncept, skvělé obsazení, svižný úvod… a najednou se ten pečlivě vystavěný narativ stihne ještě před půlí rozpadnout. Na scénu nastoupí Dušan Markovič, dění na plátně víceméně přestane dávat smysl a vy až do závěrečných titulků pomalu umíráte nudou. Kdyby tam ta Kristen Wiigová vydržela a nahradila tu otravnou vietnamskou aktivistku, mohlo z toho klidně být slušné vztahové minidrámo. Namísto toho však dostaneme jen výstřední a lehce úsměvnou kritiku společnosti zabalenou do ne moc povedeného filmu. Tohle mě moc mrzí, protože Alexander Payne jinak umí.(22.1.2018)

  • Nevka
    ***

    Downsizing je dalším filmem, ve kterém plave velké množství nevyužitého potenciálu. Přitom začátek je velice funkční. Působí sice jako groteska se zajímavou myšlenkou (i ty střihy, či hudba k tomu hodně svádí), ale rozhodně nenudí a zaujme. Povedený je například cinkající (mikrovlnka) stroj, Neil Patrick Harris (a jeho chvilka slávy, i proces redukce, který se jednoduše povedl. Matt je zajímavý a zdá se, že všechno bude skvělé. Tohle však skončí ve chvíli, kdy dojde ke zmenšení a dostaví se Dušanova párty. Jeho postava by s lepším vedením mohla filmu hodně přidat (navíc je Waltz zajímavý), ale celkově ho přebíjí okolí a příběh, který se od hravosti pomalu přesune k frašce... Ngoc je vcelku otravná a ve finále se jedná jen o běžnou "křupanku" s dobrým srdcem. Což je vzhledem k její původní prezentaci - ekoaktivistka, kterou věznili kvůli jejím postojům - dost málo. Film tak ztratí na své ladnosti a zajímavosti... Po odjezdu do Norska už stojí za zmínku snad jen osm druhů sexu, jinak se všechno úmorně vleče. Věčná škoda. Po druhé polovině na tu první málem zapomenete...(4.1.2018)

  • castor
    ***

    „Kdyby mi někdo před deseti lety řekl, že budu jednou 13 centimetrů vysoký, a co hůř, že budu pomáhat slavné vietnamské disidentce sehnat novou nohu během okružní plavby fjordem v Norsku, diskutovat o konci světa, řekl bych, že je šílený," pronese v druhé polovině snímku Matt Damon. Zní to jako hodně divný guláš, ale ono to tak nějak je. Duo Alexander Payne a Jim Taylor zkusilo ambicióznější látku, ubralo na humoru i laskavém pojetí. A to je krapet škoda. Například v jejich Schmidtovi zaznívá kritika amerického snu, i tady hlavní postavě dochází, že leccos v životě promrhala, a pokouší se dohnat, co se dá. Jejich kousky možná trpí žánrovou nevyhraněností, ale jinak mají propracované postavy, se kterými je nám dobře (Jack Nicholson, Bruce Dern, pánové z Bokovky). Mnohdy si hrdinové prošli nějakým zásadním životním zlomem, čeká je ujasňování si priorit a směr, kterým se chtějí vydat. Tentokrát vytvořili svět, kdy ti, jež mají hluboko do kapsy, nebo jim vadí, jaké množství odpadu jsou schopní vyprodukovat, můžou být díky severské vědecké metodě nenávratně zmenšeni. Budou si žít jako milionáři, protože jejich majetek se po převodu zněkolikanásobí. Jenže se vše zkomplikuje. Výsledkem je podle očekávání bizarní záležitost, ve které se ušlápnutý Damon snaží, ale s několika vedlejšími postavami si dali tvůrci daleko víc záležet. Třeba s jednonohou vietnamskou uklízečkou, která nakonec našeho hrdinu popošoupne a ten má konečně pocit, že dokáže ostatním něco nabídnout. Duo tvůrců přesto moc neví, co chce vyprávět. Chvíli jsou komičtí (to bohužel málo), jindy romantičtí, pak dramatičtí, nechybí ekologický podtext (globální oteplování i přelidnění nebo migrace) a samozřejmě samotná hlavní zápletka je sama o sobě hodně science fiction. A pak se zasekneme a moc nevíme, kam dál. Sociálně-kritický pohled je velmi zúžený, zoufale málo je pracováno i se samotnou myšlenkou zmenšeného světa. Motivů je hodně, ovšem nejsou uchopené ani originálně, ani citlivě. S nápadem šlo prostě pracovat mnohem lépe. Co pak zamrzí nejvíc, a už jsem to zmínil, je absence chytrých slovních výměn. Příště tedy prosím zase něco menšího a s postavami, které budou pro tvůrce i nás skutečně zajímavé.(9.2.2018)

  • - Alexander Payne a Jim Taylor strávili dva a půl roku psaním scénáře. (PaTeXx)

  • - Film měl premiéru na Benátském filmovém festivalu 30. srpna 2017. (Delock)

  • - Natáčení probíhalo v Ontariu, Torontu (Kanada), v Omaze, v Los Angeles (USA) a v Trollfjordenu (Norsko). (PaTeXx)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace