Reklama

Reklama

Zmenšování

  • USA Downsizing (více)
Trailer 2

Proces zvaný celulární miniaturizace vyvinuli norští vědci jako jeden z léků na hrozící přelidnění planety. Malí lidé míň snědí a zaberou míň místa, to dá rozum. A aby do tohoto programu vstupovali lidé houfně a s nadšením, provázejí ho gigantické ekonomické výhody a trvalý pobyt v mini-milionářském ráji Leisureland. Vidina zbohatnutí do programu přivede i Paula Safranka (Matt Damon) a jeho ženu Audrey (Kristen Wiig). Bezdětní čtyřicátníci s nudnou prací a neútulným bytem stejně nevidí lepší životní perspektivu. Po absolvování vstupního pohovoru následuje nutná úprava (všechen tělesný porost a plomby musí pryč) a pak už narkóza a samotná miniaturizace. Když se deseticentimetrový Paul probudí „na druhé straně“, dozví se, že Audrey nakonec vycouvala. Bohatého, ale opuštěného Paula naštěstí nenechají dlouho truchlit jeho noví „přátelé“, srbský playboy Dušan (Christoph Waltz) a jednonohá vietnamská disidentka (Hong Chau). S nimi toho prožije během pár týdnů víc než za celý svůj dosavadní život a uvědomí si, že i v malém světě lze prožít velké věci. (CinemArt)

(více)

Videa (15)

Trailer 2

Recenze (485)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Downsizing je opravdu zvláštní film, který se snaží uchvátit tím jak moc je chytrý, ale vlastně mi přišlo, že tomu buď chybí pořádná pointa, nebo byl někdo nucen vystřihnout hodinu stopáže. Můj oblíbený Matt Damon tu hraje přesně co je třeba a takový Christoph Waltz mě v tomhle filmu bavil nejvíc snad od Panchartů. Ale vlastně jsem měl tušit, že si Alexander Payne hezky po malickovsku vyhrává s existenčními tématy, ostatně jeho skoro-oscarová Nebraska je jedna velká osobní výpověď. Tentokrát to však trošku přehnal a film nejspíš zanikne a pohoří ve všech směrech. Přitom o moc více asi úplně z originálního tématu vytěžit nešlo, nuda se však bohužel v druhé půlce objevila. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Kdyby se mě ještě před rokem někdo zeptal na herce který poslední dobou hraje v perfektních filmech řekl bych jméno Matt Damon. Tento rok se to ale zlomilo. Suburbicon bylo průměrné bůh ví co které pořád vedl především Damon a tudíž se od Zmenšování čekalo přece jenom víc. Už kvůli námětu a zápletce která přece nemůže zklamat a která přece dokáže naplnit potenciál a očekávání. No a ono se to úplně nestalo... pokud trailery slibovali zábavnou jízdu tak se jí nakonec nedočkáme. V první hodince ten humor ještě jaksi je ale postupem času přestává fungovat a poté už není vůbec. A po hodině se ten zmenšovací svět dostane úplně do pozadí a řeší se spíše love story mezi Damonovým šafránkem a beznohou vietnamkou. Což je škoda, protože na tom filmu je nejzajímavější ten malý svět. Myšlenka toho filmu očividně je, že nikdy není pozdě na změnu. Ale Alexander Payne za režijním pultem jako by vlastně nevěděl co chce natočit. Satyru, komedii či romantickou love story. A divák z toho začne být po chvíli zmatený a z průměru to nevyřadí ani vždy perfektní Christoph Waltz. Herecká skvádra a pravidla světa za silnou 4 z 5, celek za 3 z 5. Mohlo to být lepší a je škoda, že nebylo. Ještě před rokem bych to totiž klidně dal do TOP 15 nejočekávanějších filmů roku. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Ono prostě dělat ty filmy jako čistou společenskou metaforu je hrozně ošemetný, protože upadnout do prostých, jednoznačných hořkých tezí je strašlivě přitažlivé. Lanthimos z toho pravidelně vybrušuje alespoň tou absurditou, neutěšeným vizuálem a pravidelnými šrapnely vybuchujícími z jinak pomalého tempa a postmoderní formy. Payne namísto toho žádnou svébytnou formální metodu nemá a tak trochu se v tom oportunisticky plácá, kdy jednou chce, abychom se nad jeho postavami lidsky dojímali či s nimi dokonce empatizovali, ale když se mu to hodí, přepne je do jednoduchých karikatur, jež se sami náhle redefinují jednou větou. V Downsizing tak najdeme scény jak vystřižené ze South Parku (výbuch vstupu do vaultu, Matt Damon zničehonic bubnující v hipízáckých hadrech při západu slunce), scény, které vypadají jak důsledek večírku filmových fanoušků (zmaštěnej Matt Damon pařící na večírku s Christopherem Waltzem a Udo Kierem) i scény, které jsou dostatečně dlouhé a citlivé, že by skutečně mohlo někomu dojít, že se u nich má rozněžňovat a s pitomým úsměvem pokyvovat hlavou nad tím jaká je ta láska mocná čarodějka i v těch nejnepravděpodobnějších momentech. A moje nervová centra v mozku již zkrátka nejsou natolik flexibilní, aby takto rychle a nahodile dokázala mezi všemi těmito módy přepínat. ()

BMW12 

všechny recenze uživatele

Film hodnotím pozitivně, nápad se mi líbil a po celou dobu mě to bavilo (i když to mohlo být o malinko kratší). Ale uznávám, že ten film mohl být uchopen i trochu jinak. Ve filmu mi pár situací přišlo nelogických a celkově se to vyvinulo tak nějak divně. Ale jak říkám, film mě bavil, nenudil jsem se, takže dávám dobré 4*. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Naprosto promarněný potenciál. Úvodní, nejzajímavější půlhodina, nabízí čistě nedějovou expozici a upřímně, nebylo na ní možné téměř nic zkazit. V momentě, kdy by se měl začít rozjíždět nějaký dramatický, filmový příběh, přichází na řadu scenáristické tápání a sled nezajímavých podzápletek, které ke své existenci absolutně nepotřebují nějaké zmenšování. Na jeden nápad je tak našroubovaný 2 a čtvrt hodiny dlouhý (ne)děj, který svůj jediný, ucházející dramatický konflikt přináší až pár minut před koncem. Zajímavý nápad, nezajímavý příběh. 4/10 ()

Galerie (41)

Zajímavosti (10)

Reklama

Reklama