Režie:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Noël Czuczor, Rebeka Poláková, Kamil Kollárik, Éva Bandor, Jana Oľhová, Jevgenij Libezňuk, Jaroslav Mottl, Daniel Ratimorský, Heňa Kecerová, Vladimír Zboroň (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Tomáš není společenský typ. Jeho minulost a jeho práce ho uzavřely do osamělé smyčky: na zavolání se dostaví do práce, vyčistí domácnost, většinou zcela o samotě, po práci si vyzvedne výplatu a jde domů – čekat na další telefonát. Nejbližšími lidmi jsou sousedé, jejichž hovory jsou slyšet větrací šachtou. S matkou si pouze telefonuje a shodnou se, že se mají fajn. Jeho stereotyp naruší zmatek v jedné z domácností, kde pracuje. Musí se v ní ukrýt a stane nepozorovaným svědkem rodinného života, na hony vzdáleného tomu, jak žije on sám. Z pozorování cizích životů se stane záliba a ze záliby brzy vášeň. Takhle se jednoho dne dostane do bytu krásné Kristíny a jejího pochybného bratra Adama. Rozhodne se porušit své hlavní pravidlo jediné návštěvy a opakovaně se sem vrací. S každou další návštěvou poznává, že v této rodině není něco v pořádku a pravděpodobně je jen otázkou času, kdy bude muset zasáhnout... (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (59)
Snaha o režijní ozvláštnění filmu, který je od scénáře snůškou tisíckrát viděných klišé, se moc nevydařila: výsledkem je podivný filmařský lartpourlartismus, navíc s řemeslně špatně smíchanými jednotlivými zvukovými vrstvami, takže komorní dialogy utopené v hudbě srozumitelnosti a následnému pochopení motivace chování postav ani trochu nepomáhají. ()
Naprostá filmařská špička. Nevyzpytatelností hlavního hrdiny (a důrazem na psychologii vůbec) mi to trochu připomnělo bratry Dardenny nebo J. Audiarda či některé filmy P. Almodóvara, a to znamená jediné: Bebjak jako jeden z mála v ČR/SR zachytil (a to bravurně!) moderní přístupy artové kinematografie. ... Ale ono i kdyby to nebylo zrovna v kurzu, tak si ten film zaslouží absolutorium. Na zdejším hodnocení to ale bohužel neuvidíte, sráží ho tu konzumenti hororů, které sem asi nalákal Bebjakův předchozí počin. Snad to (ne)přijetí diváků Bebjaka neodradí a ještě se někdy o artovější produkci pokusí. ()
Čistič ma skutočne pozitívne prekvapil. Som rád, že sa na Slovensku konečne viac začínajú točiť filmy a nielen seriály Tv Markizy a Joj. To je skutočne pozitívne. Musím povedať, že to všetko leží na pleciach Noelovi Czuczorovi a poňal svoju rolu priam fantasticky. Ako hrdina je maximálne uveriteľný a podáva skvelý výkon. Rovnako ako aj jeho kolegyňa Rebeka Poláková. Páči sa mi temná atmosféra a rovnako aj symbolické momenty filmu, ktoré ho vedia ťahať správnym smerom. Rovnako ale aj fakt, že tu nemáme toľko známych tvári, ako zväčša naše obrazovky ponúkajú. Dobrý scenár, dobrá réžia a aj herci to vedia správne posúvať a film je nepríjemné sledovať ale rozhodne v tom pozitívnom slova zmysle. ()
Tak tomuto hovorím poctivý film. Chladný ako dnešný svet, v ktorom sa čoraz ďalej ťažšie a ťažšie hľadá svetlo. Jednoznačne Bebjakov najlepší film, ktorý spracováva viaceré známe námety no zároveň pod puncom slovenskej filmarčiny kráča vlastnou cestou. Systematicky pracuje so svojím tajomstvom a postupne odkrýva skutočnosti, toto všetko pomocou striedania motívov rôznej dĺžky sekvencií, kde tie, ktoré treba odhaliť ako posledné trvajú vždy len pár sekúnd. Čo treba spomenúť, je poctivá dramaturgia ! Čo je často krát problém filmov tunajších, ale aj zahraničných. Všetko má svoju vnútornú logiku, motivácia postáv je pevne zakorenená a nepôsobí umelo. Bravo ! Za mňa veľmi silné 4*, avšak pre trend potápania tunajšej tvorby pridávam aj piatu :) ()
Z triptychu ranných Bebjakových filmov( teda pred jeho slávou) vychádza Čistič ako najslabší kúsok. Celý čas som premýšľal prečo by ma mal vlastne baviť film o deštruktívnych ľuďoch ku ktorým si neviem nájsť cestu? Keby to bola aspoň žánrovka tak nič nepoviem, ale dramatická rovina z toho robí ďalší spiatočnícky film bez výraznej scény alebo nejakej emocionálnej roviny, ktorá by mohla mňa ako diváka zaujať. Natočené je to dobre. Rovnako sa mi páčil aj výrazný hudobný motív a Rebeka Poláková. Ale postaviť film na postave, ktorej motivácie sú diskutabilné a ešte k tomu zakrývame určité roviny významov - veď nech si divák domyslí - je na takýto film veľmi zle zvolený rozprávačský postup. Posledná scéna to dokazuje. Hodnotný len z toho dôvodu, že tu vidíme Bratislavu aká už nie je. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (2)
- Vo filme si môžete všimnúť, ako hlavný hrdina jazdí na bicykli cez tunel. To ale nie je možné, keďže do tohto tunela majú povolený vstup len električky. Navyše je tunel monitorovaný a na jeho konci by ho čakali policajti. (Johnny.ARN)
Reklama