poster

Cop Car

  • Slovensko

    Šerifovo auto

Thriller

USA, 2015, 86 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    ****

    Do rukou policejního šerifa Kretzera se není radno svěřovat. Na ochranu obyvatelstva ho moc neužije, sere i na dodržování tradičních policejních metod. Když mu do rajonu vlezou dva desetiletí kluci, co jsou na útěku z domova, je to to poslední, co by ke své špinavé práci potřeboval. Zdánlivě opuštěné hlídkové policejní auto, které si chlapci přivlastní, se stane předmětem vyjednávání. V jeho kufru se nalézá něco, co by navždy zhatilo šerifovu zářnou kariéru. Maník se zakrváceným obličejem, který je tím "překvapením" z kufru, dozajista diváka neuzemní. Rozhodně však tenhle nízkorozpočtový thriller dostane diváka do úzkých. Ten si nebude moci vybrat, komu fandit. O žádné z postav se totiž nedá prohlásit, že by měla vyloženě kladný rozměr. Vše stěžuje fakt, že o nikom nevíme víc, než je bezpodmínečně nutné.Je na divákovi, jaký přístup k daným postavám zvolí, jestli jim dá sympatie, anebo mu budou ne úplně jednoznačné charaktery lhostejné. Takže divák ani neví, jestli je muž z kufru hajzl nebo oběť. O klucích toho také není moc známo, jen se letmo dozvíme, že jejich sociální poměry nejsou moc dobré a zbývá šerif, který je maniakální už od pohledu. Na začátku nejdříve v tichu houštiny odklízí mrtvolu, posléze se zbavuje balíčků drog, následně vyráží po stopě kluků. Finále je příjemně zběsilé a neodhadnutelné. Tempo filmu je celkově pomalejší. Na neotřelé story mě bavila její nevyzpytatelnost. Paradoxně nevyzpytatelnost postav mírně kazila příznivý dojem. Jejich jednání bylo kolikrát v rozporu s danými okolnostmi. Režisér si na to nedal pozor, a když už postavy po několikáté neudělaly to, co by z racionálního hlediska udělat měly, už to začalo být rušivé. I přes výkyvy scénáře, jsem byl s režijní prací stoupající hvězdy Johna Wattse, spokojený. Žádná přemíra nočních scén, aby se vyvolalo napětí, znepokojivou a dusnou atmosféru dokázal zařídit i ve dne. Produkující Kevin Bacon odvedl temnou postavu šerifa, která film táhne. Své ženě Kyre Sedgwick věnoval roličku na dispečinku policejní centrály. To její hlas vychází z vysílačky. Ani ostatní se herecky neztratili. Výsledkem je zvláštní thriller, který postupně nabírá na obrátkách a je natočen v příslušně nezávislém rozměru. 80%(19.8.2015)

  • ledzepfan
    ***

    Jakože jó-proč né?... Je to taková komorní, fargovská taškařice ve které se to všechno tak nějak absurdně semele a ve výsledku to vcelku pobaví. Ta decentně humorná složka filmu rozhodně prospěla stejně jako fakt, že to vlastně nemá vyložené záporáky nebo hrdiny. Všichni jsou jen tak trošku debilní desperáti v nesnázích a proto s nimi člověk může sympatizovat.... Jen je to prostě ten typ filmu který snad ani nemá ambici být něčím víc než jednorázovkou na páteční večer. Špatné to vůbec není. Myslím, že ten film funguje jak bylo zamýšleno.. Ale prostě více než 3 ze mě nikdo nevytříská..(13.1.2018)

  • FIBO
    **

    Kid road movie po americku. Marně přemýšlím nad tím, pro jaké publikum takový film vzniká. A ještě více přemýšlím nad kritikou znalců, kteří by mohli psát učebnice filmové kritiky aneb jak říci mnoho slov a přitom nic neříct. Cop Car jako by byl výhercem soutěže o vymyšlení nové neotřelé synopse kdesi na základní škole za velkou louží. Pokud tomu tleskají děti, dá se to chápat. Pokud tomu tleskají dospělí, dá se to chápat o něco méně. Rozuměl bych tomu možná jako experimentu, školním projektu nebo něčem na tento způsob, ale Rkově označený film matičkou dohližitelkou zvanou MPAA a k tomu ještě to promo okolo, to mi hlava nebere. Aneb recept jak prorazit - stačí vyrobit film, kde bude figurovat dítě, policie, fet a nějaký ten kostlivec ve skříni a úspěch je zaručen.(22.8.2015)

  • Gilmour93
    ****

    Nenechavé děti, zlý polda, stejně zkažený obsah kufru, jedna uvědomělá občanka a několik střetů nepravého času s nepravým místem. Měl jsem z toho pocit, jako by se Coeni chopili Stand By Me.. Jon Watts po šaškovské transformaci znova přesvědčil o svém talentu. Pomohl si „outdoorovým“ feelingem amerického venkova, nepředvídatelností spojenou s absencí doslovnosti, ztvárněním toho jak dětské vidění světa legračně obrušuje drsné hrany reality či Wiggumem Baconem, který se svým kartáčem pod nosem už od pohledu vzbuzuje dojem, že kromě kokainu má doma i porno s šestiletými chlapci a ve stáji oblíbenou ovci, které se každé ráno ptá, zda ji má za a) vyvést na zelenou pastvinu, dát napít pramenité vody a pak se s ní něžně pomilovat a nebo za b) jí to hned a tvrdě udělat na místě a věřte nebo ne, ona mu vždycky odpoví bé.. Cop Car je přesně ten druh filmu, u něhož nářky místních uživatelů nad nudou de facto znamenají doporučení..(20.8.2015)

  • Aluska88
    ****

    Jo, když se sere...:) Cop Car je dokonalou filmovou ukázkou "dominového efektu." Kevin Bacon si opět střihl jednoho ze svých perfektních záporáků a role drsného šerifa v uniformě mu skvěle pasuje. Snímek však především stojí na dvojce hlavních dětských hrdinů, jež ztvárnili James Freedson-Jackson a Harrison Hays Wellford. Chlapci se činí s lehkostí protřelých hereckých es a je radost jejich výkony sledovat. Závěrečná zhruba půlhodinka se opravdu začne ku*vit v největší možné míře a člověk si jen říká, že hoši zažívají opravdu dost špatný den. Závěr přece jen možná nechává nějakou malinkou naději. Cop Car je vydařeným malým snímečkem, u něhož budete jen zírat, jak se události můžou zcela nepředvídatelně vyvíjet. Nakonec člověku přijde nějaký jeho mizerný den jako limonádka oproti tomu, co museli zažívat chlapci. Alespoň ho v rámci možností přežije:)(27.5.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace