poster

Cop Car

  • Slovensko

    Šerifovo auto

Thriller

USA, 2015, 86 min

Režie:

Jon Watts

Hudba:

Phil Mossman
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Doudis19
    **

    Po nadšených ohlasech ze zámoří, velké zklamaní. Sebe parodický Bacon, dlouhé záběry ničeho a minuty naprosté nudy. Finální část ujde, ale například dvacetiminutové sledování dvou děcek učících se řídit, nebo útrpná snaha nešikovného Šerifa ukrást starej vehykl, no muset to vidět znovu, to radši drátem do voka.(21.8.2015)

  • maddy
    ***

    Nezávislý, nanajvýš minimalistický thriller o dvoch chlapcoch, ktorí v poli nájdu opustené policajné auto v kufri ukrývajúce nepríjemné prekvapenie, ktoré však nechce značne skorumpovaný policajt stvárnený skvelým Kevin Baconom nechať odhaliť. O tom a v podstate iba o tom je Cop Car. Celé sa to odohráva v rámci približne jedného dňa, má to minimum dialógov, zato pomerne dlhé, atmosféru navodzujúce scény na krajinu a režisérovi sa šikovne darí zachytiť dva pohľady na vec: detskú nevinnosť až naivitu, s ktorou si titulní chlapci užívajú ukradnutie policajného auta v protipóle s drsnou realitou v podobe postavy Kevina Bacona, ktorý sa nebojí ušpiniť ruky od krvi, ani drog. Režisér vie dobre pracovať s postavami, u ktorých vie byť príjemne nejednoznačný; s atmosférou a keď sa tieto dva pohľady v záverečnej tretine pretnú, tak aj s napätím. Dopomáha tomu aj zasadenie deja do chudobného amerického malomesta, ktoré dotvára príjemný pocit bezvýchodiskovej situácie. Vyhovovalo mi aj pomalé tempo, ktoré podobnému filmu vyslovene sadne, akurát nabudúce by Jon Watts mohol ešte nechať doladiť scenár niekomu o málu skúsenejšiemu. Takto tento v realite zasadený thriller občas nepríjemne narúša hlúpe správanie postáv (napríklad počas prestrelky pri predmetnom policajnom aute) a aj občasné okaté naťahovanie filmu do celovečernej stopáže. Vo výsledku však poctivá režijná prácička a kto má rád podobné indie thrillery tak by vyslovene sklamaný odchádzať nemal. Ten zvyšok ktorí sa v komentároch rozčuluje nad nudou by sa nabudúce radšej nemal púšťať do podobných filmov, pretože pri Cop Car nie je vhodné očakávať nejaké zbesilé, akčné sekvencie, no to je u neho od začiatku zrejmé. Toto je v podstate festivalový film. CELKOVO: 3* (6/10)(11.9.2015)

  • Gilmour93
    ****

    Nenechavé děti, zlý polda, stejně zkažený obsah kufru, jedna uvědomělá občanka a několik střetů nepravého času s nepravým místem. Měl jsem z toho pocit, jako by se Coeni chopili Stand By Me.. Jon Watts po šaškovské transformaci znova přesvědčil o svém talentu. Pomohl si „outdoorovým“ feelingem amerického venkova, nepředvídatelností spojenou s absencí doslovnosti, ztvárněním toho jak dětské vidění světa legračně obrušuje drsné hrany reality či Wiggumem Baconem, který se svým kartáčem pod nosem už od pohledu vzbuzuje dojem, že kromě kokainu má doma i porno s šestiletými chlapci a ve stáji oblíbenou ovci, které se každé ráno ptá, zda ji má za a) vyvést na zelenou pastvinu, dát napít pramenité vody a pak se s ní něžně pomilovat a nebo za b) jí to hned a tvrdě udělat na místě a věřte nebo ne, ona mu vždycky odpoví bé.. Cop Car je přesně ten druh filmu, u něhož nářky místních uživatelů nad nudou de facto znamenají doporučení..(20.8.2015)

  • Zeebonk
    ****

    Pomalý sugestivní thriller v prostředí prašné prdele americké, kde gigantičtí červi z Chvění dávají dobrou noc. Vytříbenému obsazení o fous vládne Kevin Bacon, jehož pedokřoví na horním pysku by bývalo patřičnější tenkrát v The Woodsman. Nad čím však mé srdíčko zaplesalo v povznášející nostalgické ejakulaci, byly neskutečně civilní a upřímné klukoviny dvou hlavních hrdinů. Toto vizuálně podmanivé dobrodrůžo mě rovněž tuze potěšilo absencí dětské přechytralosti, logických lapsů, přehršle bezpředmětných žvástů a všemožných ostatních filmových debilit, z kterých mi běžně bublá žluč jako prd ve vířivce. Dokonce i ten skrovný počet prostřelených slinivek nespustil alarm v mém krvelačném libidu.(23.8.2015)

  • kingik
    ****

    Do rukou policejního šerifa Kretzera se není radno svěřovat. Na ochranu obyvatelstva ho moc neužije, sere i na dodržování tradičních policejních metod. Když mu do rajonu vlezou dva desetiletí kluci, co jsou na útěku z domova, je to to poslední, co by ke své špinavé práci potřeboval. Zdánlivě opuštěné hlídkové policejní auto, které si chlapci přivlastní, se stane předmětem vyjednávání. V jeho kufru se nalézá něco, co by navždy zhatilo šerifovu zářnou kariéru. Maník se zakrváceným obličejem, který je tím "překvapením" z kufru, dozajista diváka neuzemní. Rozhodně však tenhle nízkorozpočtový thriller dostane diváka do úzkých. Ten si nebude moci vybrat, komu fandit. O žádné z postav se totiž nedá prohlásit, že by měla vyloženě kladný rozměr. Vše stěžuje fakt, že o nikom nevíme víc, než je bezpodmínečně nutné.Je na divákovi, jaký přístup k daným postavám zvolí, jestli jim dá sympatie, anebo mu budou ne úplně jednoznačné charaktery lhostejné. Takže divák ani neví, jestli je muž z kufru hajzl nebo oběť. O klucích toho také není moc známo, jen se letmo dozvíme, že jejich sociální poměry nejsou moc dobré a zbývá šerif, který je maniakální už od pohledu. Na začátku nejdříve v tichu houštiny odklízí mrtvolu, posléze se zbavuje balíčků drog, následně vyráží po stopě kluků. Finále je příjemně zběsilé a neodhadnutelné. Tempo filmu je celkově pomalejší. Na neotřelé story mě bavila její nevyzpytatelnost. Paradoxně nevyzpytatelnost postav mírně kazila příznivý dojem. Jejich jednání bylo kolikrát v rozporu s danými okolnostmi. Režisér si na to nedal pozor, a když už postavy po několikáté neudělaly to, co by z racionálního hlediska udělat měly, už to začalo být rušivé. I přes výkyvy scénáře, jsem byl s režijní prací stoupající hvězdy Johna Wattse, spokojený. Žádná přemíra nočních scén, aby se vyvolalo napětí, znepokojivou a dusnou atmosféru dokázal zařídit i ve dne. Produkující Kevin Bacon odvedl temnou postavu šerifa, která film táhne. Své ženě Kyre Sedgwick věnoval roličku na dispečinku policejní centrály. To její hlas vychází z vysílačky. Ani ostatní se herecky neztratili. Výsledkem je zvláštní thriller, který postupně nabírá na obrátkách a je natočen v příslušně nezávislém rozměru. 80%(19.8.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace