Režie:
Jon WattsHudba:
Phil MossmanHrají:
Kevin Bacon, Shea Whigham, Camryn Manheim, James Freedson-Jackson, Hays Wellford, Kyra Sedgwick, Adam BarrObsahy(2)
Dvaja desaťroční chlapci Travis (James Freedson-Jackson) a Harrison (Hays Wellford) nájdu opustené policajné auto s kľúčmi v zapaľovaní. Rozhodnú sa využiť skvelú príležitosť a podniknúť dobrodružnú jazdu, pri ktorej sa s autom poriadne vyšantia. Všetko sa však zmení vo chvíli, keď malomestský šerif Kretzer (Kevin Bacon) začne pátrať po svojom stratenom aute, v ktorom ukrýva veľké tajomstvo. Zmätení chlapci sa tak ocitnú v centre smrtiacej hry na mačku a myš, ktorej pravidlám nerozumejú. Jediný spôsob, ako sa zachrániť, vidia v čo najrýchlejšom úteku. V strachu dupnú na plyn a skúšajú, čo všetko policajné auto dokáže. (TV JOJ)
(více)Videa (4)
Recenze (99)
Ako keby bol predlohou k tomuto filmu režisérov starší kraťas, ktorý sa zapáčil môjmu obľúbencovi Kevinovi Baconovi a ten sa rozhodol zohnať pár miliónov a ako producent a hlavná herecká hviezda Wattsovi kryť chrbát v snahe urobiť z kraťasu celovečerák. V (neexistujúcom) kraťase však žiadna postava šerifa nebola. Ani tajomstvo v kufri. Ani akčné vyvrcholenie. To všetko akoby bolo do filmu dodané až dodatočne, aby mal aspoň hodinu a dvadsať minút. Je to poznať. Blbnutie chlapcov má čaro a pôvab (hoci občas sa to s ich inteligenciou predsa len preháňa: „A čo ak nás niekto uvidí?“ – „Povieme, že sme policajti.“), ale akonáhle do deja vpadne šerif, začne to byť klišé nuda, v ktorej Kevin často uteká, čo je vtipné, ale aj tak si nadvládu nad scenárom čoraz mocnejšie berie nuda. Svoje robí práve scenár, v ktorom je priveľa do očí udierajúcich náhod (napr. žena v okuliaroch). Do istej miery ma však sklamal koniec. ()
Dvaja chlapci najdu opustene policajne auto a trochu si v nom hoši zablbnu. A popritom ide po nich skorumpovany šerif. Zapletka ktora by ledva vystacila na nejaku slabsiu epizodu serialu Fargo je tu natiahnuta na nekonecnu 86 minutovu stopaz. Minimum dialogov, maximum dlhych zaberov v ktorych sa nic nedeje. Jednu hviezdicku davam za sympataka Slaninu a druhu za to, ze sa postavy v ramci tejto chatrnej zapletky spravali tak nejak normalne, ludsky bez zbytocnych prekombinovanych zvratov. Ale v ramci divackeho zazitku to je bohuzial velka nuda. 4/10. ()
2,5* - dva malí asi retardovaný smaradi se v závěru filmu utkaji s dvěma velkejma retardama. Do toho se přimotá tajemná uječená dáma, která v baru s výrazem Frances McDormand z Farga sdělí barmanovi Přísahám, že jsem právě viděla nejdivnější věc ve svym životě na to barman beze slova odchází - wtf? Musim si ovšem zapamatovat, že kdybych se snad náhodou potřeboval zbavit mrtvoly, pro jistotu naházim všechny zbraně na sedačku, klíče nechám v odemčenym autě a vyrazim někam pul kilometru do lesa (jo, máte pravdu - to byla zápletka,žádnej spoiler, ale u zkušenýho zabijáka a šerifa navrch bych to nečekal). ()
Do rukou policejního šerifa Kretzera se není radno svěřovat. Na ochranu obyvatelstva ho moc neužije, sere i na dodržování tradičních policejních metod. Když mu do rajonu vlezou dva desetiletí kluci, co jsou na útěku z domova, je to to poslední, co by ke své špinavé práci potřeboval. Zdánlivě opuštěné hlídkové policejní auto, které si chlapci přivlastní, se stane předmětem vyjednávání. V jeho kufru se nalézá něco, co by navždy zhatilo šerifovu zářnou kariéru. Maník se zakrváceným obličejem, který je tím "překvapením" z kufru, dozajista diváka neuzemní. Rozhodně však tenhle nízkorozpočtový thriller dostane diváka do úzkých. Ten si nebude moci vybrat, komu fandit. O žádné z postav se totiž nedá prohlásit, že by měla vyloženě kladný rozměr. Vše stěžuje fakt, že o nikom nevíme víc, než je bezpodmínečně nutné.Je na divákovi, jaký přístup k daným postavám zvolí, jestli jim dá sympatie, anebo mu budou ne úplně jednoznačné charaktery lhostejné. Takže divák ani neví, jestli je muž z kufru hajzl nebo oběť. O klucích toho také není moc známo, jen se letmo dozvíme, že jejich sociální poměry nejsou moc dobré a zbývá šerif, který je maniakální už od pohledu. Na začátku nejdříve v tichu houštiny odklízí mrtvolu, posléze se zbavuje balíčků drog, následně vyráží po stopě kluků. Finále je příjemně zběsilé a neodhadnutelné. Tempo filmu je celkově pomalejší. Na neotřelé story mě bavila její nevyzpytatelnost. Paradoxně nevyzpytatelnost postav mírně kazila příznivý dojem. Jejich jednání bylo kolikrát v rozporu s danými okolnostmi. Režisér si na to nedal pozor, a když už postavy po několikáté neudělaly to, co by z racionálního hlediska udělat měly, už to začalo být rušivé. I přes výkyvy scénáře, jsem byl s režijní prací stoupající hvězdy Johna Wattse, spokojený. Žádná přemíra nočních scén, aby se vyvolalo napětí, znepokojivou a dusnou atmosféru dokázal zařídit i ve dne. Produkující Kevin Bacon odvedl temnou postavu šerifa, která film táhne. Své ženě Kyre Sedgwick věnoval roličku na dispečinku policejní centrály. To její hlas vychází z vysílačky. Ani ostatní se herecky neztratili. Výsledkem je zvláštní thriller, který postupně nabírá na obrátkách a je natočen v příslušně nezávislém rozměru. 80% ()
Po tomhle filmu mě trochu mrzí, že Watts utekl ke Spider-Manům. A jo, jeho Spider-Mani mě baví, ale eh... možná bych radši viděl víc malých zajímavých filmů. Cop Car má opravdu minimalistickou premisu – dva kluci na útěku z domova najdou odstavené policejní auto. A tak v něm odjedou. Celá tahle linie je ohromně milá, a i když klukům občas zakolísá IQ nebo úroveň naivity, do dětství vás vrátí naprosto spolehlivě. No a potom je tu celá linie se zkorumpovaným šerifem Kevinem Baconem, který to policejní auto potřebuje dostat zpátky z podstatně pádnějších důvodů, než že mu ho někdo ukradl. A pak do děje ještě vstoupí jako vždy vynikající Shea Whigham a teprve to začne být opravdový nářez. Pokud máte chuť na čistý thriller, s tímhle rozhodně nešlápnete vedle. ()
Galerie (19)
Zajímavosti (3)
- Hlas dispečerky ve filmu je doopravdy hlas manželky Kevina Bacona (Kyra Sedgwick). (ČSFD)
- V rozhovoru režisér filmu Jon Watts prozradil, že nápad na film vzešel ze snu, který měl, když byl dítě. (JerryMalfoy97)
Reklama