Reklama

Reklama

Jeder stirbt für sich allein

  • Francie Seul dans Berlin (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Červen 1940 v Berlíně. Nacistická propaganda oslavuje vítězství nad Francií, zatímco v bytě  manželů Anny a Oty Quangelových v Prenzlauer Berg panuje hluboký zármutek. Jejich syn padl na frontě. Oba manželé dlouho věřili "vůdci" a věrně jej následovali. Nyní však poznávají v jeho slibech lži a podvody. Oba začínají psát pohlednice na znamení odporu, ke kterému chtějí vyburcovat ostatní: "zastavte válečnou mašinerii!" S nasazením života roznášejí pohlednice dům od domu. Záhy se jim dostáva na stopu SS a gestapo. A také pro vlastní sousedy se stávají nebezpečím... Poslední román Hanse Fallady (1893-1947), napsaný na podzim roku 1946 za čtyři týdny horečné práce, je autentickým svědectvím každodenního života v Berlíně během nacistické éry. (mac000)

(více)

Recenze (14)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Velmi silný příběh malých všedních lidí dotlačených situací, vlastně jen náhodou, k nesmírné občanské statečnosti, lidí žijících ve výrazné morální opozici oproti všem těm policistům, soudcům, bachařům, lékařům atd., kteří uprostřed kruté totality ,,jen dělali svou práci". Snímek trochu trpí typickými nemocemi mezinárodních evropských koprodukcí, mezi ty nejotravnější patří povinné anglické znění, opravdu nechápu, proč musí německé postavy v německém prostředí v dnešní době mluvit anglicky... ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Zatím poslední přepis slavného románu Hanse Fallady Jeder stirbt für sich allein (1947). Vzhledem k tomu, že německé adaptace ze 60. a 70. let nám už poněkud zestárly, a česká televizní minisérie (ač skvělá) neměla z podstaty žánru nikdy mezinárodní přesah, je velmi důležité, že se téma vrátilo právě v této formě. Emma Thompson, Brendan Gleeson a Daniel Brühl nabídli výtečné niterné herectví, výprava nijak neselhala a otázka rezistence byla opět nastolena. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

V nacistickom Nemecku sa tu nachádza šikovne vyrobené a solídne konané dramatické obdobie, založené na povojnovom románe Hansa Fallady a založené na skutočnom príbehu. Brendan Gleeson a Emma Thompson hrajú Otta a Annu Quangelových, dvojicu stredného veku v Berlíne v roku 1940. Nenávidia nacistov a zúfalí a zúriví pri strate svojho syna v bitke, púšťajú sa do malých, ale veľmi nebezpečných činov odporu: zanechanie anonymných pohľadníc proti Hitlerovi na schodiskách a na verejných miestach - trestný čin s veľkým kapitálom. Daniel Brühl hrá policajného inšpektora. Potenciál príbehu spočíva v skutočnosti, že ide o druh odporu, ktorý si môže niekto predstaviť, akokoľvek realizovaný, akokoľvek plachý, akokoľvek osamelý. Gleeson, Thompson a Brühl hrajú veľmi dobre a je to kvalitne spracovaný film. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Mě nesedla ta motivace, která vedla k psaní pohlednic. Jasně, smrt dítěte s člověkem zamává, ale v tomhle podání mi to přišlo málo. Kor u někoho, kdo k Hitlerovi zpočátku věří. Málo vyhrocené mi přišlo i pronásledování ze strany gestapa a policie. Nějaké klepání se v přístěncích či úniky na poslední chvíli, nic z toho se tu nekonalo, ačkoliv nějaké náznaky tu byly. Nejzáživněji tak působí sondáž do běžného života v tehdejší Říši s několika silnějšími (stará Židovka) i zajímavými (ženský výbor) momenty. Nad průměr to nakonec tahají herci, jimž vládne Daniel Brühl v roli vyšetřovatele, ale ani on mě neuchránil od částečného zklamání. 60% ()

Volodimir2 

všechny recenze uživatele

Režisér Pérez zažil 2. svetovú vojnu a aj „vďaka“ nej prišiel o časť svojich príbuzných. Existuje pár filmov o nemeckom odpore proti nacistickému útlaku. V skutočnosti k dnešnému dňu je evidovaných 540 hrdinov Nemcov, ktorí sa obetovali pre ideu demokratického Nemecka, nehľadiac na nebezpečenstvo a prípadnú odvetu Gestapa. Pre nemeckých manželov Otta a Elise Hampel bol zlomovým dňom ich života 6. jún 1940, kedy obdržali správu o smrti Elisinho brata Kurta Lemmeho, ktorého vychovávali, ako svojho vlastného. To je troška historický odskok od filmu. Ďalej sa film odvíja v súlade s historickými faktami a uberá sa v dvoch dejových líniách. Prvá je aktívny odpor, keď po dobu 2 rokov napísal stovky anonymných pohľadníc v ktorých vyzýva národ k prebudeniu, k bojkotu spolupráce s nacistami, aby sa zdržali darovania peňazí, aby odmietali vojenskú službu a zvrhli Hitlera. Tieto pohľadnice roznášali do verejných budov a najpopulárnejších stavieb Berlína. Druhou líniou je vyšetrovanie, zúfala snaha gestapa o zachytenie akejkoľvek stopy k vypátraniu vinníkov. Film bol natočený podľa románu Hansa Fallada, vlastným menom Rudolfa Ditzena, ktorý ho napísal tesne po skončení 2. svetovej vojny, keď sa mu podarilo získať archívne materiály. Film je silným posolstvom a táto historická epizóda z protinacistického odporu bola sfilmovaná už v roku 1962 Západným Nemecko, ďalej v roku 1970 Východným Nemeckom, 1976 opäť Západné Nemecko, 2004 trojdielny seriál z dielne Česka a nakoniec tento z roku 2016 vznikol v koprodukcii Nemecka, Francúzska a Veľkej Británie ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Filmy z druhé světové války mě prostě vždy něčím dovedou zaujmout, a tak i tenhle pomalý snímek, který přece jen mohl být trochu více vyhrocený, pro mě lehce vychází z průměru a dovedl mě přimět k tomu, abych ho sledoval, místy i se zatajeným dechem. Ač je zaměřeno na manžele, nejzajímavější je postava Daniela Brühla. ()

..Lucas.. 

všechny recenze uživatele

Hlavní herci byli vybráni dobře, příběh je také sám o sobě zajímavý, ale zpracování je velmi slabé. Film vás vůbec nevtáhne do děje a v podstatě je vám jedno, jak postavy skončí. Velká škoda. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Rodina Quangelových přichází o syna ve válce právě ve chvíli, kdy Hitler vítězí úplně ve všem, Obyvatelé Německa jsou nadšení, Francie na kolenou, Hitler pánem kontinentální Evropy. U Quangelů se ale neslaví, Vůdce je podvedl a zabil jim syna. Tak to rodiče chápou a chápou taky to, že jejich syn nebude v té válce obětí jedinou. Pokusí se tedy upozornit veřejnost roznášením letáků proti Vůdci a válce. Komorní příběh dvou nešťastných lidí nastiňuje německé nadšení a loajalitu ve dnech vítězství, důvěru ve Vůdce a vůbec nástup nových "nové doby" v Německu, ve které jednotlivec s odlišným názorem nebo původem neměl místo. Není malých rolí. 75% ()

Reklama

Reklama