Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Emanuel Pokorný, starý mládenec, má nastoupit jako profesor do venkovské církevní školy. Před odjezdem však nalezne ve svém pokoji odložené nemluvně. Protože nemá čas pátrat po rodičích dítěte, tajně pronese dítě do penzionátu. A jeho trampoty od té chvíle nemají konce… Role nesmělého profesora v komedii Děvčata, nedejte se! byla jako stvořená pro Huga Haase. Ten se také společně s Janem Alfrédem Holmanem podílel na scénáři a režii. Přísnou paní ředitelku penzionátu hrála Leopolda Dostalová; byla to její druhá filmová role. Studentku Vlastu, která je do Emanuela tajně zamilovaná, ztvárnila Adina Mandlová. Ve filmu se objevil i Ladislav Boháč, Jiří Dohnal, Světla Svozilová a Jan Pivec. Snímek měl premiéru v srpnu 1937. (Česká televize)

(více)

Recenze (55)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Děvčata, nedejte se! je veselohra s jízlivým sociálním hlasem. Zábava je v konečném celku průměrná, humorný nadhled i sarkastická údernost mají vysoké obrátky pouze v přítomnosti samotného tvůrce filmu, Huga Haase. To ostatní často připomíná povadlou louku s nepatrným políčkem životodárné orné půdy. Sociální tématika je často nesmělá, a přesto způsob pronesení dodává nebojácným slovům elegantní švih. Hlavní postavou rozverné veselohry je dobrosrdečný profesor Emanuel Pokorný (vynikající Hugo Haas), dlouhodobě nezaměstnaný starý mládenec s širokou duší. Dobrota a laskavost je zaměňována za morální úpadek, provokující puritánské autority, bdícími nad mravností počestností svěřeného území. Hlavní ženskou postavou je žákyně dívčí internátní školy Vlasta (příjemná Adina Mandlová) s mladickou zamilovaností i hloubavě trpící duší dívčího očekávání osudové romance. Výraznou postavou je autoritativní ředitelka dívčí internátní školy (dobrá Leopolda Dostalová) se svým úzkostlivým dohledem nad mravní bezúhonnosti svých svěřenkyň. Důležitou postavou je odzbrojující miminko Janička (Jana Ženíšková), zatoulané robě mladé a svobodné Lidky (velmi zajímavá Erna Ženíšková) v existenčních potížích chudé vrstvy. Z dalších rolí: vyplašená internátní vychovatelka Klotylda (sympatická Světla Svozilová), nezodpovědný otec Janičky a lehkomyslný student Jiří (zajímavý Ladislav Boháč), jeho věrný druh Karel (příjemný Jiří Dohnal), smířlivý venkovský farář (Karel Jičínský), prostý podomek v penzionu Josef (Stanislav Neumann), dávný Pokorného spolužák z vysoké školy Václav Roubal (příjemný Jan Pivec), jeho vlivný strýc a rada Roubal (příjemný Rudolf Deyl st.), láskyplná obuvníkova dcera (Milada Horutová), rázná majitelka penziónu (dobrá Milka Balek-Brodská), či nejaktivnější z Vlastiných spolužaček (Jiřina Steimarová, Milena Velíšková a Eva Prchlíková). Je to pouhá veselohra, jejíž význam se nemůže přeceňovat. Zábava je stále funkční díky nesmrtelné herecké odzbrojující přirozenosti Haase. ()

Una111 

všechny recenze uživatele

Pohodový, velmi vydařený prvorepublikový film. A jak by nebyl vydařený, když se na něm můj oblíbenec Hugo Haas podílí hned třikrát - coby režisér, autor scénáře i představitel hlavní role! Film, na kterém by nebylo nic tak mimořádného a zvláštního, kdyby... Uplynulo něco přes osmdesát let od vzniku filmu a divák žasne nad úplně prostými větami typu: "My nejsme děti, my nejsme slečny. My jsme ženy, my jsme maminky..." nebo "Podívejte se: to dítě potřebuje mámu a tátu..." Jak obyčejné věty, že? A přece jinak zněly ve 30. letech a jinak znějí dnes, v r. 2019! Kam jsme se to dostali? A kudy, kudy cestička ven? ()

Reklama

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Snímek spíchnutý trošku horkou jehlou. Není se co divit, vždyť se v těch letech točilo i několik desítek filmů ročně. Sám Haas režíroval v tom roce tři, z nichž ve dvou hrál a k tomu přidejme, že v témže roce hrál ještě i ve Fričově komedii Mravnost nade vše. Zřejmě tehdy nikdo nepočítal, že se na tyto filmy budou diváci koukat i za 75 let v 21.století. Film se mi líbil, zvláště typická Haasova samomluva a vtipné hlášky typu „Moje teta má holčičku, Karlíček se jmenuje.“ Jeho staromládenecká bezradnost při manipulaci s dítětem je kouzelná a to dítě bylo taky moc roztomilé. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Haasovská variace na oblíbené filmové téma, které fungovalo vždycky, ve 20. letech tu byl příběh Chaplinova Kida, o dekádu později Léonide Moguy natočil film Mrně (Le mioche), jehož je Haasův film zrcadlem. A ve 40. letech téma pokračovalo jako Forty Little Mothers. Škoda, že dneska na filmu ulpývá měrou velkou taková marginálie, jako je debutující Vilém Pruner. Protože jinak jde o výtečnou komedii 30. let, s klasickým poselstvím humanismu. Mezi žabkami je pak k nalezení několik příjemných hereček: Jiřina Steimarová, Sylva Langová, Zorka Janů, Majva Červená a samozřejmě i nyvá Adina Mandlová s pikantní ofinkou. ()

Véronique 

všechny recenze uživatele

Opět jedna z moc milých prvorepublikových komedií. Hugo Haas se znovu objevuje v roli starého mládence a poplety, který se ne vlastní vinou zaplete do dalšího dobrodružství. Tentokrát je v hlavní roli malé batole:). Děj nás zavádí až do dívčího penzionátu, kde o zápletky a překvapení není nouze. Zvědavým chovankám dominuje v té době strmě stoupající hvězda filmového plátna Adina Mandlová. Velmi povedená a znělá je i ústřední píseň "Děvčata, nedejte se!" Z dnešního pohledu možná určité scény působí směšně, dívá-li se na to ale člověk jako na "exkurzi" do starších, nezapomenutelných časů První republiky, je to oáza. Co film trochu brzdí, to jsou ne vždy úsměvně působící scénky s Haasem, kterých je zde až moc. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Malou Janičku (Jana Ženíšková) objevili filmaři na vystavené fotografii v jednom pražském fotoateliéru a do role její matky dodatečně angažovali její skutečnou matku, neherečku Ernu Ženíškovou. (Karlos80)
  • Vilém Pruner (maliar) sa zúčastnil natáčania tajne, nakoľko si jeho otec neželal, aby bol komediantom. Zistil to až po filme, keď sa prejavila hercova publicita a začalo chodiť domov množstvo listov od ženského publika. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama