• D.Moore
    **

    Film, který má tak podezřele chatrný a narychlo slátaný scénář, že by se v něm mohlo stát prakticky cokoliv od výbuchu sopky po invazi mimozemšťanů a asi by mi to ani nepřipadalo divné. Naopak by Děvčata díky tomu nejspíš byla o něco zajímavější. Hugo Haas je ovšem tradičně dobrý - tahle roztržitá poloha mu vždy skvěle seděla.(21.5.2016)

  • sportovec
    ****

    Tvrdit, že DĚVČATA jsou nadprůměrným filmem či dokonce špičkou české filmové tvorby třicátých let, asi na tomto fóru nikdo nebude. Stejně obtížně však obstojí příkrá tvrzení o filmu slabém, nezajímavém, tuctovém. Haasova komedie stojí nesporně výš, jakkoliv zásluhou scénáře ulpívá místy až příliš v dobové rutině i tam, kde je námět nejnosnější (motiv krotké generační vzpoury, v němž se hlásí ke slovu dobová vyhrocená situace). Tato nesporná skutečnost nespočívá ani ve vynikajícím Haasově výkonu v titulní roli nebo v nadprůměrné kreaci Mandlové v úloze jakési vůdkyně dívčí třídní sešlosti. Tkví - navzdory tomu, co jsem napsal do předposlední věty - právě v námětu. Ve vůli ještě nezralých dívek pomoci tam, kde cítí vzor, mravní sílu, odvahu vzdorovat osudu. V revoltě vůči zatuchlé konvenci vyznívající prudérie z předminulého století. Připomenutí si zaslouží i další zajímavý motiv tohoto filmu: výkon Erny Ženíškové v epizodní úloze osamělé matky, která zápasí v stále citelné hospodářské krizi o holou fyzickou existenci. Láska na první pohled, další linie, která výrazně spoluvytváří jinak napadnutelný happy end tohoto filmu, vrací jinak neobhajitelný námět opakovaně do skutečnosti a tím i přesvědčivosti. Naopak nemá co hrát herečka tak veliká a nevšedních kvalit jakou nesporně byla Leopolda Dostálová a s ní např. i Světla Svozilová. V tomto ohledu tedy - a v tom dávám za pravdu většině komentátorů - DĚVČATA zcela splývají s dobovou manýrou a s místy až slabším průměrem dobových standardů. Na Haasovu obhajobu však dodávám, že jeho záměrem bylo natočit film, který pobaví a utěší. A to se, myslím, také podařilo naplnit.(26.11.2011)

  • Véronique
    ****

    Opět jedna z moc milých prvorepublikových komedií. Hugo Haas se znovu objevuje v roli starého mládence a poplety, který se ne vlastní vinou zaplete do dalšího dobrodružství. Tentokrát je v hlavní roli malé batole:). Děj nás zavádí až do dívčího penzionátu, kde o zápletky a překvapení není nouze. Zvědavým chovankám dominuje v té době strmě stoupající hvězda filmového plátna Adina Mandlová. Velmi povedená a znělá je i ústřední píseň "Děvčata, nedejte se!" Z dnešního pohledu možná určité scény působí směšně, dívá-li se na to ale člověk jako na "exkurzi" do starších, nezapomenutelných časů První republiky, je to oáza. Co film trochu brzdí, to jsou ne vždy úsměvně působící scénky s Haasem, kterých je zde až moc.(24.8.2009)

  • Kulmon
    **

    Opravdové zklamání. Nejen že tato komedie je zcela nekomediální, ale ještě zcela naivní a blbá. Kdyby nebylo Huga Haase, snad by vůbec nestála za zhlédnutí. Ale ani tak si nejsem jist. Motiv komik - dítě zde přece jen trochu drhne, stejně jako vztah - nevztah s Adinou Mandlovou, která je zde nejméně půvabná co pamatuji, ale navíc má ještě hrozně trhlou roli. Její výrok, jsem americká revolucionářka si nezadá s její první filmovou větou - z lásky bolej vlásky. Přemýšlím, čím tento film vlastně zaujme. Ničím. Akorát oproti jiným dobovým pitomým rádobykomediím má aspoň dobré herecké obsazení.(17.7.2008)

  • snaked
    ***

    Pro mě 3-4. Je fascinující, jak celou řadu víceméně průměrných filmů dokázal Haas povýšit nad průměr svým herectvím a... ehn... kouzlem osobnosti, takže i přes ty slabé náměty se dá na film jako Děvčata, nedejte se! příjemně koukat. Tady mi ze všeho nejvíc vadila závěrečná scéna, které jako by nemohlo být dopřáno aspoň 5 vteřin na nějaké doznění... Jinak samozřejmě dojemné. Milé.(7.9.2011)

  • - Malou Janičku (Jana Ženíšková) objevili filmaři na vystavené fotografii v jednom pražském fotoateliéru a do role její matky dodatečně angažovali její skutečnou matku, neherečku Ernu Ženíškovou. (Karlos80)

  • - Námět byl inspirován francouzským filmem Le Mioche, který natočil v roce 1936 režisér Léonide Moguy. Není jasné, jak úzce spolu obě verze souvisejí. České zdroje tuto souvislost nezmiňují. Informace je z Catalogue des films français de long métrage 1929-1939 (Cinémathèque Royale de Belgique, 1975). Zdroj: Český hraný film 1930-1945, NFA 1998. (NFA.cz)

  • - Vilém Pruner sa k filmovaniu dostal tak, že herec, ktorý mal stvárniť rolu akademického maliara, ochorel. Keď začal hrať vo filme, ešte bol zamestnaný v továrni a na natáčanie si musel brať dovolenku. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace