Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Podivín a šmírák, nebo geniální fotograf? V Divadle Husa na provázku ožívají obrazy originálního tvůrce i jeho osud. V režii A. Petrželkové exceluje v roli Miroslava Tichého Ivana Hloužková.

Inscenace, která má podtitul Zcizené deníky fantoma erotické fotografie, pracuje s fakty a motivy, které jsou poměrně dobře známé a dosud živé, vždyť Miroslav Tichý zemřel v roce 2011, o jeho životě a díle se hojně psalo. Co přináší navíc režijní pojetí Anny Petrželkové divákovi, kterému jméno kyjovského fotografa není neznámé? Především výborný výkon Ivany Hloužkové v roli Tichého a výtvarné řešení (Lucie Labajová) vnášející na jeviště poetiku Tichého fotografií, ale i jeho osobitý humor, s nímž glosuje dobu a ke konci života i „humbuk", který se strhne kolem jeho díla. Ivana Hloužková hraje Tichého skvěle – ne náhodou byla nominována na Cenu Thálie a získala Cenu A. Radoka – vychází z realistického obrazu starého muže se všemi jeho fyzickými podrobnostmi (shrbené držení těla, vratký postoj). Inspiruje se ale i fotografovými skutečnými gesty a intonací a mírně je nadsazuje. Výsledkem je velmi jemně karikovaná postava starce, která má jak humor, tak rozměr reálné osobnosti. (Česká televize)

(více)

Recenze (11)

claudel odpad!

všechny recenze uživatele

Miluju divadlo, navštěvuji divadlo poměrně často a velmi si vážím všech lidí, kteří vytvoří pro diváky kvalitní divadelní představení. To podotýkám na úvod. Tichý Tarzan se mě osobně velmi dotýká, neboť Miroslava Tichého jsem osobně znal díky tomu, že bydlel vedle mé nejbližší rodiny desítky let. To, co nám Divadlo Husa na provázku předvedlo, je ubohé, trapné a přímo odpudivé. Jihomorované často spílají Pražanům, že o nich točí filmy, nejraději komedie a přitom zkreslují, zobecňují a zesměšňují. Co si potom musí Jihomoravané, resp. Kyjovjané myslet o divadelním představení, které nastudovalo brněnské (sic!) divadlo??!! Anno Petrželková a Simono Petrů, víte vůbec, kde Kyjov leží? Poctily jste jej svojí návštěvou aspoň na hodinu? Asi budete překvapeny, ale neleží u Vyškova, Olomouce ani na Horňácku! Leží v okrese Hodonín a rozhodně se tam nemluví tak idiotským dialektem, jejž jste ve hře použily. A pokud si troufáte na využití německého jazyka ve hře, bylo by vhodné se naučit základy německé gramatiky - vím, je to zvláštní, ale třeba verstehen se pojí se čtvrtým pádem. Němčina má totiž čtyři pády. A pan Tichý mluvil německy opravdu velmi slušně, na to vemte jed. Jako divadelnímu fanouškovi je mi smutno z toho, jak takový průser může sbírat pozitivní ohlasy a vysoká hodnocení. Jediné, co jsem ochoten připustit, je alespoň trochu slušný výkon Ivany Hloužkové a hudební podkres. Obsazení Miroslava Tichého herečkou je odvážná a zajímavá volba. Jen je škoda, že si mohla energii a úsilí ušetřit pro jiné role. Třeba by vedle Radoka dostala i Thálii. Až zavítám do Brna a budu chtít do divadla, bezpečně vím, kterému divadlu se vyhnout. Hanba! ()

Neuge 

všechny recenze uživatele

Hra čerpá hlavně z dokumentu Tarzan v důchodě (2008). Mrzí mě, že jsem oba snímky viděl v opačném pořadí, pro množství (téměř) převzatých nebo rovnou zparodovaných scén doporučuji nejdříve zhlédnout onen dokument. O Mirku Tichém, praktikantovi DIY fotografie v tom téměř nejčistším smyslu slova, mám pouze hrubý obrázek. Vedle zmíněného dokumentu jde především o vyprávění "očitého svědka", který s ním trávil jistý čas - proto celkem chápu, že hra některé více zaujaté dokáže vytočit do nepříčetna. Pro mě jde ale díky svému pojetí o takový příjemný bizár s naprosto dokonalým výkonem Ivany Hloužkové. ()

Reklama

spotczek 

všechny recenze uživatele

Úžasná Ivana Hloužková! Zvolená divadelní stylizace mi přišla zajímavá, přestože pojetí života Miroslava Tichého tímto způsobem bude nejspíš jen jedním z pohledů, jak se na něj dívat. Příliš drsné se mi zdá obviňování úplně všech kolem něj ze snahy obohatit se na jeho náhlém úspěchu. Nicméně za podívání tato inscenace určitě stojí. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Miroslav Tichý byl považován za šmíráka a podivína. Fotil vlastnoručně vyrobeným fotákem převážně děvčata na plovárně a sousedky na ulici. Ovšem ústa se otevřela, oči vykulily, když vytáhnul někde zpoza skříně svoje obrazy pokryté vrstvou prachu. Kdo jiný by měl vynést na světlo jeho život, než Provázkáři? ()

imados odpad!

všechny recenze uživatele

Jako člověk, který Miroslava Tichého osobně znal celý život, nemohu takové nesmyslné slátanině, urážlivé a zesměšňující hře udělit ani půl hvězdičky a to jsem na ošklivé hodnocení s názvem odpad! opravdu velmi skoupý. Celá hra je postavená na vodě, režisérka se scénáristkou naprosto zásadním způsobem odbyly přípravu, spoustu věcí a skutečností zkreslily, posunuly do zcela jiných významů a hlavně Miroslava Tichého, jeho život, tvorbu a myšlenky vůbec nepochopily. Za některé urážky žijicích lidí by se měly obě omluvit, o dialektu a trapně se všudecpoucím folkloru raději nemluvit. Taková hra opravdu neměla vzniknout, byť se spravedlivě musí uznat, že Ivana Hloužková se narozdíl od scénáristky a režisérky připravila opravdu dobře a její výkon je snad to jediné, o čem se dá v souvislosti s Tichým Tarzanem hovořit pozitivně. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama