Komentáře uživatelů k filmu (21)

  • Florentyna
    *****

    Velice, vellice vtipne. Temata podobna jako napriklad resi Anna Karenina, ale vyslovene formou cerne komedie. Spolecnost tvari tvar menicim se poradkum a hodnotam. "Co se da delat. Promin. Musis do kumbalu." :) post scriptum: a v zaveru trocha prorockeho slova upresnuje, ze jde o trochu vic, nez komicnost.(21.8.2013)

  • NinadeL
    *****

    Apartní film je po všech stránkách tato moderní společenská konverzační komedie. Pikantní a koketní hry Šejbalové a Rubíka, hry nejskvostnějších žabců Grosslichtové a Mandlové jsou uspokojivé po všech stránkách. Jsou-li tito pak srozuměni s kvalitním divadelním textem, bylo by hříchem, aby k režii přišel někdo menší, než Hugo Haas. Haas s citem pro salóny, tenisové kurty, ale především pro výborné herecké vedení. Pak je rozkoší se k takovému filmu pravidelně vracet. Snad jen je nutné poukázat na faktum, že první role Růženy Naskové byla v dobovém moderním feministickém skeči a pouze absentující divácká zkušenost učinila Ahasvera kýčem.(23.4.2012)

  • Zloděj kol
    ****

    Hugo Haas měl hned dvakrát šťastnou ruku. Poprvé když si jako svou režijní prvotinu vybral úspěšnou hru Edmonda Konráda inscenovanou v Národním divadle a podruhé když se rozhodl nabídnout hlavní roli Růženě Naskové, která v této roli excelovala na jevišti. Nasková měla jedinou filmovou zkušenost z roku 1915, Haas jí nabídl ojedinělou příležitost a film dostal skvostnou komediální i charakterní herečku. Kvočna je vtipnou lehce ironickou reflexí doby, která se "mravně" změnila, s vybroušenými dialogy a skvostným obsazením. Snad jen národní nota, poplatná době svého vzniku, se do této jinak výtečné komedie příliš nehodí.(15.1.2004)

  • D.Moore
    *****

    Romantická komedie plná přeletů, záletů i příletů - úplně jako od Woodyho Allena! Všechny postavy se tu jako nějaký model sluneční soustavy otáčejí kolem Růženy Naskové a je radost se na to otáčení dívat. Precizně napsáno a zahráno, ještě precizněji zrežírováno. Hudba Pavla Haase, kterého v roce 1944 bohužel zavraždili v Osvětimi, je přímo skvostná a milostná scéna na seně (a ranní probuzení rozkošně rozcuchané Trudy Grosslichtové) je i díky ní opravdu krásná. Moje milovaná Zita Kabátová se tu sice jen mihne (a stačí krásou strčit všechny herečky do kapsy), ovšem i to je v pořádku - dnes by se takové roli řeklo cameo a bylo by hotovo.(13.1.2019)

  • Marthos
    *****

    Konrádova stejnojmenná divadelní hra byla původně, na počátku třicátých let, psána pro jednu z prvních dam činohry pražského Národního divadla Marii Hübnerovou. Ta ovšem v roce 1931 nečekaně zemřela a roli potom převzala Růžena Nasková, která s ní sklízela velké úspěchy. To byl také jeden z významných důvodů, proč si o několik let později tuto hru vybral herec a režisér Hugo Haas pro svůj další tvůrčí pokus. Problém však nastal v tom, že Nasková neměla příliš velké motivace vracet se k filmové kameře. Měla totiž za sebou pouze jedinou, a nepříliš zdařilou, zkušenost z roku 1915, kdy se objevila v ještě němém snímku Ahasver. Po delším naléhání se Haasovi nakonec podařilo herečku přemluvit a tak byl v roce 1937 natočen svěží, moderní film, pozoruhodný minimálně už svým otevřeným výbojem proti zkostnatělému řádu morálky. Především zásluhou Růženy Naskové, která v Anně Svojanové, zvané kvočna, znamenitě personifikovala moudrost ženy, která se dokáže vyrovnat i se složitými životními situacemi. Ty představovaly milostné zmatky jejích dcer, zeťů a vnučky; v jejím případě prokázala hluboké lidské pochopení, podložené láskou a nikoli předsudky. Typ moudrého a laskavého ženství si později Růžena Nasková zopakovala ještě v řadě jiných filmů, které její citlivý výkon nesporně umělecky obohatil. Filmem probleskne celá plejáda populárních osobností filmové i divadelní praxe, kteří byli ale zároveň s tím vhodnými kandidáty bez přehnaných gest a samoúčelných frází. Civilní portréty současného ženství, odlišujícího se nejen přístupem k životu, ale také vývojem obecného vnímání morálky a její interpretace v celospolečenském klimatu, lze spatřovat v hereckých výkonech Jiřiny Šejbalové, Adiny Mandlové, Trudy Grosslichtové, Světly Svozilové, ale také u samotné Naskové a Antonie Nedošinské jakožto příslušnic nejstarší generace. U mužských partů převládá naléhavost jejich zaměstnání i duševních hnutí mysli v přímé návaznosti na jednání ženských protějšků jako určovatelů životního směru; více než vhodné je takové ztvárnění Františkem Smolíkem, Rudolfem Deylem, Jiřím Steimarem, Vítězslavem Bočkem, Otto Rubíkem a dalšími. Ti všichni se společně s hlavní představitelkou zasloužili o to, že se filmová Kvočna co do úspěchu u diváků vyrovnala své divadelní předchůdkyni.(3.10.2008)

  • vok
    odpad!

    Relativismus a moudrost jsou bohužel /bohudík/ neslučitelné.(14.2.2015)

  • dyfur
    **

    Hudbu zložil brat Huga Haasa - Pavel Haas pod pseudonymom Ivan Pavlas.(neuznaná zaujímavosť) uznaná zaujímavosť: Film bol natáčaný v Černošiciach pri Prahe. (dyfur)(2.8.2013)

  • Rodriguez
    ****

    Matka "kvočna" která se stará o svá kuřátka. Komedie plná úskalí s Adinou Mandlovou a Zitou Kabátovou pod taktovkou Hugo Haase. 70%(12.1.2013)

  • dr.fish
    ****

    Ačkoli je tento film víceméně primitivním příběhem jedné (na svou dobu) morálně a sexuálně narušené rodiny, nedá se mu upřít spousta zajímavých aspektů. Oproti mnohým filmům pro pamětníky tento otevřeně hovoří o lásce a sexu, svobodě mysli i partnerství. To není ve starých filmech běžné, zvláště když jsou tam ještě navíc zastánci starých pořádků zesměšňováni. Snímek je zpestřen také několika velice podařenými, vtipnými a navíc originálními scénami, zbylé jsou alespoň průměrné. Adina Mandlová je v roli velmi přirozená, Šejbalová se v rolích nevěrných manželek opravdu našla, zde opět perlí. Herecké výkony obecně na úrovni. Přes veškerou naivitu, sentiment a blboučkost této komedie jsem se vcelku bavil dobře. 75%(20.4.2011)

  • Skuby47
    ****

    Tento pamětnický film mě překvapil v na svou dobu otevřeným přístupem k otázkám sexu a nevěry v partnerských vztazích. Snímek disponuje skvělým hereckým obsazením, obzvláště Růžena Nasková se své role zhostila s vtipem, elegancí a šarmem opravdové dámy. Nemanželské dítě, nevěra, tři rozvody v rodině a úplatkářská aféra zetě ve vládních kruzích, co může být dneska aktuálnějšího.(13.1.2013)

  • vitekpe
    *****

    Kdo nevidel, neuveri...milenci, milenky, rozchody, rozvody, sex a moralka, na dobu vzniku vse v neuveritelne otevrenem duchu. Ziram. A nechybi ani kvalitni humor. Zajimava Milada Horutová. :-) P.S.: ...a prestoze je ve filmu spousta slavnych hvezd, ja osobne tentokrat vyzdvihuju na prvni misto Trudu... :-)(20.6.2014)

  • lucascus
    ***

    Na svou dobu velmi odvážný a průkopnický film, kde hlavní hrdinka si troufale umíní, že má právo dělat totéž, co chlap - tedy ozkoušet si svého budoucího chotě a ten, který ji bude vyhovovat, toho si vezme. (Dnes by možná bylo lepší vrátit se do těch morálkou poznamenaných časů!) Ovšem pak, když ji mladík v nějaké lesní stodole ošustí, s brekotem uteče k babičce - ochránkyni rodinného krbu, chcete-li kvočně. Jo, holt panenství bolí (jak se už o tom přesvědčila i Liduška Baarová ve filmu, kde je "panenství" v samotném názvu). A věřte mi nebo ne, ale tu mrštnou poběhlici nehraje Áda Mandlů, ale její stejně zdatná kolegyně Truda Grosslichtová. Jinak ten Haas si zde mohl i zahrát, úroveň filmu by se jistě zvýšila.(27.2.2014)

  • Ironfood
    **

    Film Kvočna je zajímavý hlavně svou otevřeností ve věcech vztahů a sexu ve srovnání s jinými filmy té doby. Bohužel humoru je tu tak málo, že to téměř vyvolává pochybnosti, zda bylo opravdu původním záměrem natočit komedii. První půlka se ještě dala, ale druhá půlka už je v podstatě o ničem. Řeší se vlastně jen to, že Grosslichtová má falešnou představu o rodinném stavu svého milence (který ji z nepochopitelného důvodu nevyvede z omylu). Divák je ovšem s pravým stavem věcí obeznámen, takže už jen čeká na předpokládané rozuzlení a závěrečné titulky.(23.1.2019)

  • karlee
    **

    V tét komedii chybá to nejdůležitější, tedy humor, děj se tak dost vleče, např. scéna, kdy se milenci ukryjí před deštěm, přímo vybízí k přepnutí na jiný program.(13.1.2013)

  • Pitryx
    odpad!

    Že komedie, hihihi. No, nevím, komu toto přišlo komediální. Kromě velké nudy nemá snímek co nabídnout. A ten poblbaný závěr? To už byl autor scénáře asi pod stolem ne? No, v každém případě, já dávám nulu, a podruhé ani klackem.(12.5.2017)

  • Dr.dogous
    ****

    Tenis je prastará hra, uvodní tenisová scéna má dokumentární význam. Přelétavost moderních žen navzdory obecnému tehdejšímu vkusu a morálce. Dnes? Už se nad tím nikdo nepozastavuje. Moralizující zastanci starých pořádků jsou zesměšňování, o sexu se zde hovoří překvapivě otevřeně,, to je fakt hustý. Herecké výkony dost dobré. 75 %(9.2.2014)

  • raininface
    ***

    Takový lepší prvorepublikový průměr. Akorát mě při sledování trochu rozptylovalo, že Růžena Nasková vypadala jako obtloustlý John Wayne.(9.3.2017)

  • Logout
    ***

    Mezi prvorepublikovými komediemi se jistě najdou lepší, ale jako nedělní film ke kávě je to velmi koukatelné. Třetí hvězda je výhradně za monolog Adiny mandlové v téměř samém závěru, kde vysvětluje Zitě Kabátové své rodinné poměry, tam jsem se opravdu od srdce zasmál(13.1.2013)

  • TuristikaJi
    *

    Nějak zábavné to nebylo. Pousmál jsem se snad jednou.(3.2.2014)

  • Peabody

    Docela mne udivuje, že v roce 37 vźnikl film podle divadelní předlohy (neznám ji, který nejen konstatuje změny v¨morálce, rozvody, rozchody, nevěry, nemanželské dítě a tak dále, ale nijak je morálně neodsuzuje, dokonce hlavní hrdinka je toleruje u celé rodiny pod svými křídly. Není to špatné, Nasková je docela přesvědčivá a ostatní - velká sada hereček té doby - docela slušné, kupodivu si výrazný kus zabrala Truda Grosslichtová, nejen Adina. Jiřina Šejbalová si udělal nácvik něvernice pro následný Cech panen kutnohorských, je skoro identická, baculatá a docela k sežrání.(11.12.2018)

  • Pimburger
    *****

    Film jsem viděl v dospělosti poprvé a musím říct, že jsem byl více než příjemně překvapen. Hlavně dějová linka, kdy se mladá slečna vzbouří proti vedení internátu a s názorem, že i ženy můžou mít před svatbou techtle i s mechtlema a nakonec skončí jako matka samoživitelka, je na první republiku z mého pohledu naprosto revoluční. Stejně jako rozvod a podvádění v kontrastu s morálkou staré babičky, která je věrná svému mrtvému muži za každou cenu a vztahem staršího muže a mladé dívky, která se v osmnácti stává babičkou. Ve filmu tak nedochází k tradičnímu happy endu, kdy se všichni vrátí k těm, s kterými byli, ale naopak se tam počet a složení jedné rodiny stále mění. Za mě skvělé.(31.12.2018)

<< předchozí 1 2