poster

Lizzie

  • anglický

    Lizzie

Drama

USA, 1957, 81 min

Režie:

Hugo Haas

Scénář:

Mel Dinelli

Kamera:

Paul Ivano

Hudba:

Leith Stevens

Producenti:

Jerry Bresler

Střih:

Leon Barsha
(další profese)
  • dr.fish
    *****

    Takže Alfred Hitchcock a ...Hugo Haas. Tak jestli Hugo takhle točil v Hollywoodu, tak chci vidět všechny jeho filmy. Přestože to bylo v originále bez titulků, všemu jsem rozumně skvěle a zachyti i několik Hugových typických vtípků z dob dřívějších. Skvělý film, o to vtipnější, že psychiatrie s psychologií od té doby notně pokročily. 90%(11.3.2013)

  • vitekpe
    *****

    Dekuji panu Hugovi za zprijemneni dnesniho odpoledne. Film jsem si dlouho schovaval na nejakou vhodnou prilezitost, a celou dobu jsem doufal, ze bude prima alespon tak, jako napr. Pickup (ktery ja mam zatim nejradsi z usa obdobi HH). Byl mozna jeste lepsi, takze radost. Moje zamilovana Eleanor opet vytecna (=bezchyna, presvedciva, puvabna), Joan Blondell naprosto profesionalni a mila jako vzdy (!), Haas se svoji legracni ceskou anglictinou, atd.. Story zvladnuta, atmosfera dobra. U mne vse ok. P.S.: jak udelat zajimavy a kvalitni film o ctyrech hercich, s minimalnim rozpoctem, bez triku a nahoty? Zde mate priklad. P.P.S.: vzkaz pro kolegy z "noirparty" - myslim, ze 3 je malo... :-)))(23.2.2013)

  • Barak
    ***

    Eleanor Parker ve "trojroli" předvedla dosti solidní herecký výkon. Film o roztrojené osobnosti jedné ženy, z kterého by měla být cítit mrazivá atmosféra - tady byste ji hledali jen těžko. Nějaké to napětí se tu najde, ale jen náznaky. Důraz je kladen především na hodně dobrou režii a kameru, která v některých místech byla vskutku vynikající. Na konci se objeví i nějaká překvapení, ale ve výsledku to pak stejně nezachrání od dojmu, že je to dost divné a taktéž nereálné. Na těch osmdesát minut až až....(27.1.2008)

  • Radek99
    ****

    Docela slušné rozehrané psychologické drama stavějící na dobovém boomu psychoanalýzy v zámoří a oblibě mysteriózních thrillerů, jejichž králem byl nepochybně Alfred Hitchcock. Hugo Haas po své emigraci ve svém hollywoodském působišti reflektoval v Lizzie Freudovské teorie o lidském nevědomí a o tom, že mnohý psychický blok vznikl jako odraz frustrujících zážitků z dětství, jenž chce mozek ve své obranné reakci vytěsnit z vědomí... Profesor Cyril Höschl by se asi při jeho sledování pousmál, ale laikovi se obraz schizofrenické pacientky může zamlouvat. Žánrově příznačná je i krize vztahů, v podstatě každý z hrdinů i hrdinek je solitérem, žijícím osaměle, bez rodinného či partnerského zázemí, což možná náhodou odráží Freudovo tezi o tom, že sexuálno je traumatické. Hugo Haas, který si ve filmu i zahrál postavu souseda - spisovatele (emigranta?) Waltera Brennera, tímhle snímkem rozhodně v Americe ostudu neudělal, ba naopak prokázal, že je schopným režisérem...(30.12.2007)

  • mikulem
    ****

    Lizzie je v Haasově filmografii výjimečná. Poprvé po desítce filmů (mimochodem kromě EDGE OF HELL navzájem velmi podobných) si sám nenapsal scénář, poprvé film neprodukoval, poprvé má áčkové obsazení - Joan Blondell (nominace na Oscara), Eleanor Parker (3 nominace na Oscara, prakticky na vrcholu kariéry). Eleanor je skutečným tahounem celého filmu a dá se předpokládat, že si ho vybrala, protože v něm tušila Oscarový potenciál. Nevyšlo to, protože film byl zastíněn snímkem THE THREE FACES OF EVE s podobnou tématikou.(30.1.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace