Režie:
Robert EggersScénář:
Robert EggersKamera:
Jarin BlaschkeHudba:
Mark KorvenHrají:
Anya Taylor-Joy, Ralph Ineson, Kate Dickie, Harvey Scrimshaw, Ellie Grainger, Julian Richings, Cat SimmonsVOD (3)
Obsahy(1)
V polovině sedmnáctého století měli lidé blíž k přírodě, blíž k Bohu, blíž k iracionálním jevům, které dnes považujeme už jen za pohádky. Sedmičlenná rodina farmáře Williama (Ralph Ineson), která v té době žila v relativním bezpečí jedné z osad v Nové Anglii, se po vážném střetu se sousedy rozhodla kolonii opustit a vydala se dobývat americkou divočinu. Po krátkém putování se usadili v zemi nikoho, poblíž rozlehlého temného lesa, o němž by leckterá citlivá povaha řekla, že působí zlověstně. Neblahé tušení členů farmářovy rodiny umocňuje i řada obtížně vysvětlitelných událostí, které jejich nový život provázejí, zašlou úrodou počínaje a podivným chováním domácího zvířectva konče. Vrcholem série katastrof je pak zmizení farmářova nejmladšího syna přímo před očima nejstarší dcery Tomassin (Anya Taylor-Joy), která ho měla hlídat. V atmosféře všudypřítomné paranoie plynoucí z dalších podivných událostí dochází k postupnému rozkladu rodiny, Tomassin je jednomyslně označena za viníka všech neštěstí a obviněna z čarodějnictví, ačkoliv je to paradoxně právě ona, kdo si ještě zachovává alespoň zdání zdravého rozumu. A to, co se skrývá v temném lese a doposud bylo jen v roli pouhého pozorovatele, se rozhodne udeřit. (CinemArt)
(více)Videa (7)
Recenze (824)
Všechna čest před autenticitou. Tohle by měli promítat, jako názornou ukázku toho jak by to mohlo vypadat při kolonizování Ameriky v 17. století. Prostě lidé byli takhle malinkatí a ničila je příroda, pověry a hlavně pokud začli pochybovat o bohu. Strach byl všudypřítomný. Pokud jde o film. Skvěle zachycuje atmosféru doby, ale v mých očích má problém že se v něm toho zase až tolik neděje, přitom půda pro horor jako blázen je připravena neskutečně. Mrazí mě při pomyšlení na některé vybrané scény a v noci jsem měl hodně zlý sen. Prostě ten film se vám zažere pod kůži. Ovšem koukat na něj znovu? Nemyslím si. Čekal jsem něco trošku jiného než drama o Bohu. 60% ()
Chuťovka, aká sa tak často nevydarí a to z viacerých dôvodov. Po prvé je to dobová žánrovka, ktorá oplýva úžasnou atmosférou (najbližšie k nej je fenomenálna Shyamalanova The Village). Druhá dôležitá vec je, že napriek modernému minimalistickému prístupu, film budí pocit autenticity - akoby bol scenár napísaný ešte kedysi v sedemnástom storočí. Ide presne oproti moderným postupom: ukazuje veci, ktoré by súčasní filmári neukazovali, nie je skoro nikdy klamlivý a máločo pred divákom skrýva atď. Kým mozog diváka sa snaží predbehnúť scenár, ten mu dá o to viac zabrať, lebo je napísaný v takom štýle, aký už azda desaťročia nevidieť. Úžasný priamočiary desivý zážitok. ()
Temný, artový hororový kousek s dokonalou ambientní hudbou a úžasnými výkony všech hlavních představitelů. Zvláště u dětí jsem si říkala, jestli je nějaká taková herecká zkušenost nemůže v tak raném věku nějak poznamenat. Protože zrovna v jejich případě je spousta scén natolik sugestivních a tak dobře zahraných, že jsem měla dojem, kdybych byla matka některého z dětí a viděla ho v takovém filmu, asi bych se o něho sakra bála, co to s ním udělá:) Čarodějnice má parádní vizuál a mysteriózní, tíživou atmosféru, která je zdařile budována od začátku filmu. Postupně se příběh zahalený v roušce tajemství začne odkrývat v malých náznacích a detailech. Poté skutečnosti začnou nabývat na významu, a formy strachu a děsu začnou získávat jasnější tvary. Nastává psychický teror a čarodějnický mayhem. Opona, která za sebou celou dobu skrývala temnotu a sílu "Witches of the Woods", padá. The Witch rozhodně není řadový horor s klasickými, osvědčenými žánrovými postupy. Je netradiční, zvláštní a velmi působivý. Kudos to the Kids. ()
Kvalitní atmosferický horor z prostředí temných pohanských lesů a vírou zaslepených vyvrženců, kde se bohužel naplnila ta obava, že už to na mě bude moc art. Přičti si k tomu šum multikina včetně dvou vyrušujících blbek přímo z řad "personálu", byl z toho nic moc zážitek, co nic nezanechá. Viz úplně o hovně koment. ()
Filmařské mistrovství obtěžkané výbornými hereckými výkony (především děti), atmosférou tak hutnou, že by se z ní mohla materializovat samotná Deprese a tíživým smyčcovým koncertem. Pouze je dobré si uvědomit, na co vlastně do kina jdete. Čarodějnice a těch několik málo záběru na ní samotnou rozhodně nepatří mezi to, na co byste se chtěli dívat každý večer před usnutím. To je tedy hnus se vším všudy. Ale i když zrovna není před kamerou, je její astrální tělo cítit ve všem kolem. Depresivní masakr. S blížícím se koncem přichází i lekačka hlásící se vehementně o dvojitý bypass, samotné finále na čarodějnickém sabatu s rituálním tancem patří k vrcholným momentům filmu. Eggers natočil osobitou a jedinečnou agónii s charismatem stejným jako je hlas Ralpha Inesona. 1 milión dolarů(rozpočet)/29 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Galerie (41)
Zajímavosti (18)
- Film byl inspirován mnoha lidovými pověstmi, pohádkami a dobovými zápisy vztahujícími se k čarodějnictví, včetně deníků a soudních záznamů. Značná část dialogu pochází přímo z těchto zdrojů. (J.F.B.)
- Timeline: Film byl částečně natočen podle režisérovy dětské fascinace čarodějnicemi. Producenti horečně spolupracovali s anglickými a americkými muzei. Eggers chtěl film natočit přímo v Nové Anglii, ale kvůli vysokým daním se musel přesunout do Kanady. Režisér však dlouho nemohl najít lesní prostředí, které by příběhu vyhovovalo, a tak se se štábem museli přesunout hluboko do divočiny. Nakonec našli lokaci poblíž osady Kiosk v Ontariu. Čarodějnice si odbyla premiéru 27. ledna 2015 na filmovém festivalu Sundance. Film byl následně promítán na filmovém festivalu v Torontu. Společnosti A24 a DirecTV Cinema zakoupily práva na distribuci. V kinech se film objevil 19. února 2016. (Hal_Moore)
- Natáčení trvalo 25 dní. (Hal_Moore)
Reklama