Nastala chyba při přehrávání videa.
  • pankito
    ****

    Film jsem zhlédl v rámci týdne německých filmů v brněnské Scale a můžu říct, že mě příjemně překvapil. Poměrně brzy divák získá sympatie k hlavní postavě a spílá těm zlým náckům, kteří se zlobí, že jim Elser chtěl zničit Führerka. Líbilo se mi zobrazování německého venkova s minimálním počtem antifašitů (jako ve skutečnosti). Spousta věcí je tu historicky věrohodných, autoři si dali záležet, O TO VÍC MĚ MRZÍ některé naprosté hlouposti, jako (ke konci filmu) šilhající příslušník SS-Totenkopfverbände, který se chlubí, že ho přijali na hudební školu pro postižené :/ Kladu si jen otázku, proč ve skutečnosti nacistický režim přechovával Elsera jako "zvláštního vězně" v Sachsenhausen až téměř do konce války, když jeho schopností stejně nechtěl využít. (vysvětlení wikipedie - "měl posloužit v poválečném monstrprocesu jako svědek proti poraženým Britům" - mě moc neuspokojuje)... Tschüs!(3.11.2016)

  • Anderton
    ***

    Mám rád také filmy, pri ktorých si uvedomím, na akých maličkostiach a náhodách stoja dejiny ľudstva. A milióny životov. Bohvie ako by to vyzeralo, ak by sa Elserovi plán vydaril. Hirschbiegel sa v téme druhej svetovej vojny vzhliadol a vlastne aj vo vojne všeobecne, jednou z tém Invázie boli aj súčasné vojnové konflikty. Ibaže je otázne, či osobný život Georga Elsera stojí v tejto forme za dvojhodinový celovečerný film, či by nebolo dramaturgicky vhodnešie sa venovať napr. príprave atentátu a následne tomu, čomu sa film venuje celú svoju polovicu paralelne s retrospektívnymi momentami. Pretože okrem zopár scén, kde sledujeme postupnú premenu nemeckého vedomia v priebehu 30. rokov, ma jeho osudy nijako zvlášť nebrali. Jednoducho či by film nefungoval lepšie ako triler, než ako dráma. Ale to je myslím skôr vecou vkusu, režisér mu chcel zrejme podrobnejším zmapovaním jeho života vzdať dostatočnú poctu. 70%(12.9.2017)

  • gogo76
    ****

    Stačilo skutočne 13 minút a meno tohto muža mohol dnes poznať takmer každý. Trochu poopravím komentár užívateľa magu, pretože si nemyslím, že by to bol životopisný film. Film rozoberá konkrétnu udalosť, čiže atentát a vyšetrovanie s tým spojené. Elserove spomienkové scény majú byť len menším oživením, spestrením snímku a hlavne ukazuje okolnosti za akých sa rozhodol atentát urobiť, to jest hlavne vzostup nacistickej strany, jej silná pozícia v mestách a vidieku a nenávistné čistky hlavne voči komunistom a Źidom. Film pekne odsýpa, nikdy nespadol na úroveň nuda a prakticky celú stopáž si udržiava slušné tempo. Scény mučenia a vypočúvania asi ťažko niekto prespí... Cením si vykreslenie postavenia komunistov a ich sympatizantov, pretože tieto 20-30-40 roky to bol večný boj a nenávisť medzi "červenými " a "bielymi". Spomeňme len občiansku vojnu v Rusku, Fínsku, Španielsku a takto to bolo v mnohých krajinách. Herecky je film výborne obsadený, Nemci robia v posledných rokoch skutočne výborné filmy. Rád by som vo filme videl, scénu v ktorej by sa vyšetrovacia komisia vrátila na miesto atentátu, ale inak som spokojný. Meno Elser dostalo dôstojný a historicky pomerne presný film. 80%.(12.2.2017)

  • magu
    ***

    Muž, podľa ktorého je v Mníchove pomenované námestie a má svoj pomník aj na švajčiarskych hraniciach a o ktorom nikto nevie. Je prekvapujúce, že obyčajný robotník videl to, čo nevideli tisícky iných vzdelaných ľudí a politikov - skazu človečenstva pod vedením vodcu. Svet by vyzeral úplne inak, keby sa mu podarilo, čo zamýšľal. Ako mnoho životopisných filmov ani tento neoslňuje prevedením. Ale na pripomenutie zabudnutého hrdinu to stačí.(11.2.2017)

  • Autogram
    ***

    Film o skutočnom hrdinovi ani nemusí vyzerať hrdinsky. Nacistický výsluch sa strieda s milostným románikom, ktorému vojna na spadnutie nepraje. Nie je veľmi podstatné, ako prebiehal atentát, ani jeho príprava, ale to myslenie, ktoré k nemu viedlo. V tom je sila tohto zvláštneho filmu, a pri tom zúfalom závere som zauvažoval aj nad štvrtou hviezdou. –––– Je veľmi divné, že apolitický človek naplánuje a spácha takýto atentát. – Bol som slobodný človek. –––– Musí sa niečo urobiť. A rýchlo! Rýchlo a radikálne! Rovno proti vedeniu. –––– Lieskový orech je hnedý, hnedá som aj ja. Aj dievča musí byť hnedé, tak ako som aj ja.(15.2.2017)

  • - Když je Georg Elser (Christian Friedel) nucen vrátit se kvůli otci domů, prochází kolem dvou chlapců, kteří si vyměňují sběratelské karty. Na jedné z karet je vyobrazen stíhací letoun Messerschmitt Bf-109, popisek je uveden chybně jako Messerschmitt Me 109. Letoun byl dílem konstruktéra Willyho Messerschmitta, všechny letouny ale byly značeny podle názvu továrny - Bayerische Flugzeugwerke, tedy Bf. Ke komolení názvu došlo až během války, kdy spojenečtí piloti hlásili střet se stíhačkami zkráceně jako Messerschmitt 109, popřípadě Me-109. (bejkovec)

  • - Ve filmu byly použity mnohé dokumentární záznamy z období druhé světové války. Jeden z nich Georg Elser (Christian Friedel) sleduje v biografu jako týdeník z občanské války ve Španělsku. Objeví se v něm i střemhlavé bombardovací letouny Junkers Ju-87 ve verzi B-2. Tato verze se začala vyrábět v únoru 1940, ve filmu je záznam promítán v roce 1937. (bejkovec)