Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Kam se vyvine za dalších sto let kinematografie jak ji známe dnes?
Jak fungovalo natáčení propagandistických terezínských filmů, jak se digitalizují Ostře sledované vlaky a jak online komunikace proměnila filmové publikum a jeho vztah k filmařům? Unikátní série obrazově vytříbených dokumentů ARZENÁL o filmovém dědictví v době digitalizace zkoumá například i jak nám radily zcela zapomenuté instruktážní filmy, co máme jíst, jak se chovat a kdo je našim nepřítelem a noří se do tajů němého filmového hororu. Byli jsme i u toho, když se našly záběry z roku 1968, skoro padesát let považované za ztracené. Na jakém médiu přežije tato série příští dekády? Budeme schopni si ji vůbec přehrát? Bude ještě za sto let existovat temný kinosál a film promítaný na plátno? Své vize budoucnosti, analýzy současnosti i historické vhledy poskytli přední domácí filmoví historici, teoretici, sociologové, filosofové ale i osobnosti světového formátu jako David Bordwell, Peter Kubelka nebo Godfrey Reggio. Projekt vznikl v koprodukci České televize a Produkce Radim Procházka, v úzké spolupráci s experty Národního filmového archivu. Podpořil jej Česko-německý fond budoucnosti. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele NinadeL k tomuto seriálu (5)

Arzenál (2016) 

Podivnost spíchnutá horkou jehlou. ()

Příchozí z temnot (2016) (E03) 

Velmi podivný způsob práce s informacemi. Skutečně bych ráda seznala, jakou zpětnou vazbu k tomuto - řekněme stylizovanému - dokumentu, dokáže vytvořit divák Artu. Není nutné nechat Ivana Klimeše proměnit do promotéra Ponrepova typu, ani nechat pobíhat Kokeše a Pommeau po lokacích zkoumaného filmu Příchozí z temnot, ale budiž. Český němý film vždycky bude obětí nahodilých pokusů, jak se k němu postavit v budoucnosti, jen ta přítomnost jaksi stále chybí. ()

50 % (2016) (E07) 

Legrační, hodně legrační koláž. Karel Vachek poprvé vidí ČSFD, Jaromír Blažejovský vypráví o tom, jak hodnotí své studenty o stupeň hůře, pokud používají ČSFD (aniž by zvážil po těch letech nepochopení spolupráci s některým adminem). Zcela zásadní otázka: "Znáte Douglase?" zůstává nezodpovězena. Co dodat k té projekci Holubice, na které jsme byli v Ponrepu v roce 2014? Snad jen to, že mělo jít o řadovou projekci, kde nikdo nestál o to stát se komparzem tohoto pseudodokumentu. ()

Reklama

Reklama