Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Kam se vyvine za dalších sto let kinematografie jak ji známe dnes?
Jak fungovalo natáčení propagandistických terezínských filmů, jak se digitalizují Ostře sledované vlaky a jak online komunikace proměnila filmové publikum a jeho vztah k filmařům? Unikátní série obrazově vytříbených dokumentů ARZENÁL o filmovém dědictví v době digitalizace zkoumá například i jak nám radily zcela zapomenuté instruktážní filmy, co máme jíst, jak se chovat a kdo je našim nepřítelem a noří se do tajů němého filmového hororu. Byli jsme i u toho, když se našly záběry z roku 1968, skoro padesát let považované za ztracené. Na jakém médiu přežije tato série příští dekády? Budeme schopni si ji vůbec přehrát? Bude ještě za sto let existovat temný kinosál a film promítaný na plátno? Své vize budoucnosti, analýzy současnosti i historické vhledy poskytli přední domácí filmoví historici, teoretici, sociologové, filosofové ale i osobnosti světového formátu jako David Bordwell, Peter Kubelka nebo Godfrey Reggio. Projekt vznikl v koprodukci České televize a Produkce Radim Procházka, v úzké spolupráci s experty Národního filmového archivu. Podpořil jej Česko-německý fond budoucnosti. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele Matty k tomuto seriálu (2)

Příchozí z temnot (2016) (E03) 

Nejlépe koncentrovaná ze tří dosud odvysílaných epizod. S jasně vymezeným tématem, vhodně zvoleným poměrem mezi teorií a její aplikací a se stylizací v souladu s probíraným filmem, která nepůsobí směšně (naopak je vtipná tam, kde vtipná být má). Švoma dokázal na malém prostoru v základních rysech postihnout, proč je prakticky nemožné nabídnout dnes divákům stejný zážitek jako v době prvního uvádění nových filmů, co obnáší restaurování starých filmů a k čemu je dobré pro současné badatele. Kdyby byly jako kontextualizační příručka k jednomu konkrétnímu titulu pojaty všechny díly Arzenálu, vůbec by mi to nevadilo. ()

Nová věčnost (2016) (E08) 

Díl, jehož nedostatky jsou symptomatické pro celý cyklus. Mnoho osobností, které by k tématu dokázaly poutavě mluvit desítky minut, ale slyšíme od nich jednu dvě věty. S tím související neschopnost udržet a rozvést myšlenku. Tematická rozbíhavost. Nahodile působící skladba záběrů. Jednostrannost (digitální technologie ničí film a nemá budoucnost). V podstatě upoutávka na přínosný dokumentární seriál, kterým Arzenál nebyl. ()

Reklama

Reklama