poster

First They Killed My Father

  • USA

    First They Killed My Father: A Daughter of Cambodia Remembers

Životopisný / Drama / Historický

USA, 2017, 136 min

Režie:

Angelina Jolie

Předloha:

Loung Ung (kniha)

Producenti:

Angelina Jolie

Scénografie:

Tom Brown

Kostýmy:

Ellen Mirojnick
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • AppleCore
    ****

    Angelina Jolie si v posledních letech hraje na režisérku, až nyní se jí ale může skutečně nazývat. "First They Killed My Father" je příběh tří sourozenců (dětí), snažící se přežít v útisku rudých khmérů, kteří je připravili o rodinu. Celá situace je tak vyobrazená z pohledu dítěte vytrženého z reality svého dětství, vhozeného všanc realitě tvrdý války. Bohužel první půlka postrádá pevnější dramaturgickou strukturu a zajímavější scenáristický uchopení - prostě proto, že nemá žádnej feeling, moc se tam nemluví a na diváka z hlediska příběhu v podstatě nijak nepůsobí (děj je hodně prázdnej). Film má ale od začátku po konec krásnou kameru, pěknej soundtrack, netlačí se tu zbytečně na emoce (povětšinou) a druhá polovina nabídne napětí, akci a řadu strhujících momentů (do určitý míry napravuje nedostatky z první půlky). Kdyby se Angelina nebála přitlačit trochu na pilu, mohlo to bejt drama roku.(15.9.2017)

  • sulimo
    *****

    Nikdy by mě nenapadlo, že jednou dám pět hvězd filmu, který natočila Jolie. Byť jsem si říkala, proč má někdo potřebu točit další film na téma Polpotova režimu, hlavně po tom, co je zjevné, že Vražedná pole jen těžko něco překoná, Jolie ukázala, že to smysl má. Střízlivou dětskou optikou na válku a sick ideologii krutého režimu, bez snahy o větší vysvětlení, vás hodí do šílenosti situace, tak jako se tam ocitli hlavní dětští hrdinové. Citlivě, s decentním soundtrackem a skoro bez dialogů (největší prostor tu mají amplióny hlásající jediné možné pravdy politického náboženství) pozorujete, co se kolem děje, a nechápete, jak a proč jste se tam dostali a co se bude dít v další vteřině, protože i špatný pohled nesprávným směrem je životu nebezpečný. Některé příběhy prostě nepotřebují komplikovanější a ukecanější děj, nepotřebují větší vysvětlení, někdy nechat jet kameru a nechat diváka pozorovat, co se děje, je daleko emocionálnější než polopatické vysvětlování přes strojené dialogy, spoustu krve a emocionální výlevy, kterými si Angelina mrvila svoje předchozí filmové počiny. Berte nebo nechte být. Já jsem překvapená a nadšená.(16.9.2017)

  • Psychor
    *

    Obyčejný mainstreamový divák, kterému imponuje Spielbergova válečná navoněnost a nablýskanost, bezpochyby ocení obdobný přístup i u jeho bezprsé kolegyně Angeliny. Jakožto znalec působivé knižní předlohy jsem od adaptace očekával sugestivní vyobrazení duševní beznaděje malé Loung Ung během krutovlády Rudých Khmérů, jenže snímek First They Killed My Father má mnohem blíže k pofidérní kompilaci artových záběrů. Kamera mnohdy poletuje vzduchem s motýlí elegancí, v důsledku čehož vyšumí do ztracena naléhavost dané látky. Snaha o nahlížení událostí dětskou perspektivou skončila rovněž katastrofálně. Počet dialogů lze spočítat na prstech jedné ruky a jejich trivialitu raději ani nezmiňuji. Představitelka hlavní role Sareum Srey Moch navíc neovládá žádné herecké polohy, takže všechny okolní hrůzy pozoruje naprosto nezúčastněně, s kamennou tváří. Její příběh bohužel diváka nechá zcela chladným a vzhledem k nekonečné stopáži tak doporučuji snímek sledovat výhradně s konvicí zeleného čaje.(17.9.2017)

  • emma53
    ****

    Zřejmě bych Angelině vytkla tak dlouhou stopáž, myslím, že to šlo trochu prostříhat. Na druhou stranu jsem přemýšlela, jestli to nechtěla tak trošilinku zdokumentovat pro svého adoptovaného syna, který je právě z Kambodže. Kdo ví? Rozhodně to muselo být příšerné žít v takových podmínkách, vidět kolem sebe mrtvoly a mrtvoly. Pracovat v nelidských podmínkách a jídla mít jak pro mravence. Jistou účelovost jsem tam viděla, ale myslím, že Angelina má našlápnuto na režijní stoličku solidně.(19.1.2018)

  • mira007
    ****

    První film A.J. jako režisérky u které ji oceňuji jako režisérku. Film z období v historii Kambodži, kdy ultrakomunističtí Rudí khmérové převzali moc a při tom povraždili čtvrtinu obyvatel ( zabíjeni byli intelektuálové, úředníci, vojáci) a obyvatelé měst vyhnali na venkov kde museli makat na rýžových polích pro skutečný pracující lid. Film inspirovaný skutečným osudem sleduje osudy jedné malé holčičky a její rodiny vyhnané z hlavního města. Tempo vyprávění je pomalé, vyhýbáse zobrazení násilí a je celkově krásně nasnímaný, osvětlený a čistý ale hlavní gro je v dusivé totalitní atmosféře, příkazů, zákazů, strachu a totální demagogii. Poslední půhodinka je celkem drsná a syrová a akční. Film sráží hrozně dlouhá stopáž ale jinak velice působivý. Nevybavuji si žádný jiný film na téma teroru v Kambodži krom československého Devět kruhů pekla s Kňažkem, takže oceňuji výběr tématu a byl jsem unešen z hereckého umění hlavní hrdinky.(9.10.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace