Cynický redaktor jednoho pravicového listu Bizanti (G. M. Volonté) popisuje v novinách brutální vraždu, která se stala právě před volbami. Z vraždy je obviněn jeden levicově smýšlející mladík a Bizanti dostane příkaz od bohatého majitele novin, aby tento smutný případ politicky využil ve prospěch pravice proti levici. Bizanti ho poslechne a začne psát z počátku zdánlivě neutrální články o tomto případu.(MVanis)
Gian Maria Volonté v roli naprosto vykořeného muže, který bez emocí, bez vášně nebo nějakého uchopitelného přesvědčení formuje svět kolem sebe a realitu pevně drží v rukou. S odstupem dvaceti let toto panoptikum negativních chrakterů vidím jako maximální zážitek, přeci jenom dnes dokážu lépe vnímat a ocenit práci kamery v prostoru, intertextové odkazy a Volontého herectví. A mám mnohem lepší přehled přes italská politická dramata.(15.2.2011)
Tak to mě teda G.M. Volonté opravdu dostal, bezcitný, bez skrupulí, bez svědomí. Píše co je potřeba pro politické cíle, bez ohledu na pravdu a že programově vyrobí zločince, přestože ví, že to tak není? Poslední záběr stoky je více než výmluvný... Fakt jsem si to užil.(14.8.2016)
A role policie nic? Unylé, nudné, o ničem. Novináři jednající jako vyšetřovatelé. Doba, kdy myšlení lidí mohly formovat jedny noviny, protože kdo neměl televizi, na další masmédia mohl zapomenout. Tohle u mě nezachránil ani původní dabing z Barrandova. Hledat paralelu s dnešní dobou manipulací médii by mě ani nenapadlo.(11.11.2017)
Chvílemi trochu méně srozumitelné, jak se tam stále mele pravice s levicí, socialisté s fašisty, demokraty a komunisty atd. atd. Příběh bezcitného novináře, který jde doslova přes mrtvoly, je docela zajímavý, ale více jak průměrně ho nehodnotím.(17.5.2019)
Italský film režiséra M. Bellocchia se odehrává v zákulisí velkého milánského deníku. V období příprav volební kampaně vzruší město záhadná vražda 14leté dívky. Na anonymní udání je zatčen mladý příslušník levice a novináři využijí vzniklé aféry k ovlivnění veřejného mínění. Téměř nikoho však nezajímá je-li mladík skutečně pachatelem.(3.3.2009)
Bohužiaľ, nejedná sa o žiadny triler, ale len o tuctovú taliansku novinársku detektívku. Tá síce beží na pozadí politických bojov, komunisti versus pravica, ale inak sa jedná o celkom nudný snímok s nezaujímavými postavami, s ich častým vreskaním a takým tým nesympatickým talianskyn temperamentom. Príliš ukecané a minimum zaujímavých scén - zaujala snáď iba scéna, kde redaktor vynadá svojej manželke do hlúpych husí, zataľ čo ona sleduje televíziu a pyšní sa tým, že jej manžel je práve v nej. Celkovo však dosť nuda.(27.6.2019)
Gian Maria Volonté ma na negativne postavy jednoducho talent. Celemu filmu dodava riadny nadych cynizmu a bezcitnosti. Osobitnu hviezdicku davam za sceny s jeho monologmi. Presne takito muzi maju v rukach vsetku moc a riadia vsetko a vsetkych okolo seba. Bez emocii, bez naznaku citu.(14.11.2012)
Komentáře uživatelů k filmu (7)
pm
Gian Maria Volonté v roli naprosto vykořeného muže, který bez emocí, bez vášně nebo nějakého uchopitelného přesvědčení formuje svět kolem sebe a realitu pevně drží v rukou. S odstupem dvaceti let toto panoptikum negativních chrakterů vidím jako maximální zážitek, přeci jenom dnes dokážu lépe vnímat a ocenit práci kamery v prostoru, intertextové odkazy a Volontého herectví. A mám mnohem lepší přehled přes italská politická dramata.(15.2.2011)
borsalino
Tak to mě teda G.M. Volonté opravdu dostal, bezcitný, bez skrupulí, bez svědomí. Píše co je potřeba pro politické cíle, bez ohledu na pravdu a že programově vyrobí zločince, přestože ví, že to tak není? Poslední záběr stoky je více než výmluvný... Fakt jsem si to užil.(14.8.2016)
dopitak
A role policie nic? Unylé, nudné, o ničem. Novináři jednající jako vyšetřovatelé. Doba, kdy myšlení lidí mohly formovat jedny noviny, protože kdo neměl televizi, na další masmédia mohl zapomenout. Tohle u mě nezachránil ani původní dabing z Barrandova. Hledat paralelu s dnešní dobou manipulací médii by mě ani nenapadlo.(11.11.2017)
NinonL
Chvílemi trochu méně srozumitelné, jak se tam stále mele pravice s levicí, socialisté s fašisty, demokraty a komunisty atd. atd. Příběh bezcitného novináře, který jde doslova přes mrtvoly, je docela zajímavý, ale více jak průměrně ho nehodnotím.(17.5.2019)
Dawe.zs
Italský film režiséra M. Bellocchia se odehrává v zákulisí velkého milánského deníku. V období příprav volební kampaně vzruší město záhadná vražda 14leté dívky. Na anonymní udání je zatčen mladý příslušník levice a novináři využijí vzniklé aféry k ovlivnění veřejného mínění. Téměř nikoho však nezajímá je-li mladík skutečně pachatelem.(3.3.2009)
majo25
Bohužiaľ, nejedná sa o žiadny triler, ale len o tuctovú taliansku novinársku detektívku. Tá síce beží na pozadí politických bojov, komunisti versus pravica, ale inak sa jedná o celkom nudný snímok s nezaujímavými postavami, s ich častým vreskaním a takým tým nesympatickým talianskyn temperamentom. Príliš ukecané a minimum zaujímavých scén - zaujala snáď iba scéna, kde redaktor vynadá svojej manželke do hlúpych husí, zataľ čo ona sleduje televíziu a pyšní sa tým, že jej manžel je práve v nej. Celkovo však dosť nuda.(27.6.2019)
edie sedgwic
Gian Maria Volonté ma na negativne postavy jednoducho talent. Celemu filmu dodava riadny nadych cynizmu a bezcitnosti. Osobitnu hviezdicku davam za sceny s jeho monologmi. Presne takito muzi maju v rukach vsetku moc a riadia vsetko a vsetkych okolo seba. Bez emocii, bez naznaku citu.(14.11.2012)