poster

Zločin v Polné (TV film)

  • anglický

    Murder in Polná

    (festivalový název)

Drama / Historický

Česko, 2016, 2x86 min

Režie:

Viktor Polesný

Scénář:

Václav Šašek

Kamera:

David Ployhar

Hudba:

Zdenek Merta

Hrají:

Jaroslav Plesl, Karel Heřmánek ml., Karel Roden, Gabriela Míčová, František Němec, Jan Kačer, Petr Štěpánek, Jiří Plachý ml., Ondřej Kavan, Jan Novotný, Luboš Veselý, Simona Kopecká, Johanna Tesařová, Rostislav Novák ml., Miroslav Etzler, Zdeněk Dušek, Dana Sedláková, Stanislav Zindulka, Vladimír Polívka, Petr Šmíd, Martin Myšička, Josef Carda, Vladimír Marek, Kamil Halbich, Mojmír Maděrič, Jiří Wohanka, Martin Mejzlík, Stanislav Lehký, Štěpán Benoni, Štěpán Tuček, Zdeněk Maryška, Jakub Koudela, Lukáš Marval, Miroslav Saic, Jaromír Meduna, Vilém Udatný, Jitka Sedláčková, Miloslav Mejzlík, Jiří Král, Jaromíra Mílová, Adriana Bajtková, Petr Bucháček, Martin Davídek, Monika A. Fingerová, Vlastimil Fridrich, Petr Grůša, Kryštof Grygar, Jakub Hajner, Miroslav Hruška, Václav Chalupa, Tomáš Jakl, Elisabeth Janků, Luděk Jiřík, Nikol Kouklová, Tomáš Kraucher, Aneta Krejčíková, František Kreuzmann ml., Martin Kubačák, Adéla Kačerová-Kubačáková, Milan Ligač, Petr Macháček, Jaroslava Mílová, Zdeněk Pecháček, Karel Pěnkava, Jiří Ployhar ml., Tomáš Pokorný, Jindřich Pulda, Miloš Rothbauer, Karel Skalský, Jiří Šimek, Sebastian Pošmourný, Lucie Roznětínská, Alena Štréblová, Jiří Čapka, Miroslav Babuský, Eliza Roth, David Bělohradský, Kateřina Březinová, Gabriela Dorantová, Jan Fiala, Josef Humpolec, Hynek Chmelař, Karel Jirák, Daniel Krečmar, Heda Pacnerová, David Punčochář, Richard Šírek, Jaroslav Vlach, František Segrado, Alois Antal, Ivan Herma, Patrick Markes, Karel Freund
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aky
    *****

    Nad současnou obvyklou úroveň vysoko čnící televizní film. Skvěle herecky zvládnuté role, pečlivé reálie, stálý rytmus a udržované napětí. Co mi malinko sledování komplikovalo, byla znalost reálného příběhu, kterého se scénář pokorně drží, takže jsem byl ochuzen o překvapení. Scény sledující samotný případ Hilsnera, zejména pak soudní, jsou o poznání zajímavější, než soukromá rovina, která zůstává trochu šedivá a v pozadí.(12.2.2016)

  • Oktavianus
    *****

    Že se v televizi v posledních letech najdou mnohem lepší filmy než v kinech, je známá věc. Hlavně České televize - vřelý dík za to. I proto (nejen pro skvělý zpravodajství) má smysl platit poplatky a i proto jsem hrdej, že tuhle televizi máme. V kinech jsou extra mainstreamové blbiny, očekávající mizivou inteligenci průměrných diváků. A jak naznačuje tento film, oprávněně, protože inteligence průměrných Čechů je opravdu mizivá. V tom je dopad Zločinu v Polné nejsilnější - paralely se současností jsou mrazivé. Ať už co se týká zmanipulovatelnosti politiky (jak jinak by Zeman, Babiš nebo Okamura mohli mít tolik hlasů, kdyby nepodchytili přízemní pudy méně intelektuálně zdatných - jichž je většina), nebo kolik lidí dodnes věří "židovskému spiknutí" a "židovským rituálním vraždám". I se to lze dočíst tady ve vážně míněných komentářích. Fascinující. Proto jsou takové filmy, jako je tento, důležité. Zločin v Polné možná není bez chyb, ale superlativy převažují. Od herecké stránky filmu - Roden, Plesl, šokoval mě mladej Heřmánek, jak senzačně vystřihl jednoduššího Hilsnera - přes důraz na dobovou řeč a kostýmy po třeba chytrý nápad proložit to dobovými antisemitskými odrhovačkami. Jistě, je to televizní film, což se odráží na rozpočtu a exteriérových scénách, ale s tím se počítá - je to přece televizní film. Kvalitativně nějakých 80 procent, za společenský význam přidávám pátou hvězdu. PS: Jsem rád, že mi zdejší komentáře prozradily, že největší kokot zdejších stránek není Psychor, ale dement Kingik.(6.7.2018)

  • nash.
    **

    Mohlo to být solidní televizní, a tématem opravdu znepokojivé, historické soudní drama, kdyby se tvůrci dokázali držet faktů místo té poněkud nesportovní manipulace historickými fakty i emocemi publika. Toho překrucování je tam příliš a tvůrci celý případ ohýbali a deformovali tak dlouho, až z něj vypadla černobílá pohádka o chrabrém andělském obhájci a démonickém podlém žalobci, kteří svádějí boj o nevinného chudáčka. Není pochyb o tom, že případ Hilsner byl fatálním selháním justice i společnosti, neznamená to však automaticky také to, že byl Hilsner nevinný chudáček, tak jak ho ztvárnil mladý Heřmánek. Byl to neoblíbený a prolhaný hajzlík, kterého nikdo kromě jeho matky neměl rád, a tak 50/50 mohl být i vrahem. Pravdu se ovšem nedozvíme, neboť byla zničena při explozi primitivního antisemitismu. Herecké výkony většinou solidní byť místy poněkud křečovité, výprava i práce s filtry slušná, scénář odsýpá. Co je to však platné, když zůstává především pocit, že takhle by rozhodně zpracování historie vypadat nemělo.(10.12.2016)

  • Martin741
    ****

    Taxom si raz siel tunelom- peso, jak inak. No poviem Vam, tma jak v pici, hovno som videl, a na konci som uvidel svetlo. Ten tunel bol cesky, viedol od Babovresk cez Bastardi vykaly, a bol popretkavany Vieweghovymi umelohmotnymi srackami - nebudem vam tu opisovat, kazdy vie jak vyzera velka tepla smradlava riedka zltohneda sracka. To svetlo je svetlo nadeje, ze ceska kinematografia dokaze aj nieco viac nez len recyklovat hovna /uz spomenute Viewegove umelohmotne sracky+ Hrebejkove "filmy". Aleluja kurva luja som si povedal a podgurazeny Jackom Danielsom som sa zahladel do hliny aby mohol sledovat stopy Viktora Polesneho. V dobrej viere ze budu smerovat k coraz lepsim a kvalitnejsim filmom. A konecne smiem dufat, ze sa tu vyplodi viac nez Babovresky, Bastardi, kamenaky a ten Menzelov hnoj Donsajni. No teda konecne film, u ktoreho nemusel moj pobureny zaludok bojovat a u ktoreho som si bol isty, ze divakovi v spodnej rade nevyvratim obsah mojho pobureneho zaludka za golier. Jo a konecne film, u ktoreho s rozkosou sledujem ako kdejaka nasrana militantna pliesen /Karlos80, Croft a multy/ rozkosne prska pri pomerne vysokom hodnoteni a neuroticky siri dalej svoje konspiracne sajrajty. 85 %(12.1.2019)

  • Tosim
    ****

    Přemýšlivé televizní drama, které dokázalo z "poučení se minulostí" (zdravím Mirku Spáčilovou) vytřískat paralely se současností, že je to až nepříjemné. Václav Šašek vzpomenul na své nejlepší kusy a pro Karla Heřmánka je doufám Ordinace jen odrazovým můstkem, fakt má na víc. Téměř ideální dílo pro médium veřejné služby, takhle nějak si představuju, že by historie v ČT měla vypadat. 90%.(18.2.2016)

  • - Herec Karel Roden se na roli T. G. Masaryka dlouho připravoval. Po dohodě s uměleckým maskérem Martinem Valešem si nechal růst vousy tak, aby úprava do Masarykovy podoby byla co nejvěrnější. „Společně s cvikrem, účesem a dobovým oblečením byla jeho podoba dokonalá. Jeho vizáž se připravovala vždy asi hodinu. Jeho vousy se pokaždé znovu zastřihovaly, dobarvovaly a poté se napalovaly železem, což byl dobový způsob úpravy vousů," popsal Jakub Fürst, mluvčí České televize. (rakovnik)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo v meste Plzeň a v obci Pyšely. (dyfur)

  • - Hilsneriádu poprvé zfilmoval režisér Franz Köhler v roce 1919. Jednalo se o celovečerní film Der Fall Hilsner - Případ Hilsner, v hlavní roli se zde objevil sám Hilsner. (MTHRFCKR)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace