Režie:
Vladimír MichálekKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hofová, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, Pavlína Štorková (více)Epizody(6)
-
Kapitola 1: Oběť (E01)
-
Kapitola 2: Abrahám (E02)
-
Kapitola 3: Oheň (E03)
-
Kapitola 4: Děti (E04)
-
Kapitola 5: Kořeny (E05)
-
Kapitola 6: Pakt (E06)
Obsahy(1)
Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)
Videa (4)
Recenze (210)
6/6 Jeden z těch velkých domácích projektů HBO Europe. Zdánlivě ideální kulturní adaptace látky, která našim podmínkách není tolik blízká, ale nakonec musím seznat, že právě ta transpozice do českého prostředí je největší problém celé mini série. Herecky je to samozřejmě skvělé, vždycky je fajn vidět v české tvorbě mix známých tváří s těmi neokoukanými. Formálně je to špička (tedy až na závěrečnou honičku), ale Češi prostě žijí jinými příběhy a v 90. letech se rodily jiné problémy. Ti dnešní pak nežijí prázdný život v katalogově uhlazených pokojíčcích. Nicméně při bilanci jiných seriálů HBO Europe (Terapie, Až po uši, Pustina) mi bude tato sympatická snaha o cosi jiného a nového chybět. ()
Branding funguje. Stačí štempl HBO, natáčet na Alexu v pěkných interiérech, grading v UPP a lidi mají pocit světovosti. Přitom v jistých případech jako je třeba střihová skladba je to horší než původní tvorba ČT. Auto parkuje v garáži, auto projede kolem postavy vždy minimálně na deset střihů. Střih přes osu v konverzaci u dvou lidí mám za přežitý, ale v tomhle případě mě to bouchne do očí vždycky, a že by se s tím systemačtěji pracovalo v kontextu dezorientované Hádkovy postavy se zrovna říct taky nedá. Už dlouho jsem neviděl tak podivně motivovaný střih, např. scéna Hofová vs Leimbergová na lodi, si svým pojetím o delší setrvání záběru vyloženě říká, aby lepe vyznělo sebemenší herecké gesto či řeč těla herce, ale místo toho je to celé rozzáběrované ve fádním záběr-protizáber. To je ta světovost, jo? Za severskými inpiracemi je to hodně daleko, ať už v režii (Michálek je out už pár let), kameře (nelogická absence establishing shotu , master shotu), přitom takový Broen je třeba na práci s prostředím vyloženě postavený, za to Štrba používá naprosto nekoncepční wtf gopro záběry. Really? Redlum sype ne moc dobrý repliky, herci až na pár vyjímek (Hofová, Motloch) to moc nedávaj. Nejsem hnidopich, ale nenapadlo by mě, že v roce 2015 uvidím ve filmu ještě tágo v záběru? To je to tak těžký v UPP vyretušovat? To ohromný množsví peněz na tom není ani náhodou vidět, za každou scénou jde hrozně cítit ten deštostroj, za každou scénou v autě ta autoplošina, nemluvě o strašně natočený a nakličovaný bouračce v druhém díle. Každopádně v čem mám jasno po třech dílech jako jediný je, kdo je Mamon. Je jím Vratislav Šlajer. ()
Miestami úchvtane natočené. Ale občas trochu príliš televízne rozvláčne (čiže nie príliš vidno rozdiel medzi ČT a HBO seriálom). Už tradične mi na podobne zvolenej téme vadilo to klasické česko-slovenské žasnutie novinárov nad nejakou kauzou, akoby doteraz ani len nepočuli o prepojení politiky s gaunermi... Korunu tomu dáva aj názov, ktorý chce hrozne ukázať, aký ma seriál presah. Nemá... ()
Skvělá výprava, akce, střih, kamera. Výborně celistvé a sterilní. Nadprůměrné dialogy, jsou buhužel často vykoupeny, prapodivnými hereckými výkony. Ale hlavní i vedlejší charaktery jsou díky původní přdeloze, zajímavě dotažený takřka do mé spokojenosti. Problém s těmi malinkými chybkami, na straně dramturgie. Kterých člověk prostě všimne. ()
Dost to kazí závěr, i když Mamon jako celek funguje dobře. Ten závěrečný díl je prostě trochu úlet, zbytečné dovysvětlování, trapné pomrknutí nakonec, postavy, které najednou jen tak na jednu žádost mění svůj charakter. No nic moc. Ale jinak je to opravdu dobré a funguje to ve většině ohledů. Je samozřejmě třeba přistoupit na tu hru a příliš neřešit. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (9)
- Realizaci tohoto mysteriozního thrilleru - vycházejícího z úspěšného norského formátu Mammon a naplánovaného na 73 natáčecích dnů - zaštítila produkční společnost Bionaut. (Zdroj: HBO)
- Rodina Daniela Vlčka (Michal Dlouhý) bydlí ve Vile Gradini v ulici Nad Kazankou 837/23 v Praze - Troji. Majitelem vily je Marek Dospiva, spolumajitel Penta Investments. (Matlas64)
- V seriálu Petrovi a Danielovi rodiče (Vlčkovi) žijí v kostele Českobratrské církve evangelické v Nymburce. (Popinodan)
Reklama