Reklama

Reklama

Mamon

(seriál)
Trailer 1
Česko, 2015, 5 h 25 min (Minutáž: 50–58 min)

Kamera:

Martin Štrba

Hrají:

Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hofová, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, Pavlína Štorková (více)
(další profese)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)

Recenze (210)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Michálek se po Pohádkáři pochlapil, vše funguje a seriál je výborně nasazen na naše reálie, jediný "problém" tkví v tom, že je to stále dílo převzaté, až bude něco podobného napsáno a vydramaturováno čistě jen v ČR, bude důvod k nadšenějším komentářům. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Ušľachtilo vyzerajúca nuda, pri ktorej ma ani minútu nezaujímalo, ako to bude pokračovať. Navyše všetko vyzerá a znie, akoby sa to odohrávalo niekde v Štokholme, ani náznakom to nesmrdí českou realitou (napr. rumunské Umbre alebo poľské Wataha sú výborné práve preto, že sú stredoeurópsky špinavé a zaprdené). Hlavne to temné sprisahanie sa do prostredia, v ktorom sa úplatky nosia v igelitkách, absolútne nehodí. Remeselne určite fajn, herecky v poriadku (okrem policajtky s manga účesom, ktorá neustále vypadáva z úlohy), ale celkovo ide o veľký prešľap. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Když jsem Mamon poprvé viděl, byl jsem docela v šoku. Nebyl jsem schopnej pochopit, jak někdo dokázal natočit tak solidní politický thriller formou mini-seriálu v České republice. Musím říct, že mě to opravdu překvapilo a dost se mi to líbilo. Po asi čtyřech dílech jsem ale spozoroval, že celý ten příběh se váže na určité situace, které jsou poměrně šokující a zbytek si tak nějak plyne po svém. Pořád se mně to líbilo, hlavně kvůli hereckým výkonům, ale už jsem necítil to obrovské nadšení, jako na začátku. Vše pak dokonalo zjištění, že se jedná o remake norského originálu, což tvůrcům v žádném případě nemám za zlé. Příběh na české prostředí sedí jako prdel na hrnec. Jen mi v tu chvíli trošku chyběla originalita. Tu ale v tomto seriálu silně vynahrazuje fakt, že i takový námět se dá i u nás natočit. Kvalitně, akčně a poutavě. A pak, že to nejde... ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak mohli ti Norové vědět o českých 90. letech, o naší velké privatizaci, o Václavu Klausovi, o JUDr. Vlastimilu Rampulovi, o Bakalovi, Topolánkovi, Nečasovi, Kalouskovi, Babišovi, Grossovi, o Lence Bradáčové, jak mohli vědět, jak to tady v Česku ve skutečnosti chodí?! No, asi to chodí všude stejně. Západní společnost je jenom hra, zdání svobody. A Vladimír Michálek tuhletu jejich zprávu o stavu Česka neuvěřitelně přesně domestikoval... Seriál Mamon je jedna z nejpřesnějších zpráv o tom, co se tady tehdy dělo a na jakých základech stojí současná demokracie, z čeho vznikly dnešní ekonomicko-politické elity a jakou hru tady s námi hrály a hrají. Je až neuvěřitelné, že přes onu uměleckou licenci a zjevný fikční námětový konstrukt je tahle zpráva tak přesná a pravdivá - Ukradená privatizace...neexistují čisté a špinavé peníze...jsou jenom peníze... ()

DaViD´82

všechny recenze uživatele

Nemám nic proti remakům, pokud si dokáží najít svou vlastní cestu k předloze. Toto však není ten případ, jelikož zdejší přístup prostoduché omalovánky „záběr od záběru, slovo od slova“ není remake, to je falzifikát. Sice po technické i herecké stránce více než nadstandardní až brilantní (a speciálně pak na naše poměry), ale stále jen kopie bez byť jen náznaku něčeho vlastního. To že u nás absentuje moderní interiérový design skandinávské školy, který originálu do značné míry propůjčoval ksicht, to jeden dokáže pochopit, jelikož kde nic není, ani smrt nebere (byť se tvůrci snažili, ne že ne; kupříkladu interiér vydavatelství Economia tyto parametry beze zbytku splňuje). Ovšem to, že se (zatím) zdá, že se nepříliš dobře popasovali s přeroubováním norských historických kostlivců (o kterých předloha ve výsledku je) na naše historická faux pas, tak to už je na pováženou. Pokud se jim to však přeci jen podaří, což ukáže finální duo „nesbøvských“ epizod, tak to je to jediné, co může Mamonu dodat aspoň náznak legitimity, proč ho vůbec točit a nepustit (si) prostě jen originál. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„CO ZATÍM MÁME? FINANČNÍ ČÁSTKY, DATA, ÚČTY, DŮKAZY, ŽE TI NAHOŘE BEROU PENÍZE A ŽE CELÁ PRIVATIZACE JE CINKLÁ … VE HŘE JE POLITICKÁ ZODPOVĚDNOST…“ /// Pomalý. Až moc. A na to, kolik je tady informací, dost dlouhý. Kecy vo cinklý privatizaci a odhalení tunelu, kterej by nejedna Blanka záviděla (prej teda…). Pak sem fláknou vobraz Abraháma a slibujou, že se to rozjede, páč má začít fungovat přímá úměra: čím víc víš, tím větší máš mít strach. Casting je zajímavej a všech několik herců dělá, co umí. Jen ten příběh ne a ne naskočit. Scénář se snaží bejt drsnej, ale bude to stačit? No nebude! Navíc ta jedna akční scéna, je i na český poměry špatná. Pak to dlouze vysvětlující finále… Dramaticky roztahaný – možná by z toho byl svižnější celovečerák, ale nevím, jestli by to někoho bavilo. Milé HBO, to i ČT vytáhla silnějšíkalibr! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Neznám! 2.) Sháním správce majetku. Kolem fotra začíná bejt dusno... 3.) Nechybím u žádnýho tunelu. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Dokoukáno. Jde o nejlepší detektivní seriál vzniklý u nás? Ne, možná, nejspíš, kdoví. Chytá se to na světový průměr? Sněte dál. Mamon trpí jednou zásadní věcí a tou je nezkušenost s podobnými díly - akční thriller, detektivní minisérie, tohle tady prostě (zatím) nemáme v krvi. Evropská pobočka HBO si ale dala sakra práci s tím, aby mladým tvůrcům umožnila alespoň první pořádný trénink těchto nových žánrů. Více brzy zde. Mamon první řada - 6/10 EDIT: s odstupem zvedám na 7/10, hodně toho utkví v hlavě a člověk se nemůže zbavit pocitu, že by si dal více toho samého. Jenom té Stelly je pořád škoda. Teď jenom čekat, co u nás vymyslí Netflix za žánrovku. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Stopy jsou všude kolem, jenom je nevidíte." Již z názvu Mamon je patrné, že tady se vše bude točit kolem hromadění peněz. Mě tedy to tajemné propojení organizovaného zločinu s politiky, váženými podnikateli, státními zástupci, policisty, vrahy a Abrahámem hodně zaujalo a o to větší zklamání jsem zažil po skončení případu. Spousta věcí se totiž nevysvětlila, hromada lidí se chovala nelogicky a o padouchovi jsem nepochyboval od 4. dílu. Alespoň jsem se poučil, že prachy jsou zlo, takže jich nechci moc a proto jsem se rozhodl pro začátek zprivatizovat Rockefellerovy fondy. Snad s tím nějaký ten týden vyjdu. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Zřejmě tomu nebude tak, že v českých televizních podmínkách nemůže vzniknout kvalitní dílo, které kdyby nepromlouvalo naším jazykem, mohlo by být klidně zaměněno za nějakou zahraniční produkci, jak se naši tvůrci často zaklínají. Musí nám to však opět dokázat importovaná kabelovka HBO, jejíž Mamon vypadá na první pohled jako něco z jiného filmového světa. Nejde o přehánění, zcela jiná úroveň kvality nad ryze tuzemskou produkcí je nepopiratelná po pár záběrech, kdy obraz vypadá filmověji než u většiny filmů, zvuk postrádá pachuť studiových postsynchronů a generická dramatická hudba nedoplňuje 100 % stopáže i u těch nejnudnějších dialogů, aby vzniklo drama tam, kde prostě není. Mimo jiné proto, že tu nudné dialogy nejsou. Po dvou dílech. ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Až po zhlédnutí celé série jsem z pár hejtujích komentů tady zjistila, že to má být remake. Poč mají všichni potřebu vyhodnocovat skrze srovnávání? Originál neznám a nevadí mi to, protože to funguje samo o sobě. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Štefane, musím říct, žes mě překvapil. Nejen tím, jak dobrou věc jsi napsal, ale i tím, jak rychle ses v branži prosadil. K seriálu mám sice výhrady, ale jen vůči některým hereckým výkonům a celkově trochu úsměvné kombinaci českých reálií, nižšího rozpočtu a snaze o moderní temnou atmosféru (a Michálek není Fincher), ale i tak na české poměry výrazný nadprůměr. Už si tu zasloužíš mít seriózní biografii:) Tak hodně štěstí na Českých lvech, ty televizní kategorie letos určitě přidali kvůli tobě:) ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nebudu si brát servítky, norskou předlohu jsem svého času považoval za políček do tváře fanouška severské detektivky. Stala se pro mě důkazem, že seveřané v touze najít nové náměty a zavděčit se mezinárodnímu publiku vytvářejí krkolomné, nerealistické zápletky a zabředávají do mysteriózního světa, který ztrácí kontakt s realitou. Dostávají se tak na zcestí a první sérii norského Mamonu jsem proto dokoukal jen s vypětím všech sil. Od české verze jsem neočekával nic, vlastně mě spíš zajímalo, jestli se dá tak špatně uchopená látka tradičně mizernou českou produkcí ještě více zkazit. Naštěstí za projektem stála ambiciózní HBO, přesto výsledek považuju za svého druhu malý zázrak. Zasazením příběhu do českých reálií divokého kapitalismu 90. let se za vlasy přitažené prvky staly přijatelnějšími. Výhrou bylo angažování Vladimíra Michálka, který má cit pro výběr lokací a vytříbenou vizuální stránku. Významně upozadil mysteriózní linii příběhu - opět ku prospěchu věci. Pokud přesto výsledek něco sráží, pak je to právě dědictví norské předlohy. Nelze si nepovšimnout absurdní hry na náhody, kdy je hrdina příběhu postupně svědkem sebevražd tří významných manažerů. Vytknout se dá i herecký výkon Terezy Hofové, která svou prokurátorku přehrává do podoby karikatury. Klady nicméně výrazně převažují. Dokonce i akční scéna nevypadá jako pokus o parodii západní produkce. Objektivně vzato by to bylo spíš za tři hvězdičky, ale s ohledem na dlouhodobý stav české produkce je to jednoznačně úspěch. Za výpravu a nasazení Matěje Hádka dávám 70 % celkového dojmu. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Dost to kazí závěr, i když Mamon jako celek funguje dobře. Ten závěrečný díl je prostě trochu úlet, zbytečné dovysvětlování, trapné pomrknutí nakonec, postavy, které najednou jen tak na jednu žádost mění svůj charakter. No nic moc. Ale jinak je to opravdu dobré a funguje to ve většině ohledů. Je samozřejmě třeba přistoupit na tu hru a příliš neřešit. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

6/6 Jeden z těch velkých domácích projektů HBO Europe. Zdánlivě ideální kulturní adaptace látky, která našim podmínkách není tolik blízká, ale nakonec musím seznat, že právě ta transpozice do českého prostředí je největší problém celé mini série. Herecky je to samozřejmě skvělé, vždycky je fajn vidět v české tvorbě mix známých tváří s těmi neokoukanými. Formálně je to špička (tedy až na závěrečnou honičku), ale Češi prostě žijí jinými příběhy a v 90. letech se rodily jiné problémy. Ti dnešní pak nežijí prázdný život v katalogově uhlazených pokojíčcích. Nicméně při bilanci jiných seriálů HBO Europe (Terapie, Až po uši, Pustina) mi bude tato sympatická snaha o cosi jiného a nového chybět. ()

Rogue 

všechny recenze uživatele

Neexistujici designova Praha. Prozatim se zda, ze by vsichni udelali lip, kdyby se nesnazili napodobit neco, co jinde funguje a u nas neexistuje a radeji pouzili fragmenty Cecham vlastni. A ne, nemyslim Octavii. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

"Mamon" od slova MAMONÁRI. Politické dno, na krimi thrillerovskej báze, ktoré vďaka samotnej story, celkom slušne núti diváka zamyslieť sa, kam tento (ICH) svet speje. Politici jebú na ľudí. Je úplne jedno o koho ide, z akej strany daný panáčik pochádza. Osobné záujmy sú omnoho viac, všeobecné idú stranou .. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Je to jako z pohádky. V dobách krušných, poctivý český investigativní novinář uprostřed špíny je každým coulem sekáč. Česká mafie, čiperně čerpá peníze z výhradně domácích zdrojů. I když ve hře je víc verzí, tak mi to připomnělo story kmotra českého podsvětí ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

MINISÉRIE: Kdyby se v Mamonovi neřešily mocenské pletichy, politika, a občas se v něm nevystřelilo, nerozpoznal bych jej ve mnoha faktorech od podprůměrné seriálové tvorby Primy či Novy. Absurdní finále bolelo nejvíc, skoro nedokoukáno. Nepochopitelně nadhodnocená exhibice legračních hereckých výkonů, šestákové zápletky a uširvoucích dialogů v kolosálním failu HBO Europe, které už dnes bez Hulíka (Pustina, Hořící keř) neudělá doufejme ani krok. Držte si toho kluka! ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Pro mě bohužel poněkud zklamání; po všem tom hajpu kolem; nebo byla chyba vidět Mamon až po Pustině, která je- si to přiznejme- ve všech ohledech o několik levelů výše. Na jednu stranu jsem ocenil, že jsem nepoznal skoro žádného herce a tedy jsem neměl pocit "toho znám z...", ale to bude nejspíš tím že jsou to hlavně seriáloví herci. Některým role sedla (Šrámek, Zpěváček), ale ta policistka mi přišla moc jednorozměrná, chyběl mi nějaký background a hlavně jestli/proč to měla být Lisbeth Salander lite? Problém jsem měl s tempem, kde se víc jak polovina něco odvíjí a odhaluje, aniž by to (alespon mě) pořádně chytlo a přikovalo k sedačce; z druhé strany konec byl sice intenzivnější, ale zároven z kategorie "WTF a ted mi to vysvětlete a přidejte ty oblíbené nitky vedoucí od postavy k postavě". (Ale na vině je možná severský předchůce - a seveřani tohle mají rádi?). Ačkoliv nepochybuju, že to je jeden z nejlepších seriálů, co u nás vznikly, je to dáno hlavně tím, že spousta těch dalších je dno, za které se dá akorát stydět. Tohle tak 70 % ()

Související novinky

Detektivní příběh z Noir Film Festivalu 2016

Detektivní příběh z Noir Film Festivalu 2016

14.08.2016

Tam, kde ulice končí, tam, mezi náhrobními kameny, se v noci, ve které přišel ďábel, ve víru scházejí králové ulice. Tam, ve středověkém hradě, sídlí posedlá královna Alžběta, jejíž rozdvojená duše… (více)

23. Český lev - výsledky

23. Český lev - výsledky

05.03.2016

Filmovým králem Českých lvů za rok 2015 se stává film Kobry a užovky. Film si přímo z vyhlašování ocenění odnesl šest sošek Českých lvů. Za nejlepší film si cenu převzali producenti Jan Prušinovský a… (více)

Reklama

Reklama