poster

James White

  • USA

    James White

  • Slovensko

    James White

Drama

USA, 2015, 85 min

Režie:

Josh Mond

Scénář:

Josh Mond

Hudba:

Kid Cudi

Střih:

Matthew Hannam

Scénografie:

Jade Healy, Scott Kuzio

Kostýmy:

Emma Potter
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (41)

  • Malarkey
    ***

    Je mi jasné, na čem tvůrci chtěli postavit celý příběh. James White se nám svým chováním měl ze začátku zhnusit, abychom se nám ho nakonec zželelo. A docela mu to i prošlo. Příběh je totiž o něm, ale hlavní příběhovou podstatu má jeho nemocná máma. Dále jsou tu hodně slušné herecké výkony, ale také série dalších nesmyslných výpadů Jamese, který se s máminou nemocí vyrovnává po svém. Zajímavý film, který dokáže hlavně to, že Christopher Abbott je hodně šikovný herec a máme se od něj nejspíš ještě na co těšit.(31.12.2016)

  • Enšpígl
    ****

    Určitě nedoporučuju nikomu, kdo si prožil nebo prožívá umírání svýho nejbližšího, protože tenhle film tu bolest otevře naplno. Musím říct, že krom absolutního smutku a bezmoci z toho co vidím aniž by člověk viděl jediný pozitivní východisko mě dostal vývoj příběhu, který postupně proměňoval silně nesympatickýho chlapa v člověka, kterýho mě bylo líto a současně jsem ho za jeho peči o matku a boj o vše obdivoval, tohle si nikdo kdo to neprožil asni neumí ani představit, ale film na mě působil, že si to představit umí. Nic z toho by se nekonalo nebýt absolutních hereckých projevů titulních herců, společné scény syna a mámy ke konci vhánějí slzy do očí.......takovou sílu může mít herecký talent.(2.10.2016)

  • Rob Roy
    ****

    Kluci z Borderline Films (Antonio Campos, Sean Durkin, Josh Mond) jedou. Intenzivní, emocionální a skvěle zahraná studie komplikovaného charakteru. Christopher Abbott je pro mě takové malé herecké zjevení, nemohl jsem z něj spustit oči. A teď už se těším na Camposovu Christine.(21.3.2016)

  • emma53
    *****

    Jak ze života, ale toho reálného. Nedoporučuji, aby se na to díval někdo, kdo právě něco podobného prožívá. James si zaslouží Oskara, jak to hrál přirozeně. Mít empatii, lásku, trpělivost a obětavost a to zdaleka není vše, čím oplýval James, takových lidí je velmi málo. Ne, já to u takových lidí neodsuzuji, protože to jsou nejhorší chvíle v životě, které člověk prožívá a ne každý má tak silnou vůli, což se dá pochopit Já Christopherovi za tuhle roli dávám plný počet. Strašně smutný film. Sám byl ve srabu a velkém a ještě řešit situaci s maminkou..........nemám slov....(31.5.2016)

  • Traffic
    ****

    Az po filmu jsem zjistil, ze kameru delal Matyas Erdely (Sauluv syn) a vsechno to zacalo davat vetsi smysl. Klaustrofobni snimani v makrodetailu na oblicej protagonisty s rozostrenym okolim ale dobre funguje i tady a od zacatku (famozni uvod v klubu) dava filmu nervni, intenzivni feeling. Navic rada dejovych motivu, kterym by jine filmy venovaly samostatny zaostreny zaber, jsou tady resene jen tak bokem, coz odmenuje pozorne sledovani. Na druhou stranu se to zda byt jako Simon Killer revisited, ale Borderline kolektiv si podle me jen dal buduje nezamenitelny tvurci rukopis, v jehoz stredu stoji rozervani mladi muzi dneska. James White navic urcite neni Simonovou kopii, neni to vylozene slaboch nebo vycuranek; lze s nim snadno soucitit. Oproti Camposovu filmu je to bohuzel mene ucelene, nakonec to vyzni do ztracena jako takova narusena, glitchova etuda, ale do pameti se vryje raz dva. Misty to ma velkou energii, kterou dnes na indie scene malokdo umi.(20.3.2016)

  • Sarkastic
    ****

    „Bylo mi 10. Chci jet na dovolenou jako dospělý.“ - „Aha, jako dospělý. Dospělý bez peněz, bez práce, bez bydlení.“ - „O čem to mluvíš? Mám peníze.“ - „To pojištění není nijak závratné.“ - „Jen říkám, že potřebuju vypadnout. Musím odtud vypadnout.“ - „To se shodneme. Musíš dospět a vypadnout z mého gauče.“ Zcela zásadní u tohoto filmu je budování si vztahu diváka s problémovým Jamesem. Se sympatiemi k jeho chování je to složité, v podstatě jako na houpačce, každou chvíli jinak. Na jednu stranu ho chápete, litujete a fandíte mu, na druhou jen těžko snášíte, jak se s tou či onou situací vyrovnává, kdy ubližuje sám sobě a všem ostatním kolem (což je ještě umocněno jeho značnou impulzivností…i když třeba reakci na přehrávání svatebního videa jsem se vůbec nedivil). Tak či onak, je skvěle zahraný (stejně jako jeho matka) a bavilo mě si na něj pozvolna přetvářet názor. Navíc tu je úmyslně „nepříjemná“ kamera, která navozuje větší autenticitu, stísněnost a napomáhá ještě k větší divákově zúčastněnosti. Vidím to na solidní 4*.(21.4.2018)

  • castor
    ***

    Poměrně intenzivní kus, který představil novou zajímavou tvář: energického Christophera Abbota. I kdyby nic jiného, tak právě on stojí za pozornost. Ale postupně. Tahle nezávislá vlaštovka vypráví poměrně intimní příběh, kterak se musí jeden mladík vypořádat s výzvami dospělosti, respektive s hrozbou ztráty milovaného rodiče. Má se osamostatnit, začít pravidelně vydělávat, ale starání se o matku je optimální záminkou, jak to ještě na čas odložit. Snímání hlavního protagonisty převážně ve velkých detailech nijak neruší, režisér má cit pro to vystihnout daný moment, nikam nespěchá, nepodlézá – ač je trochu přímočarý.(18.6.2016)

  • Davies182
    ****

    Co tě nezabije, to tě... zmrzačí. Neuvěřitelnej hereckej výkon. James je totálně v řiti, a vy tam budete chtít být s ním. Klidně bych zmáknul i dvakrát delší stopáž. Strašný.(19.1.2017)

  • misterz
    ****

    Dá sa tušiť, prečo ľudia tento snímok tak vysoko hodnotia. Pretože je to tak reálne až je to desivé. A ja s nimi súhlasím. Ide o totálne prirodzene vystihnutý boj so zákernou chorobou a v súvislosti s tým aj o ukážkový prechod medzi jednotlivými vzťahovými štádiami medzi dvomi blízkymi osobami, v tomto prípade mama a syn. Koniec keď si obaja predstavovali, čo by bolo keby.... bol veľmi dojímavý. A hlavne herci to skvelo zahrali, takže veľká spokojnosť. 80/100(28.9.2016)

  • mat.ilda
    *

    Zrána v baru, dopoledne pro změnu... zase v baru, tedy v gay(sic!) baru, samozřejmě - a máme tu přežívací typ z iGenerace, kolikátý už... Jen další nahlédnutí pod pokličku poločasu rozpadu tradičních hodnot, proto netuším, co mě mělo oslovit na rozvrácené rodině s evidentním pochybením v matčině výchově, to snad všichni víme, máme to denně na očích... a že nakonec hošíček vzbudil nějakou tu lítost, tak to je teda fakt pecka! Když už se chce někdo probírat morálním marastem, který nám zbyl z primární jednotky společnosti, ať tedy předloží relevantní příčinu následků, namísto bezpředmětného rochnění se v důsledcích. Co jako? A že jste to vy, trochu si zavěštím a dodám pointu - sice úplně netuším, jakým směrem se bude nesympatický James ubírat, ale role milujícího otce v pařížském bytě jeho cílem určitě nebude (leda by měla matka hodně vysokou pojistku), je už totiž vcelku neodvratně lapen do osidel svého mizerného životního stylu. Ohledně zpracování - kamera vlezlá až obtěžující a na hudbu si nevzpomínám, takže jasno... a komu že to mělo být dvacet? Ale jděte! Jen Cynthii Nixon se ta rakovina dala skutečně věřit.(23.6.2016)

  • eLeR
    *****

    James je komplikovaný chlapec. Buď vplyvom okolností, v ktorých vyrastal, alebo to má skrátka v povahe. Do života mu prídeme na malú chvíľu, práve keď sa všetko ešte viac komplikuje, topí sa v tom, odmieta pomoc ... veď on je OK, zvládne to. Chvíle medzi Jamesom a jeho matkou Gail boli fantastické, boj s chorobou bol veľmi skutočný ... nemám, čo by som vytkla, nádherne smutná a naozajstná vec s priliehajúcou hudbou! A Abbott? .. nechce sa mi veriť, že je to Jeremy z Hello I Must Be Going - ohromný posun vpred.(30.5.2016)

  • Flego
    ****

    Nenápadný snímok má síce jednoduchý príbeh, ale hovorí o veľkých veciach. V mnohom depresívna rodinná dráma je natočená bez zbytočného pátosu a to sa pri podobných filmoch cení. Za zmienku stoja aj herecké výkony.(26.10.2016)

  • DwayneJohnson
    ****

    Píšu ještě zatím hodně za tepla. Ten film mám pořád v hlavě a nechce se mu ven. Pravděpodobně půjdu ještě nahoru, ale to až po dalším zhlédnutí. Stává se mi to málokdy, ale určitě v nejbližší době, sám nevím proč, je to jen takový pocit. Prostě ho musím znovu vidět a prožít. Zatím lepší čtyři...(25.4.2016)

  • Ouwen
    ****

    Christopher Abbot hrál skvěle a rozhodně to neměl snadné. První prvek, který mě zaujal je ten, že zde absentují střihy. Jsou zde opravdu dlouhé záběry a mě se hrdina zaryl pod kůži, protože kamera byla fakt blízko u těla a projevovat emoce do kamery delší dobu bez výdechu určitě není nic snadného. Navíc si podobnou situací procházím. Nebudu zde spoilerovat svoje trable, ale k hrdinovi mám blízko. Jen mi občas přišlo, že scénář zbytečně tlačil na pilu. Jinak nechybí ani příjemná hudba, dokonalá minimalistická atmosféra a výborné dialogy. Nejlepší scéna je rozhodně v koupelně, kdy má Abbot dlouhý monolog ke své matce. I na slzy z mé strany došlo. Pouze závěr mi přijde takovej nejasnej a něco tomu chybělo, nějakej ten hlavní prvek, cíl, ke kterému by se film hnal, či přesah. Přesto si myslim, že Abbot je kvalitní herec a John Mond suprovej režisér, kterej je schopen napsat i ideální scénář. Film je zcela civilní a Cynthia Nixon mi bylo skutečně líto.(12.8.2016)

  • Kaluž
    ****

    Oukej, jméno Christopher Abbott si zapisuju do kolonky se štítkem "sledovat". Na podobnou mizérii musí mít člověk náladu, ale když se mu to trefí do toho správného mentálního rozpoložení, vsákne ho to jako houba. Scéna v koupelně je top. Na tenhle znepokojivý kousek budu vzpomínat ještě nějakou dobu. Skvěle zahráno i nasnímáno.(25.1.2017)

  • Othello
    *****

    James White má na víc než na klasický cancer-plot, ačkoli i ten ovládá s bravurou a v druhé polovině jím otevírá záběr i pro druhého člověka, skrze což demonstruje svou coming-of-age proměnu. Bezchybným tahem bylo zlanaření kameramana Saulova syna, který formálně zpracovává podobnou psychologii protagonisty, tedy uzavření se před světem, který je pro něj příliš hostilním, nepochopitelným a opovrženíhodným. Což je asi docela depresivní, kdy jeden z těch filmů se odehrává v Osvětimi a druhý v současném New Yorském Upper Eastu. Klíčová je pro to úvodní scéna, ve který se vyřízený James motá po klubu, kde se snaží překrýt agresivní rap sluchátky, ve kterých mu prozpěvuje Ray Charles, nicméně jakkoli v tom na chvíli najde klid, rap se začne opět vracet s vyšší intenzitou a přebrat kontrolu. Stejně jako James White, žijící ve světě, hledající klid sám v sobě, neustále pod útokem vlivů vnějšího světa. Tahle realistická verze Henry Chinaskiho pro 21. století bez sympaťáckého bonvivánství, neustále doprovázená únavou, pokašláváním a agresivní apatií si zaslouží více pozornosti.(6.8.2016)

  • de_FACTO
    *****

    Trochu nadhodnocuju; bezpochyby, ale s radostí. Přesné, přiléhavé a tne do živého. Malý spoiler: scéna ke konci (v koupelně) je jedna z emocionálních scén roku. A Abbott střílí jen ostrýma - a do středu terče. Monda hlídat. Erdélyho zrovna tak. Z hlavy mi to neleze.(3.4.2016)

  • kaylin
    ****

    Když vám umírá osoba blízká, není to jednoduché sledovat. Právě s tím se potýká hrdina, který celý život žije s matkou, fláká se, i když by měl na víc. Jednoduše ale není schopen najít tu správnou cestu. Dobře zahráno, s celkem silnou depresí, ale tak nějak máte clu dobu pocit, že tohle může život přinést.(17.4.2017)

  • Lanark
    ****

    Život patří uličníkům. Lehkomyslnost je v mládí potřebná, dokonce nutná! Život nehraje fér a ptáče s těžkou hlavou nikam nedoskáče. K čemu jsou všichni ti důležití šéfové, kteří vám na pracovních pohovorech vyprávějí o zodpovědosti, když statisticky dobrá polovina opustila své rodiny kvůli vlastnímu egu. V tomhle je James White silný, jelikož ukazuje jak smrt a odloučení ovlivňuje budoucnost a ne minulost, jelikož se věnuje těm, kteří budou žít a ne těm, kteří odcházejí. Takových filmů moc není. Jestli někdo vidí v Jamesovi rozmazlenýho floutka, já v něm vidím někoho, kdo má vnitřní hodnoty nastavený správně, jen ta cesta bude ještě krkolomná. Někteří se musí hodně ztratit, aby je vůbec napadlo začít hledat mapu. Uličníci jsou tvrdohlaví. A soundtrack je dokonalý!(5.5.2016)

  • Aljak
    **

    Film o nevyrovnanom mladíkovi, ktorý balansuje medzi nezodpovedným flákaním sa a zodpovednosťou k ťažko chorej matke, to znelo celkom sľubne. No napokon bohužiaľ nedokážem zdieľať to všeobecné nadšenie z tohto filmu. Proste mi to prišlo celé príliš chladné a bezemočné. Nie som síce žiadny milovník presladeného klišé, ale ani úplného emočného chladu. Ale jedno sa mi predsa len páčilo, a síce tá zmena Jamesovho charakteru, ktorý sa v závere tak pekne o trápiacu mamu postaral. Ale inak po dejovej stránke dosť bieda. Za mňa ani len na hranici priemeru.(6.12.2016)

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace