Reklama

Reklama

James White (Christopher Abbott) je mladý agresivní bouřlivák a potížista, který pro ránu pěstí nejde nikdy daleko. Svůj volný čas tráví vysedáváním v baru nebo se svými přáteli, se kterými se často nechává oddávat drogám nebo nezávaznému sexu. Žije u své nemocné matky Gail (Cynthia Nixonová), ale po náhlé smrti svého otce se rozhodne narychlo odjet do Mexika, aby unikl před realitou. Zde pak opět pokračuje ve svém bohémském způsobu života, a také si najde nový vztah s dívkou Jayne (Makenzie Leighová). Vše se ale změní, když se dozvídá, že se jeho matce výrazně přitížilo. V ten moment je James nucen se postavit problémům, kterým se do té doby vyhýbal… (Česká televize)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (54)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Az po filmu jsem zjistil, ze kameru delal Matyas Erdely (Sauluv syn) a vsechno to zacalo davat vetsi smysl. Klaustrofobni snimani v makrodetailu na oblicej protagonisty s rozostrenym okolim ale dobre funguje i tady a od zacatku (famozni uvod v klubu) dava filmu nervni, intenzivni feeling. Navic rada dejovych motivu, kterym by jine filmy venovaly samostatny zaostreny zaber, jsou tady resene jen tak bokem, coz odmenuje pozorne sledovani. Na druhou stranu se to zda byt jako Simon Killer revisited, ale Borderline kolektiv si podle me jen dal buduje nezamenitelny tvurci rukopis, v jehoz stredu stoji rozervani mladi muzi dneska. James White navic urcite neni Simonovou kopii, neni to vylozene slaboch nebo vycuranek; lze s nim snadno soucitit. Oproti Camposovu filmu je to bohuzel mene ucelene, nakonec to vyzni do ztracena jako takova narusena, glitchova etuda, ale do pameti se vryje raz dva. Misty to ma velkou energii, kterou dnes na indie scene malokdo umi. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Určitě nedoporučuju nikomu, kdo si prožil nebo prožívá umírání svýho nejbližšího, protože tenhle film tu bolest otevře naplno. Musím říct, že krom absolutního smutku a bezmoci z toho co vidím aniž by člověk viděl jediný pozitivní východisko mě dostal vývoj příběhu, který postupně proměňoval silně nesympatickýho chlapa v člověka, kterýho mě bylo líto a současně jsem ho za jeho peči o matku a boj o vše obdivoval, tohle si nikdo kdo to neprožil asni neumí ani představit, ale film na mě působil, že si to představit umí. Nic z toho by se nekonalo nebýt absolutních hereckých projevů titulních herců, společné scény syna a mámy ke konci vhánějí slzy do očí.......takovou sílu může mít herecký talent. ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Jak ze života, ale toho reálného. Nedoporučuji, aby se na to díval někdo, kdo právě něco podobného prožívá. James si zaslouží Oskara, jak to hrál přirozeně. Mít empatii, lásku, trpělivost a obětavost a to zdaleka není vše, čím oplýval James, takových lidí je velmi málo. Ne, já to u takových lidí neodsuzuji, protože to jsou nejhorší chvíle v životě, které člověk prožívá a ne každý má tak silnou vůli, což se dá pochopit Já Christopherovi za tuhle roli dávám plný počet. Strašně smutný film. Sám byl ve srabu a velkém a ještě řešit situaci s maminkou..........nemám slov.... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Je mi jasné, na čem tvůrci chtěli postavit celý příběh. James White se nám svým chováním měl ze začátku zhnusit, abychom se nám ho nakonec zželelo. A docela mu to i prošlo. Příběh je totiž o něm, ale hlavní příběhovou podstatu má jeho nemocná máma. Dále jsou tu hodně slušné herecké výkony, ale také série dalších nesmyslných výpadů Jamese, který se s máminou nemocí vyrovnává po svém. Zajímavý film, který dokáže hlavně to, že Christopher Abbott je hodně šikovný herec a máme se od něj nejspíš ještě na co těšit. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Bylo mi 10. Chci jet na dovolenou jako dospělý.“ - „Aha, jako dospělý. Dospělý bez peněz, bez práce, bez bydlení.“ - „O čem to mluvíš? Mám peníze.“ - „To pojištění není nijak závratné.“ - „Jen říkám, že potřebuju vypadnout. Musím odtud vypadnout.“ - „To se shodneme. Musíš dospět a vypadnout z mého gauče.“ Zcela zásadní u tohoto filmu je budování si vztahu diváka s problémovým Jamesem. Se sympatiemi k jeho chování je to složité, v podstatě jako na houpačce, každou chvíli jinak. Na jednu stranu ho chápete, litujete a fandíte mu, na druhou jen těžko snášíte, jak se s tou či onou situací vyrovnává, kdy ubližuje sám sobě a všem ostatním kolem (což je ještě umocněno jeho značnou impulzivností…i když třeba reakci na přehrávání svatebního videa jsem se vůbec nedivil). Tak či onak, je skvěle zahraný (stejně jako jeho matka) a bavilo mě si na něj pozvolna přetvářet názor. Navíc tu je úmyslně „nepříjemná“ kamera, která navozuje větší autenticitu, stísněnost a napomáhá ještě k větší divákově zúčastněnosti. Vidím to na solidní 4*. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení trvalo 22 dní. Z toho se natáčelo 18 dní v New Yorku a 4 dny v Mexiku. (Karn)
  • Tři hlavní postavy produkční společnosti Borderline Films – Antonio Campos, Sean Durkin a Josh Mond – fungují jako kolektiv a s každým novým snímkem si vyměňují role. Mond a Durkin tak produkovali filmy Antonia Campuse Afterschool (2008) a Simon Killer (2012), který spolu s Mondem produkoval Durkinův snímek Martha Marcy May Marlene (2011). U filmu James White se Mond, dlouhodobý producent skupiny, poprvé ujímá režisérské role. (Zdroj Artcam)
  • Režisér Josh Mond si pro svůj debut zvolil ryze osobní téma – příběh vlastní matky, která zemřela na rakovinu. Původně měl v úmyslu zpracovat jiné téma, ale nakonec svůj názor změnil. (Zdroj Artcam)

Reklama

Reklama