poster

James White

  • USA

    James White

  • Slovensko

    James White

Drama

USA, 2015, 85 min

Režie:

Josh Mond

Scénář:

Josh Mond

Hudba:

Kid Cudi

Střih:

Matthew Hannam

Scénografie:

Jade Healy, Scott Kuzio

Kostýmy:

Emma Potter
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    ****

    „Bylo mi 10. Chci jet na dovolenou jako dospělý.“ - „Aha, jako dospělý. Dospělý bez peněz, bez práce, bez bydlení.“ - „O čem to mluvíš? Mám peníze.“ - „To pojištění není nijak závratné.“ - „Jen říkám, že potřebuju vypadnout. Musím odtud vypadnout.“ - „To se shodneme. Musíš dospět a vypadnout z mého gauče.“ Zcela zásadní u tohoto filmu je budování si vztahu diváka s problémovým Jamesem. Se sympatiemi k jeho chování je to složité, v podstatě jako na houpačce, každou chvíli jinak. Na jednu stranu ho chápete, litujete a fandíte mu, na druhou jen těžko snášíte, jak se s tou či onou situací vyrovnává, kdy ubližuje sám sobě a všem ostatním kolem (což je ještě umocněno jeho značnou impulzivností…i když třeba reakci na přehrávání svatebního videa jsem se vůbec nedivil). Tak či onak, je skvěle zahraný (stejně jako jeho matka) a bavilo mě si na něj pozvolna přetvářet názor. Navíc tu je úmyslně „nepříjemná“ kamera, která navozuje větší autenticitu, stísněnost a napomáhá ještě k větší divákově zúčastněnosti. Vidím to na solidní 4*.(21.4.2018)

  • kaylin
    ****

    Když vám umírá osoba blízká, není to jednoduché sledovat. Právě s tím se potýká hrdina, který celý život žije s matkou, fláká se, i když by měl na víc. Jednoduše ale není schopen najít tu správnou cestu. Dobře zahráno, s celkem silnou depresí, ale tak nějak máte clu dobu pocit, že tohle může život přinést.(17.4.2017)

  • eLeR
    *****

    James je komplikovaný chlapec. Buď vplyvom okolností, v ktorých vyrastal, alebo to má skrátka v povahe. Do života mu prídeme na malú chvíľu, práve keď sa všetko ešte viac komplikuje, topí sa v tom, odmieta pomoc ... veď on je OK, zvládne to. Chvíle medzi Jamesom a jeho matkou Gail boli fantastické, boj s chorobou bol veľmi skutočný ... nemám, čo by som vytkla, nádherne smutná a naozajstná vec s priliehajúcou hudbou! A Abbott? .. nechce sa mi veriť, že je to Jeremy z Hello I Must Be Going - ohromný posun vpred.(30.5.2016)

  • Kaluž
    ****

    Oukej, jméno Christopher Abbott si zapisuju do kolonky se štítkem "sledovat". Na podobnou mizérii musí mít člověk náladu, ale když se mu to trefí do toho správného mentálního rozpoložení, vsákne ho to jako houba. Scéna v koupelně je top. Na tenhle znepokojivý kousek budu vzpomínat ještě nějakou dobu. Skvěle zahráno i nasnímáno.(25.1.2017)

  • Traffic
    ****

    Az po filmu jsem zjistil, ze kameru delal Matyas Erdely (Sauluv syn) a vsechno to zacalo davat vetsi smysl. Klaustrofobni snimani v makrodetailu na oblicej protagonisty s rozostrenym okolim ale dobre funguje i tady a od zacatku (famozni uvod v klubu) dava filmu nervni, intenzivni feeling. Navic rada dejovych motivu, kterym by jine filmy venovaly samostatny zaostreny zaber, jsou tady resene jen tak bokem, coz odmenuje pozorne sledovani. Na druhou stranu se to zda byt jako Simon Killer revisited, ale Borderline kolektiv si podle me jen dal buduje nezamenitelny tvurci rukopis, v jehoz stredu stoji rozervani mladi muzi dneska. James White navic urcite neni Simonovou kopii, neni to vylozene slaboch nebo vycuranek; lze s nim snadno soucitit. Oproti Camposovu filmu je to bohuzel mene ucelene, nakonec to vyzni do ztracena jako takova narusena, glitchova etuda, ale do pameti se vryje raz dva. Misty to ma velkou energii, kterou dnes na indie scene malokdo umi.(20.3.2016)

  • - Režisér Josh Mond si pro svůj debut zvolil ryze osobní téma – příběh vlastní matky, která zemřela na rakovinu. Původně měl v úmyslu zpracovat jiné téma, ale nakonec svůj názor změnil. (Zdroj: Artcam)

  • - Tři hlavní postavy produkční společnosti Borderline Films – Antonio Campos, Sean Durkin a Josh Mond – fungují jako kolektiv a s každým novým snímkem si vyměňují role. Mond a Durkin tak produkovali filmy Antonia Campuse Afterschool (2008) a Simon Killer (2012), který spolu s Mondem produkoval Durkinův snímek Martha Marcy May Marlene (2011). U filmu James White se Mond, dlouhodobý producent skupiny, poprvé ujímá režisérské role. (Zdroj: Artcam)

  • - Natáčení trvalo 22 dní. Z toho se natáčelo 18 dní v New Yorku a 4 dny v Mexiku. (Karn)