Reklama

Reklama

James White

Trailer

Newyorčan James White (Christopher Abbot) je lehkomyslný dvacátník se sebedestruktivní sklony, povaleč, který navzdory své inteligenci není schopen si udržet práci. Přežívá na gauči své matky Gail (Cynthia Nixon), která jeho životní styl neschvaluje a navíc bojuje s rakovinou. James řeší situaci útěkem k sexu a drogám do té chvíle, kdy začne být Gailin stav opravdu vážný a on se musí postavit tváří v tvář realitě, kterou nemůže ignorovat. (Artcam Films)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (55)

castor 

všechny recenze uživatele

Poměrně intenzivní kus, který představil novou zajímavou tvář: energického Christophera Abbota. I kdyby nic jiného, tak právě on stojí za pozornost. Ale postupně. Tahle nezávislá vlaštovka vypráví poměrně intimní příběh, kterak se musí jeden mladík vypořádat s výzvami dospělosti, respektive s hrozbou ztráty milovaného rodiče. Má se osamostatnit, začít pravidelně vydělávat, ale starání se o matku je optimální záminkou, jak to ještě na čas odložit. Snímání hlavního protagonisty převážně ve velkých detailech nijak neruší, režisér má cit pro to vystihnout daný moment, nikam nespěchá, nepodlézá – ač je trochu přímočarý. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

James White má na víc než na klasický cancer-plot, ačkoli i ten ovládá s bravurou a v druhé polovině jím otevírá záběr i pro druhého člověka, skrze což demonstruje svou coming-of-age proměnu. Bezchybným tahem bylo zlanaření kameramana Saulova syna, který formálně zpracovává podobnou psychologii protagonisty, tedy uzavření se před světem, který je pro něj příliš hostilním, nepochopitelným a opovrženíhodným. Což je asi docela depresivní, kdy jeden z těch filmů se odehrává v Osvětimi a druhý v současném New Yorském Upper Eastu. Klíčová je pro to úvodní scéna, ve který se vyřízený James motá po klubu, kde se snaží překrýt agresivní rap sluchátky, ve kterých mu prozpěvuje Ray Charles, nicméně jakkoli v tom na chvíli najde klid, rap se začne opět vracet s vyšší intenzitou a přebrat kontrolu. Stejně jako James White, žijící ve světě, hledající klid sám v sobě, neustále pod útokem vlivů vnějšího světa. Tahle realistická verze Henry Chinaskiho pro 21. století bez sympaťáckého bonvivánství, neustále doprovázená únavou, pokašláváním a agresivní apatií si zaslouží více pozornosti. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Josh Mond mi nehovori nic, a Abbott zase hral hovno -teda pardon, to mi uletelo, chcel som samozrejme napisat, ze sa nedostatocne vlozil do roly a nepresvedcil ma hereckym vykonom. No a pribehovo nic moc, on len lezi a vegetuje na posteli ci gauci ci co to bolo, neudrzi si pracu a je to povalac. K tomu aspon dali tu slusnu liniu s matkou, ale obavam sa, ze ani Cynthia Nixon nebude novodoba Audrey Hepburn a ani Ritka Hayworth, ze jo. Teda nic nepredviedla, hrat podla mna ani nevie. Slusny priemer len za dobre tempo, jakz takz za reziu a dialogy .. no, povedzme zena urovni . 68 % ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Az po filmu jsem zjistil, ze kameru delal Matyas Erdely (Sauluv syn) a vsechno to zacalo davat vetsi smysl. Klaustrofobni snimani v makrodetailu na oblicej protagonisty s rozostrenym okolim ale dobre funguje i tady a od zacatku (famozni uvod v klubu) dava filmu nervni, intenzivni feeling. Navic rada dejovych motivu, kterym by jine filmy venovaly samostatny zaostreny zaber, jsou tady resene jen tak bokem, coz odmenuje pozorne sledovani. Na druhou stranu se to zda byt jako Simon Killer revisited, ale Borderline kolektiv si podle me jen dal buduje nezamenitelny tvurci rukopis, v jehoz stredu stoji rozervani mladi muzi dneska. James White navic urcite neni Simonovou kopii, neni to vylozene slaboch nebo vycuranek; lze s nim snadno soucitit. Oproti Camposovu filmu je to bohuzel mene ucelene, nakonec to vyzni do ztracena jako takova narusena, glitchova etuda, ale do pameti se vryje raz dva. Misty to ma velkou energii, kterou dnes na indie scene malokdo umi. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Film o nevyrovnanom mladíkovi, ktorý balansuje medzi nezodpovedným flákaním sa a zodpovednosťou k ťažko chorej matke, to znelo celkom sľubne. No napokon bohužiaľ nedokážem zdieľať to všeobecné nadšenie z tohto filmu. Proste mi to prišlo celé príliš chladné a bezemočné. Nie som síce žiadny milovník presladeného klišé, ale ani úplného emočného chladu. Ale jedno sa mi predsa len páčilo, a síce tá zmena Jamesovho charakteru, ktorý sa v závere tak pekne o trápiacu mamu postaral. Ale inak po dejovej stránke dosť bieda. Za mňa ani len na hranici priemeru. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (3)

  • Tři hlavní postavy produkční společnosti Borderline Films – Antonio Campos, Sean Durkin a Josh Mond – fungují jako kolektiv a s každým novým snímkem si vyměňují role. Mond a Durkin tak produkovali filmy Antonia Campuse Afterschool (2008) a Simon Killer (2012), který spolu s Mondem produkoval Durkinův snímek Martha Marcy May Marlene (2011). U filmu James White se Mond, dlouhodobý producent skupiny, poprvé ujímá režisérské role. (Zdroj: Artcam)
  • Režisér Josh Mond si pro svůj debut zvolil ryze osobní téma – příběh vlastní matky, která zemřela na rakovinu. Původně měl v úmyslu zpracovat jiné téma, ale nakonec svůj názor změnil. (Zdroj: Artcam)
  • Natáčení trvalo 22 dní. Z toho se natáčelo 18 dní v New Yorku a 4 dny v Mexiku. (Karn)

Související novinky

Kdo vyhrál první filmové ceny za rok 2015?

Kdo vyhrál první filmové ceny za rok 2015?

02.12.2015

Oscarová sezóna pomalu začíná a jako tradičně se o první důležitá ocenění postarali pánové z National Board of Review. Tohle recenzentské sdružení potvrdilo, že nový Šílený Max nezasáhne jen do… (více)

Reklama

Reklama