Režie:
André CayatteScénář:
André CayatteHudba:
Vladimir CosmaHrají:
Annie Girardot, Hardy Krüger, Bernard Fresson, Edith Scob, Roger Miremont, Florence Giorgetti, Marthe Villalonga, Fernand Ledoux (více)Obsahy(2)
André Cayatte natočil tento film s vědomím, že hlavní role, postava matky, které unesou dítě, je hratelná. Ale jen jednou herečkou. Nikdo, zdá se, neumí beze slov zahrát pohled plný poznání, žalu a hrůzy tak, jak to předvádí Annie Girardot ve své vrcholné formě. (moudnik)
Recenze (69)
Na film jsem narazil úplně náhodou na youtube v dost hrozný kvalitě, ale zaujalo mě to natolik, že jsem film i přes ten mizernej zvuk a obraz dokoukal. Film stojí hlavně na výkonu Annie Girardot. Já jsem ji znal hlavně z komedií, takže pro mě docela překvapení. Jinak film má teda jednu docela podstatnou vadu na kráse. Pachatele poznáte už někdy v první polovině podle hlasu ve vysílačce, takže ta "šokující" pointa je vyzrazena dost předčasně. A trochu nelogický je, že postava Annie Girardot ten hlas nepozná... ()
Napínavé komorní drama-thriller o matce, která si prožije peklo únosu své dcerky, vlezlosti novinářských hyen, necitlivého přístupu policie a drsného odhalení, které povede k drsnému rozhodnutí... Mám rád tyhle silné komorní příběhy a oceňuju, že se do příběhu skočilo rovnýma nohama až poté, co proběhl únos i první neúspěšná fáze vyjednávání, žádné zdržovačky, naopak. Pointa je sice snadno odhadnutelná, ale i tak je působivá a v příběhu nejde zdaleka jen o ni. ()
Annie Girardot se vřítí do televizního studia. Svou obvyklou vyřídilkou si vyjedná živý vstup, aby vyzvala neznámého únosce své dcery k vyjednávání. Takhle rychle, bez průtahů začne film, který toho má před sebou příliš mnoho, než aby si mohl dovolit hluchá místa. Věřte, že zodpovězení otázky, zda se Annie podaří dcerku získat zpět, je sice silným momentem, ale zdaleka ne vrcholem příběhu. Film jsem viděl dabovaný a totožnost únosce mi díky charakteristickému hlasu jeho dabéra byla jasná od chvíle, kdy se poprvé ozval z vysílačky, ale ani to mi nezabránilo sledovat další děj s očima navrch hlavy a od scény s pytlem na odpadky spoluprožívat prohlubující se úzkost a zoufalství Girardotové. Jakkoli jsem nepřítelem laciného afektování nad "hereckými koncerty", musím říct, že v lepší formě jsem ji jakživ neviděl. 100% ()
"U kriminálních případů existují jen tři kategorie osob. Je to oběť, svědek a podezřelý. Svědek, který odmítá výpověď, se stává podezřelým." Je to hnusný film, při kterém jsem si prožil cizí peklo. Kdybych si měl prožít to svoje, tak pachatel pozná, jak se dělá námořnický uzel na pinďourovi a co všechno mě naučila Svatá inkvizice. Mě však nebaví prožívat žádná pekla, takže ani tohle jsem si moc neužil, ale napětí to mělo a konec mě moc potěšil. ()
Něco takového bych nikdy v životě nechtěla zažít a nikomu to ani nepřeju. Pocit matky, která si prožije peklo, když jí unesou dcerku, aby pak zjistila ještě něco mnohem horšího, musí být naprosto strašný. Chápu a dokonale rozumím tomu, jak nakonec všechno vyřešila. Annie Girardot podala strhující výkon. ()
Zajímavosti (1)
- Ve svých pamětech Annie Girardot (Madeleine Girard) vzpomíná, že natáčení mělo těžký dopad na její osobní život. Rozešla se s tehdejším životním i hereckým partnerem Bernardem Fressonem (Bernard Girard) a i s režisérem Andrém Cayattem, s nímž se nepohodla kvůli závěru filmu, který jí připadal příliš drastický a depresivní. (vesper001)
Reklama