poster

Shin Godzilla

  • Japonsko

    Godzilla Resurgence

  • Japonsko

    Šin Godžira

  • Japonsko

    シン・ゴジラ

  • USA

    Shin Godzilla

  • USA

    Godzilla Resurgence

  • USA

    True Godzilla

    (neoficiální název)
  • USA

    God Godzilla

    (neoficiální název)
  • USA

    New Godzilla

    (neoficiální název)
  • Nový Zéland

    Shin Godzilla

  • Austrálie

    Shin Godzilla

Akční / Dobrodružný / Drama / Sci-Fi

Japonsko / USA, 2016, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JohnnyD
    **

    Nepredstaviteľné sa stalo skutočnosťou - Američania chápu fenomén Godzilly lepšie než samotní Japonci. Kým Edwardsova Godzilla bola nielen dokonalou poctou ale aj vyústením a posunutím ságy, tento japonský príspevok (prvý po viac ako desiatich rokoch) je nudným, repetitivným, nič nové neponúkajúcim príbehom, ktorý sme už toľko krát videli. Godzilla je tu opäť Zlo, opäť je tu prílišný dôraz na ľudí a bohužiaľ zase je tu Godzilla sama a jej protivníkom sú ľudia a veda. Čo je ale najhoršie, je spôsob, akým je film vyrozprávaný. Fukušima urobila svoje. Shin Gojira je údesne seriózny film nakrútený dokumentaristickým štýlom na odpornú digitálnu kameru a aj kvôli mizerným hereckým výkonom pôsobí až amatérsky. Byť Japonec, tak toto je pre mňa sklamanie desaťročia.(26.12.2016)

  • xxmartinxx
    **

    Špatnost nového Godzilly mě celkem zaskočila. Jedna věc je trvající archaičnost, tvrdohlavé upřednostňování praktických efektů (a že díky bohu za ně, to odporné CGI na začátku mě dost vyděsilo), které je součástí kouzla. Stejně tak mi nevadí retardované moralizování. Něco jiného je příšerně amatérský střih (ten obzvlášť), hudba, herci, jakoby neexistující postprodukce obrazu. Jestli se vážně pokoušeli o procedurální drama, tak si měli uvědomit, že precizní řemeslo je ještě zásadnější než kdy jindy. To, že scény destrukce jsou lepší než kdy dřív, není k ničemu, když 80 % stopáže se na to nedá koukat. Pokud tohle má být začátek nové éry, tak nevím, jestli chci tu éru vidět. Teda vlastně vím, že nechci.(18.2.2017)

  • POMO
    ***

    5% stopáže zábery na Godzillu. Tie z diaľky, kde je zasadená do širšieho prostredia, sú atmosférické a napínavé. Tie z blízka smiešne, hlavne v prvej tretine, kde Godzilla vyzerá úplne ináč než v neskoršej stopáži. K hollywoodskej digitálnej Godzille má táto stále veľmi ďaleko. Akoby sa Japonci nechceli odkláňať od tradičnej papundeklovky, ktorá nemá žiadnu mimiku a vie iba otvoriť hubu a chŕliť oheň či laser. Zvyšných 95% stopáže sú rozhovory nových a nových postáv politikov, vojakov a vedcov, zisťujúcich identitu príšery a neskôr riešiacich jej zlikvidovanie. Rozhovory v rýchlom strihu, čo najreálnejšie sa snažiace ukázať, ako by prebiehalo vysporadúvanie sa so situáciou. Táto väčšinová čast filmu je prekvapivo zábavná (gulity pleasure) a vzbudzuje zvedavosť. S veľkým rozpočtom a veľkofilmovou ambíciou.(5.5.2017)

  • corpsy
    *****

    Japonci sa prestali baviť. Táto Gojira je obyčajným deštrukčným elementom a berie si obrovský príklad z posledného ( excelentného ) amerického zárezu z roku 2014. Až prehnane realistický pohľad na monštruóznu apokalypsu, ktoré najväčšie mesto Ázije zažije, stráca body hlavne kvôli prílišnému dokumentaristickému vzhľadu filmu. A teda prečo vlastne maximálne hodnotenie? Nostalgia ( môže za to hlavne hudba ), perfektné vizuálne efekty a záver, ku ktorému určite patrí za jeho výrazom interpunkčné znamienko. Skúste hádať aké.(14.12.2016)

  • Filmmaniak
    **

    Nový přístup Japonců k jejich nejslavnějšímu monstru rozhodně není slibný. Akční scény s Godzillou jsou super a není jich vyloženě málo, ale přesto naprostou většinu filmu zabírají nejrůznější debaty expertů, vědců a politiků řešících strategii boje, evakuaci měst, nové volby premiéra a podobně - skoro jako by se tvůrci filmu snažili o procedurální realismus. Zároveň jsou tyto dialogové sekvence ale extrémně zhuštěny, výsledkem čehož je chaos, o to horší, že film navíc není moc dobře režírovaný a ještě hůře stříhaný. Z hlediska střihu jde skutečně o naprosté neumětelství, to samé práce kamery a dramaturgie. Celou dobu jsem si připadal, jako by to režíroval Tomáš Magnusek, ale měl k dispozici triky od UPP.(21.4.2017)

  • - Shin Godzilla je první japonskou inkarnací slavného monstra, která nebyla portrétována technikou suitmation (tedy pomocí herce v kostýmu monstra). Místo toho byly použity CGI záběry; pro ty však byla využita technika motion capture, aby pohyby monstra chůzi muže v obleku alespoň připomínaly. Hercem, který Godzillu pomocí motion capture ztvárnil, je Mansai Nomura. (Israha)

  • - Většina zvukových efektů nebyla vytvořena nově. Například řev Godzilly v závěrečné scéně je stejný, jako řev téhož monstra ve filmu The Return of Godzilla (1984). Také soundtrack je v hojné míře zrecyklován ze starších dílů série. (Israha)

  • - Poprvé v historii prochází Godzilla během filmu postupnou změnou podoby. Celkem se na obrazovce objeví ve čtyřech různých formách, z nichž podoba té první není oficiálně známa a ve filmu z ní lze spatřit pouze ocas. (Israha)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace