poster

Šin Godžira

  • Japonsko

    シン・ゴジラ

  • USA

    Shin Godzilla

  • USA

    Godzilla Resurgence

  • USA

    True Godzilla

    (neoficiální název)
  • USA

    God Godzilla

    (neoficiální název)
  • USA

    New Godzilla

    (neoficiální název)
  • Austrálie

    Shin Godzilla

  • Nový Zéland

    Shin Godzilla

Akční / Dobrodružný / Drama / Sci-Fi

Japonsko / USA, 2016, 120 min

Komentáře uživatelů k filmu (40)

  • ledzepfan
    ****

    Místní odpaďáky a jednohvězďáky docela nechápu... G-filmy jako subžánr mají svou vlastní poetiku a estetiku a tenhle film do daných mantinelů parádně sedí. V tomhle směru není nad čím brblat...Anno se tu ukázal jako velkej fanda a přestože přišel s úplně novou Godzillou s úplně novým evolvujícím originem a revolučním vzhledem, ani na sekundu nezapomíná, že tvoří dílo, které by mělo zapadat do širšího kontextu. A nejde jen o původní hudbu, řev a dusot Godzilly, ale třeba o hravě ujetou metodu likvidace Godzilly....... Jistou překážkou pro diváka může být ta pseudodokumentární forma, která v některých pasážích ubírá filmu na dynamice, ale na druhou stranu je to zase nový úhel pohledu a svým způsobem to vlastně funguje.. Godzilla má prostoru dost (řekl bych, že v rámci průměru G-filmů jde o lehounce slabší průměr) a při jejim řádění si člověk vzpomene na Anno/Higuchiho spolupráci na Giant God Warriorovi (nebo taky samozřejmě na NGE).. Za zmínku stojí i fakt, že přestože je Godzilla komplétně CGI, je animovaná tak aby působila jako loutka, či chlap v neforemném obleku-což je taky naprosto nový přístup, který ale nebourá tradici.. Osobně mám nutkání vpálit tam ze sympatií i tu pátou hvězdu.....no, uvidíme po druhé projekci..(15.12.2016)

  • POMO
    ***

    5% stopáže zábery na Godzillu. Tie z diaľky, kde je zasadená do širšieho prostredia, sú atmosférické a napínavé. Tie z blízka smiešne, hlavne v prvej tretine, kde Godzilla vyzerá úplne ináč než v neskoršej stopáži. K hollywoodskej digitálnej Godzille má táto stále veľmi ďaleko. Akoby sa Japonci nechceli odkláňať od tradičnej papundeklovky, ktorá nemá žiadnu mimiku a vie iba otvoriť hubu a chŕliť oheň či laser. Zvyšných 95% stopáže sú rozhovory nových a nových postáv politikov, vojakov a vedcov, zisťujúcich identitu príšery a neskôr riešiacich jej zlikvidovanie. Rozhovory v rýchlom strihu, čo najreálnejšie sa snažiace ukázať, ako by prebiehalo vysporadúvanie sa so situáciou. Táto väčšinová čast filmu je prekvapivo zábavná (gulity pleasure) a vzbudzuje zvedavosť. S veľkým rozpočtom a veľkofilmovou ambíciou.(5.5.2017)

  • DaViD´82
    *****

    Odsobněná procedurální satira na (nejen) japonskou byrokracii a neschopnost vlády dynamicky reagovat na zkánosné „jaderné“ zemětřesení 2011. Ano, chápete správně, že tady se nejede na vlně zábavného guilty pleasure monstr snímku jako pozdější (ehm, vlastně dřívější) Godzilly (což na jednu stranu je škoda, ne že ne), ale zcela v odkazu původního Hondova snímku plného poválečných jaderných traumat. V této verzi navíc obohaceného o roli dnešního Japonska vůči sobě sama i zbytku světa. A to skrze desítky mluvících hlav či nulovou přímou provázanost pasáží s Gožirákem. Každopádně většinu času zabírající „zasedačkové“ segmenty jsou fantastické, protože krom satirického a „nastavujeme zrcadla“ módu fungují i samy za sebe jako uvěřitelné zprostředkování, jak by to (ne)fungovalo na nejvyšší exekutivní úrovni v případě národní krize. A zbylou čtvrtinu stopáže pak doplňují neskutečně našlapané katastrofické pasáže s „Probuzenou zkázou“ na ničivé procházce Japonskem, které majstrštykově kombinují totální destrukci, skvostný design vzdávající holdy originálu, nápadité (a sakra působivé) snímání a kongeniální Sagisuiho/Ifukubeho hudbu. "Restart" japonské Godzilly ani náhodou není pro každého a dokonce ani náhodou není ani pro každého nekritického fanouška krále monster. Netradičně zvoleným konceptem i zpracováním si to totiž vyloženě říká o rozporuplné přijetí. A toho se tomu po zásluze dostalo. Každopádně je to minimálně zajímavé a stěží o tom kdo kdy řekne „tuctový katastrofák, který se mi z hlavy vykouřil s náběhem závěrečných titulků“, protože ať už to pro ta odvážná rozhodnutí zatratíte či si to naopak právě pro ně zamilujete, tak chladné a bez jasně vyhraněného názoru vás to nezanechá. A který jiný vysokorozpočtový blockbuster tohle ještě dnes umí? Howgh.(1.8.2017)

  • LIVINGDEAD
    *

    Japonsko má nejmodernější technologii a natočí takového Draka za humny! Už malá Godzilla měla místo očí knoflíky. Pak nastala evoluce a Godzilla se trošlu změnila k klepšímu. Jenže vychrlila pár fialových laserů a pak na půl hodiny spala - následně se půl hodiny ve filmu řešila byrokracie, politika a evakuace. Do všeho hraje hudba ze 70 let, která akční scény spíše zesměšňuje. Suma sumárům, akce je možná na 15 minut a 105 minut jsou jen kecy hloupých úředníků. Prostě něco strašného! 10%(1.4.2017)

  • xxmartinxx
    **

    Špatnost nového Godzilly mě celkem zaskočila. Jedna věc je trvající archaičnost, tvrdohlavé upřednostňování praktických efektů (a že díky bohu za ně, to odporné CGI na začátku mě dost vyděsilo), které je součástí kouzla. Stejně tak mi nevadí retardované moralizování. Něco jiného je příšerně amatérský střih (ten obzvlášť), hudba, herci, jakoby neexistující postprodukce obrazu. Jestli se vážně pokoušeli o procedurální drama, tak si měli uvědomit, že precizní řemeslo je ještě zásadnější než kdy jindy. To, že scény destrukce jsou lepší než kdy dřív, není k ničemu, když 80 % stopáže se na to nedá koukat. Pokud tohle má být začátek nové éry, tak nevím, jestli chci tu éru vidět. Teda vlastně vím, že nechci.(18.2.2017)

  • -bad-mad-wolf-
    ***

    "Pošlete vlakové bomby!" Z moře vyleze horká skvrna a zahájí evoluci v postmoderní Godzillu. Hlavní proud zábavy obstarávají roztomilé zvukové efekty a neustálé debaty, kterak ochránit Tokio a zchladit tu dopálenou přerostlou ještěrku. Bavilo mě to, nevím proč a je mi to jedno.(24.3.2017)

  • JohnnyD
    **

    Nepredstaviteľné sa stalo skutočnosťou - Američania chápu fenomén Godzilly lepšie než samotní Japonci. Kým Edwardsova Godzilla bola nielen dokonalou poctou ale aj vyústením a posunutím ságy, tento japonský príspevok (prvý po viac ako desiatich rokoch) je nudným, repetitivným, nič nové neponúkajúcim príbehom, ktorý sme už toľko krát videli. Godzilla je tu opäť Zlo, opäť je tu prílišný dôraz na ľudí a bohužiaľ zase je tu Godzilla sama a jej protivníkom sú ľudia a veda. Čo je ale najhoršie, je spôsob, akým je film vyrozprávaný. Fukušima urobila svoje. Shin Gojira je údesne seriózny film nakrútený dokumentaristickým štýlom na odpornú digitálnu kameru a aj kvôli mizerným hereckým výkonom pôsobí až amatérsky. Byť Japonec, tak toto je pre mňa sklamanie desaťročia.(26.12.2016)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Zaráža ma, ako podaktorých zaráža kvalita prevedenia "novej" Godzilly, pochádzajúcej z krajiny vychádzajúceho slnka. Každí, kto má čo i len minimálne skúsenosti s obdobným snímkom s totožnou tématikou predsa vie, že nepôjde o žiadny blockbuster, "poněvadž, nýbrž, tudiž", o nízkorozpočtový, fanúšikovský snímok, ktorý z času na čas spatrí svetlo sveta. Nič viac, nič menej, pričom ani z ďaleka to nie je taká katastrofa, ako som sa pôvodne domnieval - 55%(31.3.2017)

  • ARI50
    *

    Snaha o zlepšeni je díl co díl někdy zas ani ne co můžu určitě dodat je to že i filmy starších roku byly některé výborné modelová akce vskutku výborná některé části zbytečně proti godzille se použilo jako na souboj snad vše a mělo by to rozhodně skončit a nebo začít úplně od znova ať to zato stojí.(11.12.2016)

  • dennykr
    *****

    Stručně ke třicátému prvnímu dílu a ještě stručněji k sérii samotné zde..(12.9.2018)

  • mm13
    ****

    Najvyššie mocenské kruhy s byrokratickým aparátom (ktorý je do nevídaných tvarov a výrastkov zmutovanou a teda nie vždy práve najfunkčnejšou kostrou ich fungovania) sú pre svetovú populáciu možno ešte nebezpečnejšie než nezničiteľný netvor z hlbín oceánu, zrovnávajúci celé mestá a chrliaci rádioaktívny oheň? Beriem to také celé!(5.9.2018)

  • Filmmaniak
    **

    Nový přístup Japonců k jejich nejslavnějšímu monstru rozhodně není slibný. Akční scény s Godzillou jsou super a není jich vyloženě málo, ale přesto naprostou většinu filmu zabírají nejrůznější debaty expertů, vědců a politiků řešících strategii boje, evakuaci měst, nové volby premiéra a podobně - skoro jako by se tvůrci filmu snažili o procedurální realismus. Zároveň jsou tyto dialogové sekvence ale extrémně zhuštěny, výsledkem čehož je chaos, o to horší, že film navíc není moc dobře režírovaný a ještě hůře stříhaný. Z hlediska střihu jde skutečně o naprosté neumětelství, to samé práce kamery a dramaturgie. Celou dobu jsem si připadal, jako by to režíroval Tomáš Magnusek, ale měl k dispozici triky od UPP.(21.4.2017)

  • corpsy
    *****

    Japonci sa prestali baviť. Táto Gojira je obyčajným deštrukčným elementom a berie si obrovský príklad z posledného ( excelentného ) amerického zárezu z roku 2014. Až prehnane realistický pohľad na monštruóznu apokalypsu, ktoré najväčšie mesto Ázije zažije, stráca body hlavne kvôli prílišnému dokumentaristickému vzhľadu filmu. A teda prečo vlastne maximálne hodnotenie? Nostalgia ( môže za to hlavne hudba ), perfektné vizuálne efekty a záver, ku ktorému určite patrí za jeho výrazom interpunkčné znamienko. Skúste hádať aké.(14.12.2016)

  • kaylin
    ****

    „Shin Gojira“ je pro mě pořád dobrým filmem a jsem zvědavý na to, jak budou Japonci v legendární sérii pokračovat. Má se chystat i animovaná verze, tak uvidíme, co z toho bude. Tohle je cesta, kterou je možné se vydat, ale může to být úplně nový restart, nové pojetí, ještě více politické a ekologické, což třeba v posledních letech ze série „Gojira“ – hlavně díky americkému pojetí – trochu vyšumělo. Doufám, že tímhle se nekončí. Trikově má série co přinést.(13.2.2017)

  • Morholt
    ****

    Vizuál samotné Godzilly mi zpočátku příliš neseděl a jestli mě něco jó rozčilovalo, tak to byly knoflíkové oči. Nicméně svou destruktivní cestou Tokiem si získala moje sympatie a po mutaci se z ní s konečnou platností stala docela hezká holka. Nicméně tohle nebylo jen o radioaktivní ještěrce. Především cca první polovina byla víc než cokoliv jiným kousavou politickou satirou reflektující poslední zemětřesení v Japonsku, během něhož tamní orgány v mnoha ohledech selhaly. A tvůrci je tu rozhodně nešetří. Některé byrokratické postupy mi připomněly i naše luhy a háje. Druhá půlka se už jen lehce otřela o traumata Druhé světové války a plně se soustředila na likvidaci potvory, což mě hodně bavilo. Mělo to vtip, mraky nápadů a závěrečná sekvence se šikanzeny, jeřáby a já nevím čím vším patřila k tomu nejlepšímu, co mohou godzillí filmy nabídnout. Pro mě příjemné překvápko. 80%(1.8.2017)

  • Mishqo
    ***

    60% ... Najnovšia Godzilla ma sklamala. Aj keď sa jej vizuál snažil ostať čo najvernejší jej pôvodnej podobe, tak zvyšok vizuálneho majstrovstva v tomto film bol takpovediac údesný. Film nevyvolal vo mne tie nevyhnutné pocity napätia a úžasu, ktoré som napríklad pri poslednej Godzille mal. Ide tu hlavne o dialógy, o súčasnú geopolitickú situáciu a jej vplyv na prípadné vysporiadanie sa s takýmto monštrom - čo nie je zlé, ale samo osve o to celý film neutiahne.(9.1.2017)

  • Nivenx
    *

    Japonsko mělo skončit s Godzillou ve Final Wars(2004). Po americké Godzille přišlo tohle. Nudné, akce nic moc - jako za starých časů bez ohledu na rok vzniku. Navíc tupé a zbytečné. Doufám v Godzillu od Edwardse - tohle nemohlo být myšleno vážně.(5.9.2016)

  • Cedr
    *****

    Super design Godzilly (ačkoliv je to celkem hit or miss), dokonalý soundtrack, Anno jako režisér (3.0+1.0 kdy?), tuna solidně zahraných postav, v rámci možností povedené a pohledné efekty. Po střízlivých očekávání, naprostá spokojenost.(29.4.2017)

  • Hennesy
    ***

    Godzira a jej vplyv na politicko - ekonomicke pomery a medzinarodne vztahy Japonska v 21. storoci. Toto by bol vystiznejsi nazov pre tuto vyslovene dizertacnu pracu o narocnosti riesenia situacie a komplexnosti rozhdovacich procesov v bezprecedentnej situacii zjavenia Godzilly na predmesti. Moj prvy zarez do japonskeho Godzira sveta nebol zly, ale predsa len toho politikarcenia tam uz bolo prilis.(3.2.2018)

  • seth82
    odpad!

    Film som videl na premiére tu v Tokiu. S priateľmi sme sa po jeho skončení zhodli, že namiesto názvu Godzilla by sa to malo volať KaigishitzuZilla (Kaigishitsu = konferenčná miestnosť) - nebojím sa s istotou vyhlásiť, že 90% z celého filmu sa odohralo v kancelárii niekoho, alebo v kdejakých konferenčných miestnostiach. Hranie hercov skostnatené, scény boli viditeľne a citeľne sterilne naaranžované (notebooky v kancloch na stoloch otvorené v rovnakom uhle), silený humor zo strany jednej z hlavných postáv ženského pohlavia, ktorá nás, cudzincov v publiku, pobavila aj "skvelou" angličtinou. Hudba detto - počas scén v kanceláriách absentovala úplne, najvýraznejšie sa prejavovala v scénach so samotnou godzillou. Logické chyby a nekonečná hlúposť postáv a komparzu, či samotného scenára taktiež nepotešili (hint: postaviť všetky tanky do radov na jedno miesto presne tak, aby na čo najviac z nich mohla godzilla niečo šľahnúť a bez námahy ich čo najviac odrovnať). Jednoducho hrôza, ľutujem každý yen, ktorý som za lístok zaplatil.(19.8.2016)

  • iXtr3m3
    *

    Návrat do minulosti s dôrazom na to najhoršie.(19.1.2018)

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace