Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Josef Abrhám v hlavní roli třídílné hry o životním i odborném zrání mladého architekta. 1966. Hrdina třídílné hry Kamil (J. Abrhám), který se nedostal na vysokou školu, přijede do rodného městečka na třídní sraz. Má pověst úspěšného muže, ačkoli žije v nuzných poměrech. Srazu abiturientů se pokusí využít k tomu, aby požádal Janu (M. Vančurová), svou bývalou lásku a dceru profesora Němečka (I. Prachař) o pomoc. Chce požádat o přímluvu u jejího otce, aby byl přijat na architekturu právě k němu. Nakonec si však Němečkovi o protekci neřekne. Jana má před svatbou, ale přesto se mezi ní a Kamilem obnoví milostný vztah. Na schůzce abiturientů dojde ke konfliktu Kamila s úspěšnějšími spolužáky a Janiným ženichem Františkem (J. Hanzlík). Kamil se vrací do Prahy s pocitem naprostého poraženectví. Ale brzy za ním přijede Jana, která Františka opustila…
1971. Kamil (J. Abrhám) s Janou (M. Vančurová) žijí v bytě, který jim opatřil budoucí tchán profesor Němeček (I. Prachař). Kamil u něho studuje úspěšně architekturu, stal se jeho oblíbencem. S Janou čeká dítě, má před svatbou, vyhrává studentskou soutěž, vše se rýsuje k budoucí zářné kariéře. Němeček nabídne budoucímu zeti spolupráci na projektu nového sídliště. Když Kamil, částečně pod dojmem kritiky neúspěšného studenta Valenty (V. Postránecký), vidí nedostatky výstavby sídlišť, začne kriticky zkoumat podklady projektu. Dostane se do konfliktu s Němečkovým týmem. Na soukromí nemá čas a Jana se mezitím opět sbližuje s Františkem (J. Hanzlík), se kterým se náhodně setká v nemocnici. Po konfliktu s Janou odchází Kamil z domova. Rozchod je nevyhnutelný, Němeček mu zakáže jakýkoli kontakt…
1980. Kamil (J. Abrhám), už jako úspěšný architekt, přijede do rodného města na pohřeb prof. Němečka. Je mu nabídnut projekt 30 rodinných domků, který Němeček nestihl dokončit. Za výstavbu je odpovědný František (J. Hanzlík). Jeho žena Jana (M. Vančurová) ho přemlouvá, aby Kamila odmítl, bojí se o malou Janu, kterou František přijal za svou. Kamila úkol zaujme, jeho projekt však naráží na nepochopení. Na kraji mu nepřeje bývalý spolužák Dymák (P. Štěpánek), jehož typ rodinného domku Kamil kdysi zkritizoval. Kamil dostává lákavou nabídku odjet do Alžíru. Uvědomuje si stále více, že jeho osobní život trpí a v té chvíli se seznámí s mladou, sympatickou dívkou (L. Šafránková). Projekt domků bude muset Kamil na přání Františkova nadřízeného Houry (Č. Řanda) upravit. Bude nakonec jeho neústupnost příčinou dalších životních propadů? (Česká televize)

(více)

Recenze (8)

6thSun 

všechny recenze uživatele

První díl navnadí na téměř Hubačovské zápletky, ve II. díle překvapí kritika panelákové architektury, postupně se ale příběh scénáristům rozuteče do nepříliš zajímavých směrů a celkové zhlédnutí dává smysl hlavně díky Abrhámově herectví. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Festival unylosti aneb Tak poučné, že jsem z toho paf! 1) Unylý typicky dobový konstrukt s unylými herci, unylými dialogy a pomalou unylou režií._____ 2) V obsazení se projevují dobové šablony: asexuální 43letý Josef Abrhám jako lamač dívčích srdcí (což nechápu), 34letý Jaromír Hanzlík (místní trumbera), 34letá Marta Vančurová (jakože podmanivě krásná), 37letá Hana Maciuchová (poťouchlá a zákeřná), 34letý Petr Štěpánek (zneuznaný tvůrce) atd. Jako bych sledoval nějaký spin-off Nemocnice na kraji města._____ 3) Cením si však snahy o kritický pohled na praxi architektů. ()

Reklama

Hombre8 

všechny recenze uživatele

Uondané, nudné, nesympatické postavy, včetně té hlavní. Marné dialogy. Sebestředná zaťatost se zde popisuje jako tvůrčí neústupnost. Známá poučka, že architekt je egoista, stavící si svůj pomník za tvoje peníze tu platí beze zbytku. "Chci zkusit u nás novou progresivní dřevěnou konstrukci, která například zaujala i v Alžíru..." Bomba!  Druhou hvězdu zde zachraňoval, byť jen v úvodu, nejkrásnější herecký úsměv Marty Vančurové. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Za socialismu se samozřejmě stárlo rychleji, to jo, ale dát do role lidí, co jsou 6 let po střední škole Abrháma (43) a Vančurovou (33), to už mi přijde trošku přes. Ale jak jsou díly od sebe dost let (druhý je s odstupem šesti let, další ještě víc), tak se to přece jen trochu vyrovnává. Na tom seriálku je zajímavý, že se celkem otevřeně mluví o tehdejší hnusné panelákové výstavbě a celkově se tu ten systém od vedení fakulty přes stavební šéfy a funkcionáře na okresu i kraji zobrazuje dost kriticky. Vlastně se tu ukazuje víc pohledů na spoustu věcí a jen málokterá postava je vyloženě černobílá (snad až na kritika systému architekta Valentu, který je vlastně hlavně závistivý a neschopný). Celkově jsem spokojený, málokterý seriál z té doby mě upoutá natolik, abych ho celý dokoukal. ()

Aniki 

všechny recenze uživatele

Tak uz jsem myslel, ze mi nic pro mne noveho nemuze ct3 nabidnout a ejhle, jeste jednu mojí mezírku televizáci ucpali. Trošku plošší nedynamický počin, malinko roztahaný, pomaloučký, ale je tam spousta silnejsich momentu s jasnym přesahem do současnosti. Abrhám pro mne po delší době takový "nemocničně Blažejovitý", dosti rozervaný, rozhodně ne přiblble klaďasovitý. Třeba mne z té nostalgické vlny na novém seniorském programu jeste neco pro mě hodnotneho překvapí. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (4)

  • Příběh se odehrává ve fiktivním Vamperku, ale je tu jistá podobnost s městem Vamberk, obě jsou to malá města ležící v podhůří hor, ve skutečnosti se ale točilo v Sedlčanech a také v Praze. (sator)
  • Kamil (Josef Abrhám) poslouchá hudbu z japonského rekordéru JVC RC-M70L z roku 1980. (sator)

Reklama

Reklama