poster

Ve jménu Krista

  • USA

    Risen

  • USA

    Clavius

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    V mene Krista

  • Nový Zéland

    Risen

  • Austrálie

    Risen

Mysteriózní / Dobrodružný / Akční / Drama

USA, 2016, 107 min

Komentáře uživatelů k filmu (141)

  • verbal
    *

    Z počátku je Dementius mile polyteistický římský tribun a člověk má důvod těšit se na racionální demytizaci nejsmrtonosnější pohádky všech dob. A začíná to tak hezky! Naturalisticky hnusný a prašný starověký Blízký východ a roztomilé latinské potírání jeho okupantů. Tedy pardon, samozřejmě jsem chtěl říct „nade vši pochybnost oprávněných faraonských otroků, kterým přece při poslední pozemkové privatizaci odsouhlasil nárok na území úředním zápisem do sbírky bajek samotný předseda katastrální komise, velký Jehova“. A to má úplně stejnou váhu, jako by třeba mně Božena Němcová v pohádce Čert a píča přiklepla Václavák a já se ho na to konto vydal uzurpovat a násilně čistit od Pražáků a Arabů. Prostě země mezi řekou a Středozemním mořem je „právoplatně“ jejich. Řeku už podle názvu naštěstí fousatej strejc přiřknul nějakému negrovi, který hrával závodně Enbíej, a na co by byl Majklovi nějaký veletok, že? Tudíž nekonkvistadoří a na vodě je klid. Ale zpět k filmu. Západní břeh tedy mají naši milí latiníci pevně ve výpravných a příjemně brutálních rukou, dokud nepřitlučou k hranolům v tomto případě otylého Mexičana Chesuse Gonzálese. Docela škoda, že nebylo tehdejším koloritem třeba lámání v kole. Byla by to docela hlína, kdyby se dneska kudlanky ve své slaboduchosti regresně kolečkovaly. A v tuto chvíli vskutku dokonáno jest! Všechno jde rázem do prdele, do anotace ke snímku se nemilosrdně vkrade „otravná, nudná a pomatená fantasy“ a vy opět následující hodinu a půl znechuceně sledujete uspávací epizodu „Alibaba a dvanáct fanatiků“ z nekonečné a tisíckrát omleté telenovely „Jak jsem poznal vaší Bibli“. Seňor Gonzáles se furt někde zjevuje a apoštolové se za ním s plným pytlem vypatlaných demagogických keců táhnou jak smrad. Pohádkaření následně podléhá i dříve kůl tribun Dementius, posílá daleko neškodnější Jupitera s Marsem do Juny a začíná se přiblble blahoslaveně usmívat s vševědoucím výrazem profesionálního downa v očích. Takže si můžeme odškrtnout jen další zkurvené fantasy píárko, ospravedlňující dva tisíce let teroru První římskokatolické a.s., jejímuž zabíjení a kradení ve jménu synátora by symbolicky daleko více slušelo, kdyby tehdy před přitlučením mlel schizofrenní pičoviny raději o hranol vedle visící zloděj a vrah Dysmas. Avšak pohádky jsou pohádky a já jsem docela zvědav, kdo bude mít hustší bajkařský základ, až jednou čmoudi z Koránu vyinterpretují, že byl Mohamed na Řípu první. Aha, oni už to vlastně zjistili. Rozlučme se dnes tedy památnými slovy jednoho moudrého muže, tedy mě: „Bůh nás ochraňuj před náboženstvím!“(17.5.2016)

  • Malarkey
    ****

    U podobných filmů mám velký strach z přehnané křesťanské propagandy. Tady mně to ale přišlo naprosto v pohodě. Ve jménu Krista je klasický historický film, který bych nenazýval velkofilmem snad jenom proto, že se v něm divák nedočká velkých masových akcí. Příběh totiž začíná ukřižováním Ježíše a jakmile se vytratí, tak pátráním po něm. V tu chvíli jsem si uvědomil, že koukám na asi úplně první starověkou detektivku, která mě ještě k tomu moc bavila. Už jenom stačilo, aby se objevilo pár stylových CSI záběrů dle tehdejších lékařských možností a mohlo být dokonáno. Jakmile se ale Ježíš objeví, film se dost proměňuje a hlavní římská postava začíná přemýšlet nejen nad svojí vírou, ale i nad svým životem a světem obecně. To už je sice slabší, protože film poukazuje na řadu myšlenek, které do dnes bohužel řada lidí nechápe. Jako celek ale musím říct, že natočeno to není vůbec tak špatně, jak se to tu tváří v rámci hodnocení.(22.11.2016)

  • Cervenak
    ***

    Celkom solídna historická detektívka, v ktorej sa nehľadá páchateľ, ale mŕtvola. A napokon vysvitne, že zločin sa nestal, lebo obeť je vlastne nažive. Obstojne výpravné a zahrané, len tá vypočúvacia časť je pomerne únavná a na konci to začne byť príliš doslovné a skĺzne to do žánru fantasy.(30.3.2016)

  • T2
    ***

    Rozpočet $20miliónovTržby USA $36,880,033Tržby Celosvetovo $46,069,568Tržby za predaj Blu-ray v USA $3,991,883Tržby za predaj DVD v USA $7,007,738║ Režisér Kevin Reynolds ešte nevyšiel z cviku a ponúka veľmi solídnu filmárčinu. V historických námetoch mu to vždy svedčilo a tu to nie je inak, príbeh upúta, herci fajn, potešilo. /videl v kine: 65%/(4.4.2016)

  • tron
    **

    Kokos toto bol WTF zážitok polroka v čele s Ježišom Cliffom Curtisom, ktorý sa na všetkých nežne a chápavo usmieva a potom je zneviditeľnený uprostred záberu. Scenár absolútne originálny (pátranie po Ježišovom tele poňaté miestami až ako historická detektívka? Wow!) a napriek tomu nesmierne, úžasne, nádherne blbý. Herci... to asi ani komentovať nebudem. Réžia? Tiež. Vychutnajte si túto absurdnosť. Nič iné vám asi ani neostáva.(23.1.2017)

  • Zeck
    *

    Křesťanské spoilery! Stupidní biblické fantasy o tom, jak se to tenkrát "skutečně odehrálo". Clavin na zlepšení erekce je Říman, dá se říci, že ateista, uvažováním na úrovni racionálního člověka 21. století, kterému jen tak někdo med kolem huby nenamaže. Clavina navíc jen tak nic nerozhodí, protože je bitvami ošlehaný vojenský tribun ve velící pozici nejlepší, neprofesionálnější a nejdisciplinovanější armády ve starověkém světě, jejichž bojové manévry v tomto filmu sice připomínají ožralé kombajnisty táhnoucí ve tři ráno z hospody, ale to vem satan! Pak se ovšem něco stane, dá se říci, že téměř posere. Ježíš, ano ten Ježíš! O jehož existenci víme jen z křesťanské propagandy Bible, konkrétně z evangelií, jinak o něm není zmínky, protože těch židů tenkrát Římané ukřižovali desetitisíce, takže jeden schizofrenik navíc nikoho moc nevzrušoval, pokud tedy vůbec existoval, zmizí po ukřižování z hrobky! Děsný ďábel Pilát Pontský se s takovým židovsk...křesťanským zázrakem nemůže smířit a pověří Clavina investigativní prací nejhrubšího zrna, nalézt mrtvolu poloboha, protože dokud bude mrtvola mimo hrobku, je zcela logické, že oživla a odešla, Bůh existuje, Řím je ztracen a židé budou mít buřičskou modlu! A původně racionální ateista z 21. století Clavin se do toho vyšetřování pustí natolik, že se po hodině totálně nudného a stupidního děje nedopracuje absolutně k ničemu, pouze k jedinému logickému a zcela pravděpodobnému závěru, že Ježíš vstal z mrtvých, je syn Boha, koná zázraky a je tak strašně hodňoučký, láskyplný a empatický, že ho začne rovnou následovat spolu s kýčovitými apoštoly, kteří pokud skutečně ve skutečnosti kázali tak stupidní cancy plné patosu, divím se, že se křesťanství vůbec mohlo jako rakovina rozlézt do poloviny světa a teď tady nadále nevzýváme třeba Radegasta, tím myslím toho boha, ne ty chcanky, co se vydávají za pivo. Pro věřící "historická" sázka na jistotu před návštěvou budovy nejúspěšnější korporace na světě prodávající vzduch, pro lidi s elementárními znalostmi z historie, případně nároky na film z historického prostředí, neskutečně nudná křesťanská agitka, která nenabídne vůbec nic a přitom by mohla. Stačilo se podívat na mýtické události jiným pohledem po vzoru Pozemšťana a člověk by se alespoň pobavil. Tvůrcům ale zřejmě moc o pobavení diváků nešlo, spíše o utvrzení jejích víry, případně po vzoru hlavního hrdiny filmu o jejich nalákání do stáda nikoliv oveček, ale ovcí. 20%(12.5.2016)

  • EvilPhoEniX
    *

    Umučení EvilPhoEnixe. Bez tempa, průměrně natočené s jednou akční scénou hned na začátku, zbytek se táhne jako žížala po dešti. Nic pro mě. Nudil jsem se neskutečně.20%(27.4.2016)

  • gogo76
    ****

    Podľa mňa ide o najlepší film na kresťanskú tému od Umučenia Krista Mela Gibsona. Hlavne prvá polovica je úžasná. Hlavný slogan filmu sa nemýli a skutočne sledujeme známe udalosti z pohľadu ateistu. J. Fiennes ako tribút skutočne neverí, rozmýšľa logicky a kladie rozumné otázky. Čomu skutočne verí sú jeho vojaci a meč v jeho rukách. Pátranie po zmiznutom tele Ježiša mi prišlo veľmi zaujímavé, rovnako tak vypočúvanie Márie Magdalény a iných svedkov. Pripomínalo to nejaký detektívny film a práve tento prístup robí film iným a zaujímavým. Po objavení Ježiša sa film mení, ale mení sa preto, lebo sa výrazne mení hlavná postava. Od ateistu prešiel k pochybám a neskôr k viere. Niektorým práve táto časť filmu kazí zážitok, ale stále sledujeme film o Ježišovi, takže takýto vývoj sa dal očakávať. Celkovo ide o veľmi vydarený film, ktorý skvele dopĺňa hudba pre mňa neznámeho R. Baňosa, ktorý svojím soundtrackom výrazne umocnil celkový zážitok. Stačilo možno trochu inak uchopiť druhú polovicu filmu a mohlo ísť doslova o kult a nezabudnuteľný film. 80%.(5.10.2016)

  • Wacoslav1
    **

    V první polovině to ještě jakž takž šlape. Příběh dokáže zaujmout je tady i nějaká akce, ale s přibývající stopáží se film čím dál tím víc stává náboženskou agitkou a nudným blábolem. A to pozor i když se považuji za hrdýho ateistu, tak nemám ani tak problém s tím tématem jako takovým, ale spíš s jeho uchopením a zpracováním. Nevidím tu nic než lacinou snahu zalíbit se široké obci pánbíčkářské a to je škoda.40%(2.5.2016)

  • Hunt
    **

    Působí to bohužel jako TV film (levně) a přes dobré téma se nepodařilo do filmu vložit zajímavost a jiskru.(6.7.2016)

  • LiVentura
    **

    Jak se mohl ztratit.?! Hledání Ježíše v americkém Hollywoodu nedopadlo příliš šťastně.(21.8.2016)

  • Shakers
    ***

    Zaujímavý začiatok, no v z závere celkom nuda. Hlavne druha polka filmu podráža filmu nohy, pretože v prvej kde sa vyšetrovali záhady okolo Ježišovho tela, to bola celkom zábava, ktorú tak často nevidíme, no v druhej polke, kde sa chodí iba sem a tam, vás až malo čo upúta. Škoda, zaujímavý film, kde je Reynolds viac menej doma. Vypráva, kostýmy fajn, ale tam kde by sa malo tempo stupňovať, tam klesá. 65% - 3*(21.8.2016)

  • salahadin
    ***

    Marketing, nebo víra tvůrců? Nemůžu se rozhodnout, když Američan točí film s biblickým námětem. Film dějově hodně podobný knize Jeho království od Mika Waltariho. Stěžejní noční rozhovor mohl být mnohem duchaplnější a myšlenkově hlubší, tady se ukázala bezradnost filmařů v uchopení křesťanského poselství a podstaty Ježíšova učení. Na druhou stranu příběh je zajímavý a podobný film neznám. Slušná detektivka, ale hluboký zážitek nečekejte, o ten ani nešlo mám dojem. Takže upřímný marketing? Tak či onak, biblický náměť se dá natočit v podstatě jen dvojím způsobem - doslovně, nebo naopak "rouhačsky". Kevin Reynolds šel první cestou. Shrnutí: příjemně plynoucí film s poměrně dobrým zpracováním, no bez hlubšího dopadu na diváka. Technická poznámka - podle zdejších verbalovců je každý film, kde se objeví postava Ježíše Krista ve zpracování věrném Písmu svatém vatikánskou agitkou, což už samo o sobě je hodně hloupé konstatování. Proč dnes nemůže někdo natočit film podle Bible, aniž by byl hned vysmíván pro agitaci?? Tak by mě zajímalo, jestli třeba Hra o trůny není porno agitkou, hm?(30.4.2016)

  • 666teen
    ***

    Je to pěkný kus vatikánské propagandy. Opravdu nechápu, co vede zajištěného, římského patricie k tomu, aby běhal po Žideji za bandou pomatených apošťourů v čele s resurektovaným mexikánem. No, je to jeho boj. Ale na dokonalé, demagogické PR máme jiné kofry. Reynolds prostě není Reifenstahlová.(26.5.2016)

  • Beckett51
    ***

    Svědci Jehovovi II: Ježíš Vrací Úder. ..... Má to poměrně dost skvělých momentů a silných myšlenek a hipízácká víra (miluj každého) mi vůbec nevadí, ale ke konci to lehce začalo zavánět samoúčelnou agitkou a to už mi vadí. Jakožto fantasy příběh postavenej na detektivních a reálných reáliích (já vím, zní to divně) to ale docela sedí a rozhodně jsem se nenudil. Silnější tři.(22.5.2016)

  • *CARNIFEX*
    **

    Ťažko veriť biblickému príbehu, keď človek v sebe nosí dušu neveriaceho Tomáša. Kým by bola prvá polovica ideálnou epizódou jedného z detektívnych, dokumentárnych seriálov na "Crime and Investigation", ktorá by akurát potvrdila fakt, že keď sa okolo jedinca so zdravým rozumom zlúči niekoľko pomätených hláv v podobe veriacich fanatikov, len sťažka dokáže odstupom času používať vlastnú hlavu. Druhá, to je už čistá propaganda opierajúca sa o niekoľko"faktov" zobrazujúcich zázraky na počkanie. Záverečné slová apoštola Petra - " Mojou úlohou je loviť ľudí!" - dokonale vystihujú podstatu zrodu viery. Čo sa týka filmu ako takého, historická bieda v priamom prenose. Kam sa chce "Risen" hrabať na Gibsonovove prelievanie krvi. Bohužiaľ, tento počin postráda to najdôležitejšie, a to napätie a atmosféru okolo údajne jedného z najväčších biblických zázrakov. Nudnejšie to už hádam ani nešlo ...(29.4.2016)

  • Ephemeris
    ****

    "Jed z Judey" (Edward Gibbon, historik z 18.st.). Jed, ktorý bol podľa mnohých skutočným dôvodom úpadku a konca Rímskej ríše. Tu sme v jeho prvopočiatkoch. Jeruzalem aj Caesarea Maritima vyzerajú k svetu, takisto Ježiš. Žiadny árijský modroočko. Detaily prepracované, rybárske lode autentické, dokonca aj technika ukrižovania. Podcenená je úloha sv. Pavla, pretože ten v skutočnosti spravil pre kresťanstvo viac ako Ježiš. Nebyť sv. Pavla, tak by sa na Krista už o pár týždňov zabudlo. Úplne iný pohľad na tisíckrát prevarené a recyklované udalosti. Príjemné prekvapenie.(2.12.2017)

  • misterz
    ***

    Čakal som niečo horšie. Po obsahovej stránke síce nič nové, príbeh sa snaží nevybáčať zo zaužívanej biblickej cestičky (nejaké odchýlky by sa ale našli), avšak je aspoň slušne filmovo spracovaný, hlavne po výpravnej a vizuálnej stránke. Aj napriek tomu, že príbeh poznám a bol som v podstate pripravený na to, ako hlavný hrdina konečne nakoniec po dlhom pátraní a odkrývania záhady zmiznutého tela podľahne volaniu kresťanstva, ale aspoň som sa nenudil. Vždy sa vyskytlo niečo, čo pobavilo. Priemer. 60/100(20.8.2016)

  • Hedka
    ****

    Áno, aj bez ohľadu na detaily, ktoré nie sú v súlade s biblickým príbehom. Toto asi nie je v tomto filme najpodstatnejšie. Jeho silnou stránkou je túžba a vytrvalosť pri hľadaní Pravdy. Tej, jedinej, ktorá prevráti život naruby a zmení ho od základu.A človek vie, že už nič iné hľadať nemusí...(6.10.2016)

  • Big Bear
    ****

    Pilát Pontský: ,, Ještě nikdy jsem neviděl člověka s takovou touhou zemřít.. '' S filmy pojednávajícími o biblických příbězích je to těžké. Ty příběhy zná i malé dítě pokud se rodičové snaží o jeho rozhled a to bez ohledu na to zda rodina je věřící či nikoliv. V těch filmech se tedy mění jen tváře herců, chudší či výpravnější zpracování, ale jinak se samozřejmě točí podle stejného scénáře a tím je Bible. Na takové ty ryze křesťanské filmy typu Mojžíš atd... nemám ani moc potřebu koukat. Risen mi připadal svým obsahem trochu jiný a proto jsem to riskl. A dobře jsem udělal. Už od prvopočátku ten příběh pojali filmaři úplně jinak. Film začíná ve chvíli, kdy na kříži již vysí již jen Ježíšovo mrtvé tělo. Válečník Clavius, který se právě vrátil s X. legií na rozkaz Piláta z válečného tažení potírat zmatky v Judei se právě objevuje na scéně a je to on kdo ověřuje, že Ježíš je skutečně mrtev. Na rozdíl od těl dvou zločinců, která jsou hozena na mrchoviště vyslyší prosby Židů a dovolí tělo sejmout a pohřbít do hrobky. Sám má pochybnosti, zda tento ,,pomatenec'' nebyl popraven neprávem. Vždyť vlastně nic neudělal.... A je to Clavius, kdo dostane od Piláta rozkaz hrobku zapečetit aby učedníci tělo Krista neukradli a nestvořili tak ten mýtus o příchodu nového krále králů... Jak však víme, Ježíš třetí den z hrobky vyšel a nic na to nezměnil fakt, že ji hlídali dva přiopilí římští vojáci... Pilát zuří, vinu za případné nepokoje klade za vinu Claviovi a nařizuje mu najít tělo Ježíše dřív než se to roznese po zemi a než se to dozví císař Tiberius v Římě. A tady vlastně začíná ta nejzajímavější část filmu. Clavius zahajuje pátrání a my sledujeme klasickou kriminálku, ale rozdíl je v tom, že to není MIami nebo L. A či C.S.I, ale kriminálka Judea :-) ! Na biblický příběh máme možnost nahlížet výhraně očima Římana, pro nějž jediným bohem je Mars a který nechápe vžerchny ty báchorky a děje související se smrtí Ježíše. I on ale začne postupně zjišťovat, že ne všichni učedníci jsou blázni a že by na některých svědectvích mohl by být i kousek pravdy. A to jej znejisťuje, mate a nutí více a více přemýšlet... Když se pak s Ježíšem potká tváří v tvář, je ztracen. Nebo naopak? ---- Za zpracování, výpravu, šedivý filtr, nádherné lokace i výkon Josepha Finnese, který se mi tu opravdu líbil dávám za 4 hvězdy. Je vidět, že zručný scénárista může podat milionkrát řečené zcela jinak aniž by změnil hlavní podstatu a to dává jistou naději i ostatním biblickým příběhům, které by ti co nevěří obešli jinak obloukem. * * * *(30.4.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8