poster

Krajkářka

  • francouzský

    La Dentellière

  • slovenský

    Čipkárka

  • anglický

    The Lacemaker

Drama / Romantický

Francie / Švýcarsko / Západní Německo, 1977, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kaylin
    ****

    Přiznám se, že to byl až snímek "Elle", který mi ukázal, jak je Isabelle Huppert zajímavá herečka. "Krajkářka" mi zase předvedl, jak byla skvělá už v době, kdy jí bylo nějakých dvacet čtyři let. Jistá, i když na první pohled nevýrazná, herecky vyspělá a jednoznačně vystupující nad ostatními hereckými kolegy.(4.8.2017)

  • Kulmon
    ***

    Čím déle o filmu přemýšlím, tím horší dojem z něj vlastně mám. Kladu si otázku, jaký jsem z toho měl vlastně prožitek? Nedá se říci, že bych se nudil, ale přitom jsem se ani nebavil. Film je komorní jak komorní lze film vůbec být. Isabelle Huppert zahrála skvěle, ale to (krom její nahoty) bude to jediné, co si z toho filmu budu pamatovat. Lepší 3*.(21.12.2009)

  • emma53
    ****

    "Prošel by kolem ní bez povšimnutí, jelikož byla jednou z těch duší, které nedávají nic najevo. Ale u těch je nutné trpělivě se ptát.....a musíte vědět, jak se na ně dívat. Malíř by z ní udělal předmět obdivu. Mohla být pradlenou, lodní dopravce nebo krajkářkou." Velmi křehký a dojemný příběh, který se mě na mnoha místech citelně dotknul, protože některé povahové rysy Beatrice jsem dokázala pochopit a soucítit s ní, tak mně byly blízké. To jsou ty filmy, které jsou jako skryté perly a když je náhodou objevím, tak jsem z nich nadšená. Procházky a šeptání na pláži, kde není ani noha, patřily mezi ty kouzelně příjemné momentky. Ale život se neskládá jen z těch příjemných chvilek, které bychom si přály stále, ale i z těch smutných, kde nám rozčarováním z tvrdé reality mnohdy téměř puká srdce. Isabelle Huppert byla maximálně přesvědčivá v té osamělé, introvertní až submisivní postavě a já se ani trochu nedivím, že po téhle roli se jí dostalo takové pozornosti, jak se o ní tady už jeden uživatel zmiňuje. Rozhodně bych chtěla podtrhnout i hudební doprovod, který byl jedním z velmi vhodně zvolených komponentů.(7.7.2015)

  • Hellboy
    ***

    Nechci bejt necitlivý a podléhat stereotypům, ale tohle je spíš takovej holčičí film:) Zas tak moc mě to nezaujalo. Příběh začíná v okamžiku, kdy si dvaadvacetiletá kadeřnice Beatrice/Pomme a její starší kamarádka spolu vyjedou z Paříže do normandského pobřežního letoviska, odpočinout si od trablů života ve velkoměstě. Beatrice se tam seznámí se starším mladíkem, socialistou Francoisem, který o ni jeví zájem, její starší kamarádka zase řeší rozchod s ženatým milencem, který ji odkopnul. (Ta její kamarádka je mimochodem strašně nesympatická). Po prázdninách je vše jinak. Beatrice a Francois spolu žijí, ale zpočátku idylická láska brzy narazí na problém třídního původu. Beatrice pracuje, Francois je student a ona nerozumí tomu, o čem se spolužáky diskutuje. On se zase za její nízké vzdělání a původ před kamarády stydí... Já teda nevím, jak vážná byla situace před 30 lety, ale zdálo se mi to těžko uvěřitelné, že by mělo sociální prostředí takový dopad. To prostředí, ve kterém se Francois pohyboval, bylo vážně divně vykreslené. Je možné, že to věrně popisuje situaci roku 1977, ale o dnešní společnosti to nevypovídalo vůbec. ___ Režie jsem si ani nevšimnul, takže byla zjevně neviditelná. Jen ten příběh mě až tak neuchvátil. Byl určitým způsobem chladný, celkově prostě nic pro mě.(17.3.2010)

  • Hedka
    ***

    Ak si odmyslím pointu, film má svoje nevšedné estetické hľadisko a výraznú, takmer vznešenú poetiku, čo očaruje a pridáva mu na výnimočnosti, mňa však pôvab hlavnej hrdinky a jej postoje nemohli až natoľko nadchnúť ako mužského diváka (čo je, predpokladám, prirodzené). Nevedela som sa s ňou v jej pasivite a hlbokej uzavretosti stotožniť. Som iná, nechápala som ju. Mala vôbec nejaký názor? Používala aj rozum? Rozladila a zarmútila ma jej naivita v nemanželskom a sociálne tak rozdielnom vzťahu a absolutná, nerozumná a bezvýhradná odovzdanosť až po hrob (vlastne - až do blázinca). Znovu je to film o víťazstve citov nad rozumom. Bohužiaľ, so smutným koncom, ktorý sa dal predpokladať. Znovu je to vlastne o totálnej prehre, nešťastí, bezútešnosti...(veľmi silné ***)(21.8.2010)

  • - Předlohou filmu se stal stejnojmenný román od francouzského spisovatele Pascala Lainého. (Hans.)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace