Reklama

Reklama

Rapl

(seriál)
Trailer
Česko, (2016–2019), 26 h 4 min (Minutáž: 58–70 min)

Režie:

Jan Pachl

Scénář:

Jan Pachl

Hrají:

Hynek Čermák, Lukáš Příkazký, Alexej Pyško, Lucie Žáčková, Tomáš Jeřábek, Jan Dolanský, Dana Černá, Jiří Vyorálek, Aneta Krejčíková, Stanislav Majer (více)
(další profese)

Série(2) / Epizody(26)

Detektiv Kuneš má zase jednou problém. Zmlátí přítele své bývalé ženy a hrozí mu odchod od policie. Vysoce postavená nadřízená má pro něj ale řešení – uklidí ho na stáž do zapadlého pohraničí. Má to jen jeden háček. Jeho skutečným posláním je objasnit dva roky starou vraždu policistky Wágnerové, jejíž vyšetřování uvázlo na mrtvém bodě. Kriminalita v pohraničí je však jedna z nejvyšších v republice – pašování, výroba drog, pytláctví, prostituce, vraždy. Kuneš musí řešit jeden obtížný případ za druhým a k tomu, proč do kraje přišel, se dostává až po čase a vlastně náhodou. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele mh.mail k tomuto seriálu (15)

Série 1 (2016) (S01) 

60% — Určitě nadprůměrný český detektivní seriál, který zdařile navazuje na původní sérii Cirkus Bukowský. Přesto však není všechno jenom pozitivní. Seriálu určitě uškodila jeho celková stopáž — ukázalo se, že třináct dílů je moc a že je autoři nedokázali všechny naplnit zajímavými případy. Kvůli tomu byl taky „hlavní“ případ vraždy policistky Hany Wágnerové dost rozmělněn a stal se brzy průhledným. Na konci taky na diváky nečekalo žádné překvapení, pouze potvrzení toho, co většina již delší dobu tušila. Podle mého názoru by seriálu prospělo, kdyby měl tak polovinu dílů, hlavní pozornost by se zaměřila na vyšetřování případu Hany W. a jednotlivé díly by byly doplněny o ty nejzajímavější samostatné případy. A zapracovat na gradaci příběhu. Ale jinak jsem celkem spokojen, seriál mě bavil, měl však potenciál, který nebyl beze zbytku naplněn. ()

Nástřel (2016) (S01E01) 

70% — První díl nového seriálu se jmenuje Nástřel. I já si vytvořím takový prvotní nástřel hodnocení, abych s tím mohl posouvat na obě strany. Uvidíme, jestli se budou další zásahy posouvat směrem k absolutnímu středu (v což doufám), nebo naopak (což bych považoval za zklamání). Ukazuje se, že postava majora Kuneše je životaschopná a může fungovat v samostatném seriálu bez vazby na Nestora Bukowskýho (což mi nijak nevadí). Natočeno zajímavě a způsobem, že tomu nečouhá česká sláma z bot, což jsem ale očekával. K rozluštění případu sice dopomohl tak trochu deus ex machina (Kuneše osvítilo při pohledu na fotku jeho dcery, Lupínkovi zapálilo po zmínce jeho snoubenky o předávkované spolužačce), ale vzhledem ke všemu ostatnímu jsem ochoten to odpustit. Těším se na další díly, jen houšť a větší kapky. (Trochu mi neseděla úvodní píseň, na konci mi nevadila, ale to se asi poddá.) ()

Křížová cesta (2016) (S01E02) 

70% — Zatím se budu držet prvotního „nástřelu“ z prvního dílu. Uvidíme, jak to bude pokračovat dál. Zábavné to je, nečouhá tomu sláma z bot, ale něco se nám tam zopakovalo z předchozího dílu: „Znamená to, že ti nesedí motiv.“ Doufám, že na téhle hlášce nebudou postaveny všechny díly, to by mě mrzelo. Ovšem kdyby ten magor Lupínka v té stodole odkrouhnul, to bych letěl na 5 hvězdiček a minimálně na 90%. Ale bylo mi jasné, že hned ve druhém díle zabít postavu, která se objevuje v titulcích, neprojde. ()

Smrt na lovu (2016) (S01E03) 

60% — Tak špatné to není, kouká se na to dobře, ale asi jsem čekal něco víc. Tento příběh byl standardní detektivkou, možná trochu lépe natočenou, ale nic moc navíc tam nebylo. Pravdou je, že při řešení pomáhá moc náhod. Ale buďme upřímní — náhoda hraje velkou roli i v jiných krimiseriálech a nemám na mysli ty české. Co se týká toho „hlavního“ případu, mám už od minulého dílu svého favorita, tak uvidíme, jestli jsem se trefil. A není to jen výsledek rozpočítadla, mám i motiv (samozřejmě ne detailní, ale směr jsem si vytýčil). ()

Bludný kořen (2016) (S01E04) 

60% — Za tu závěrečnou „honičku“ s motocyklem jsem něco ubral. Jinak tento díl měl význam především z hlediska hlavního případu, který se jako červená nit táhne celou sérií. Až na drobnosti mi tam zatím nic moc nevadí. ()

Zatmění (2016) (S01E05) 

70% — Standard seriálu, tedy nadstandard českých kriminálních seriálů obecně. Tento díl překvapivě mířil téměř výhradně do vlastních řad. Že Jan Dolanský představuje policistu, který to hraje na obě strany a hlavně sobě domů, to bylo jasné už z prvního dílu. Trošku mi tam evokoval postavu, kterou v Cirkusu Bukowský hrál Michal Dlouhý, a přišlo mi to takové stereotypní. Proto jsem byl překvapen, že byla postava Gregora odsunuta již v pátem díle. I když jsem přesvědčen, že to, co se tenkrát událo za zavřenými dveřmi, ještě nebylo úplně odhaleno, a je možné, že tato postava ještě neřekla svoje poslední slovo. Otázkou je, jak moc to souvisí s případem Hany W. Okolnosti kolem tohoto případu se taky zajímavě rozjely, sebevražda jejího manžela byla pro mě dosti nečekaná. Jsem opravdu zvědavý, jak to nakonec dopadne. ()

Oheň (2016) (S01E06) 

50% — Tenhle díl byl slabší a prakticky tvořil pouze výplňovou vatu. Je fakt, že dost to celé shodilo, jak kurz po požáru a smrti vychovatelky pokračoval, jako by se nic nestalo. Umím si představit, že by ho v reálu rušit nemuseli, ale rozhodně by alespoň pár dní byli všichni přešlí mrazem. To bylo opravdu velmi nedůvěryhodné. Jak už tu někdo psal — kdybych o tento díl přišel, nic by se nestalo. ()

Krvavý revír (2016) (S01E07) 

60% — Smrt je tentokrát brutálně drsná a krvavá, ale je smutné, když se režisér snaží natočit scénu s vrahem tak, aby tam byl, ale nebyl poznat. Jenže pak se v průběhu děje objeví ten správný herec a vy víte, že to je on, protože nikdo jiný nemá takovou postavu. Nevím, jestli si to autoři neuvědomují, nebo je to schválně, ale už jsem se s tím setkal ve více filmech. Je však stále jasnější, že o něco zábavnější než jednotlivé případy je ta hlavní linie. Utvrdil jsem se ve svém podezření na pachatele vraždy Hany W. Možná se mýlím, ale něco je mi na něm podezřelé. Kunešova hláška „only people“ byla luxusní. ()

Agent (2016) (S01E08) 

60% — Tak nějak jsem smířen s tím, že jednotlivé případy nejsou až tak zajímavé a důležité, ale že klíčová je ta hlavní linie táhnoucí se celým seriálem. Taky mě napadlo, jestli nebylo lepší natočit menší počet dílů, ve kterých je ovšem hlavní zápletka to hlavní, co se v nich bude odehrávat, a to ostatní bude jenom vata. Začíná totiž té vaty být příliš. POZOR, SPOILER! Konec překvapil, čekal jsem, že s Gregorem budou mít ještě jiné plány. ()

Amok (2016) (S01E09) 

60% — Řešený případ byl bohužel zase průhledný, jakmile se pachatel objevil na obrazovce, bylo jasno. Nevím, čím to je. Opravdu už se soustřeďuju na hlavní linii, vypadá to, že s Kunešem někdo hraje nečistou hru. Opět poměrně nečekaný konec. ()

Black Jack (2016) (S01E10) 

60% — Tento díl se mi líbil opět o trochu víc. Sice jsem odhalil hned na začátku, co a jak, ale nijak mi to nevadilo. K vyřešení případu tentokrát nepomohla náhoda, alespoň jsem si žádné nevšiml, ale kriminalistická práce a dedukce. Po hektických událostech z konce předchozích dvou dílů se Kunešův osobní příběh a možná i případ Hany W. sune pro mě trochu nepředpokládaným směrem, ale kdo ví, třeba je to jenom kamufláž a na konci bude velké překvápko. Představuju si to tak, že ještě příští díl bude takový standardní, ale poslední dva budou už výhradně zaměřeny na Hanu W. a všechno to kolem. Nechám se překvapit. ()

Tichá voda (2016) (S01E11) 

60% — Standard seriálu. Samotný případ ničím zvláštním nepřekvapil, snad jen způsobem, jakým ji dostali. Břéťa Kubát by na to svého času asi řekl: „Pochvala za vyřešený případ a pokárání za vyšetřovatelský úskok.“ Takže se spíš zaměříme na soukromé linky. Etzler se nám vybarvil, ale to asi bylo pro málokoho překvapení. Ve vztahu k případu Hany W. dnes nebyl žádný viditelný příspěvek. Full frontal scéna zbytečná a spíš směšná, asi Kristýna Frejová litovala, že ve svých 45 letech žádnou pořádnou nahou scénu doposud nenatočila. ()

Zdař Bůh! (2016) (S01E12) 

60% — Aneb „Smrt darebáka“. Tak a teď už jsem zvědavej, jak v posledním díle tvůrci uzavřou všechny otevřené otazníky. A že jich není málo. Jen doufám, že vraždu Hany W. nepřipíšou na triko Lucasovi, to by mě fakt zklamali. Hlavně čekám na to, jak se vysvětlí smrt Kunešovy manželky a jejího přítele (nechce se mi věřit tomu, že by to bylo běžná nehoda) a jak se vyřeší to, že dceruška sebrala schované peníze (odkud pocházejí?). Dále si rád počkám na to, jak to vlastně tenkrát bylo v tom pokoji, kde Gregor údajně zabil pasáka své pozdější přítelkyně (už si nepamatuju, jestli se stala i jeho manželkou). A taky doufám, že to, že se Lupínkova manželka upsala lichváři, bude mít nějaký hlubší význam, ideálně pak přímo vztah k hlavnímu případu. No, nemají to autoři lehké. Očekávání jsou velká. ()

Zimmer frei (2016) (S01E13) 

60% — Velká očekávání občas přinesou velká zklamání. Tady to dopadlo tak nějak na plichtu. Všechny otevřené linky byly sice uzavřeny, ale dílem očekávaně (vrah Hany W.), dílem banálně (peníze, které Johana sebrala v bytě matky a jejího přítele, půjčka Lupínkovy manželky u lichváře, jugoslávská drogová mafie) a u některých se dokonce ukázalo, že jsem je za otevřené považoval snad pouze já, rozhodně nikoliv autoři (smrt pasáka v uzavřeném pokoji, role Vanessy a Lupínka v případu Hany W., autonehoda Johaniny matky a jejího přítele). Odmyslím-li si tedy to, že jsem očekával nemožné, a podívám-li se na tento díl optikou autorů, dostanu standardní díl s mírně nadstandardní akcí, který však nepřinesl žádné překvapení na závěr, vše tak nějak hladce zapadlo do sebe, prostě klasický epilog. U minulého dílu kdosi napsal, že být o pár minut delší, mohl být klidně i dílem posledním, a tváří v tvář skutečnému závěru to beru za velmi trefné. K „vypůjčení“ zabavených drog a obrácení postavy Lukáše Vaculíka o 180° bych měl asi nějaké výhrady, kdybych zrovna v neděli poprvé neviděl Purpurové řeky, kde těch nelogičností bylo mnohem víc. ()

Série 2 (2019) (S02) 

30% - Původně jsem chtěl napsat klasický komentář, ale pak jsem si přečetl v idnesu pár názorů pana režiséra a pochopil jsem, že si celou druhou řadou Rapla z nás dělal prdel, což někteří komentátoři poznali už dávno, mně to trvalo o trochu déle. Nevím, jestli jsem konzervativní, ale rozhodně jsem majora Kuneše neměl za modlu, takže mi na ni nikdo nemohl šáhnout. Pokud někdo natočí kravinu, protože to líp neumí, je to smutné, ale pokud kravinu natočí někdo, kdo to líp umí, ale udělá to úmyslně, to už je na pováženou. Takže nemá smysl tuto frašku rozebírat, protože to takhle bylo natočené schválně. Pane Pachle, je mi jedno kdo to zaplatil, to vám vyčítat nebudu, to je vaše věc, ale důvěra se těžko buduje a lehce ztrácí. Před dalšími výtvory z vaší dílny budu napříště velmi obezřetný. ()

Reklama

Reklama