• sharka.68
    ***

    Willy Söhnel přece chodil s Mandlovou a pak s Gollovou, ta kvůli němu byla i v Terezíně, kde dostala tyfus..tak k čemu jakási Lilly Krall co spí se spolužákewm, kterej má chlupatej zadek a vyroste z něj Ondra Pavelka???? Kde se v Bohémě vyskytují herečky? Proč je to jen o chlapech???? Kromě Anny Letenské,kterou nakonec po natočení její poslední scény ve filmu Přijdu hned, odvezou a později v Mauthausenu v říjnu 1942 popraví (za pomoc jejího manžela parašutistům) ... proč dělaj z Marvana takovýho blba? Hašlera zatklo gestapo 2.9.1941 při natáčení Městečka na dlani....(23.1.2017)

  • Marigold
    ***

    Problém stejný. Herecky působivé momenty a morální dilemata zašlapaná úmornou hudbou a nefunkční dramaturgií, která se motiv kolaborace a národní pohromy snaží zesílit spojením s rokem 1968, kde ale seriál působí ještě strnuleji. Burian v Rozhlase = jeden z Javorského nejlepších momentů. Vedle toho ale spousta balastu. Prostřihávání soulože a rasového projevu na konci těžkopádný režijní fail.(23.1.2017)

  • Enšpígl
    **

    Snažím se být vstřícný k seriálu, ale on není vstřícný ke mě. Já osobně chápu seriál jako střet herců s extremně složitou dobou a zkoušku jejich charakterů, ale v tom případě mě vadí že tvůrci (zatím) zcela ignorují ženský ikony té doby. Jasně pani Brdečková mě objasnila, že tohle není dokudrama, ale že je to jen volně vyprávěná látka, která si vypůjčila pár reálných postav, reálnou dobu, ale že si vlastně můžou točit co chtějí, no to samozřejmě můžou, ale pak se nemůžou divit že divák, který tam vidí opravdový figury ve vymyšlených situacích v tom vidí blábol. Navíc je to extremně nepřehledný. Pořád zastávám názor, že ten 68 tam (zatím) nemá co dělat, dalo se to přece vyprávět i bez toho a mnohem srozumitelněji, když už se teda volí mix realnosti a výmyslů.(23.1.2017)

  • Pierre

    Ach jo. Tak i napodruhé to nevyšlo. Naopak, bylo to snad ještě horší. Po dějové stránce je tento díl docela dramatický. To co na Buriana přichystali Němci, je kruté a ďábelské. Nedá se to přece zfilmovat takhle suše, bez atmostféry. Hm, víme pane režisere? Bohéma je prostě odpad. Nemá absolutně žádnou atmostféru, překombinovaný děj. A o tom jak do toho paní scénáristka motá rok 1968 a fiktivní postavy s fiktivními událostmi, radši pomlčím. Má jenom geniálního Vlastu Buriana (počkat, on je to Javorský.) Velmi dobrý výkon. Jinak další katastrofa z produkce České televize. Nezbývá než si odškrnout další zklamání. P.S. Ještě si někdo stežuje na Lídu Bárovou?(23.1.2017)

  • HonzaBez
    ****

    U hodnocení celého seriálu jsem zatím trošku na vážkách mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami. Určitě jsou zde totiž i některá hlušší místa (např. celé to propojení mezi "současností" roku 1968 a dobou protektorátu). Ale zrovna v tomto druhém díle byl pro mě totálním zjevením výkon Vladimíra Javorského coby Vlasty Buriana. A i samotná ta Burianova životní situace, kdy volí mezi silným dilematem zda přijmout v radiu roli, kdy má karikovat postavu Jana Masaryka coby ožraly a nebo odmítnout a tím ohrozit existenci svého divadla (v němž zaměstnává židy a kde je i uložená zahraniční vysílačka), byla hodně silná a zcela nosná pro tento díl. Stejně tak působivá byla scéna kdy Oldřich Nový v podání Saši Rašilova vezme na večírek svou židovskou manželku a oba jsou zde konfrontován s antisemitskými poznámkami. Jsem docela zvědavý, zda se v seriálu dočkáme i skutečného vyústění životního příběhu Oldřicha Nového za protektorátu, kdy byl se svou ženou odvezen do tábora pro smíšené manželství. O. Nový byl v tomto směru (asi na rozdíl od Vlasty Buriana) hrdina, ale trošku paradoxně osudy těchto dvou herců po válce (pokud jde o filmové příležitosti) se zas tak moc nelišili...(23.1.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace