poster

Dobrák a zlí lidé

  • Francie

    Bon et les méchants, Le

  • USA

    Good Guys and the Bad Guys, The

  • USA

    Good and the Bad, The

Krimi / Komedie

Francie, 1976, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • emma53
    *****

    Suprově nablejskaný auťáky, kloboučky, tanečky v barech, prostě vynikající atmosféra válečných let ve Francii mě okamžitě vtáhla do příběhu pár lidiček, kterým tahle doba obrátila život naruby tak, jak si to asi vůbec nepředstavovali. Lelouch se nebál a s nadhledem, vtipně, s ironií, ale i smutkem nám perfektně poda události, kde tepe nemilosrdně i do své vlastní země a charakterů lidí té doby a konec byl nejen všeříkající, ale v mnoha ohledech silně uvěřitelný. Ale co si budeme namlouvat, takoví lidé nebyli jen ve Francii a metál dostal tenkrát kde kdo. Dlouho jsem neviděla Marlene Jobert, tak jsem si jí měla možnost vychutnat v roli zdánlivě křehké Loly. Bruno Cremer byl pro mě chvílemi docela matoucí osobou, ale jako ostatně nikdy, ani tady nezklamal, pouze Jacques Dutronc mně do té role moc nepasoval, ale to byla jen malá vada na kráse. Výborný film, který je chudák tak málo známý a přitom si to vůbec nezaslouží.(28.4.2014)

  • Martin741
    ***

    Pre mna len priemerny Lelouch, dej je zasadeny do WWII /preto te hnedobiela, pieskovo hneda farba - aby si divak uvedomil, ze filmovo je v nackami okupovanej Francii/. No ale nechytilo ma to, box ma moc nebavi, nejsem boxer, ani ta banda ma nijak nechytila ...... cisto priemerny Lelouch, svoje najlepsie filmy ma Muz a Zena 1966 a Viva la Vie 1984 : 50 %(6.11.2019)

  • sportovec
    *****

    Kritika, která DOBRÁKOVI vytýká mistrovské zvládnutí retrostylu třicátých až čtyřicátých let minulého století, připomíná ze všeho nejvíc psa, který svůj hlad řeší sebepožíráním. Domnělé dějové zkraty jsou skvěle zvládnuté rysy žánru (jako srovnání stačí připomenout dobový film, špičkové Chaplinovo dílo MONSIEUR VERDOUX, u nějž je možno konstatovat shodné nedostatky). Lelouchovi se podařilo postihnout v tomto "sépiovém" hnědobílém díle všechny podstatné rysy hektické doby i jejích zvláštností. Co není vloženo do psychologií postav, to je vynahraženo v druhém plánu ve fabuli i scénáři tohoto pozoruhodného příběhu. Jemnost a lékarnická důkladnost, se kterou se film postupně rozvíjí, navozuje dojem původního příběhu, který se vědomě míjí se svým svůdným detektivkovým paralelním zpracováním (pro srovnání uvádím špičkovou delonovku POVÍDKA O POLICAJTOVI, jejíž těžiště plně spadá naopak do prvních poválečných francouzských let) a volí nesnadnější cestu skutečného autorského hraného filmu. V hereckých výkonech tu na sebe mimo mimořádně skvělou Marlene Jobertovou (jakoby tu kvalitou výkonu z oka vypadla mladičké Simon Signoretové nebo Jeanne Moreauové) upozorňují nedoceňovaný Bruno Cremer (známý mj. z prvních nezplanělých dílů italské CHOBOTNICE) a pro mne překvapivě dobrá Brigitte Fosseyová. Pro nevšední způsob pohledu i kvalitu zpracování, která v sobě slučuje důkladnost s básnivostí, vznikl film, na který se nezapomíná. Film opravdu nadčasový a klasický.(7.9.2008)

  • Snorlax
    *****

    Obdivuji režijní přístup Clauda Leloucha, ale tento snímek je i v jeho filmografii něčím zcela mimořádným a zasloužil by si potlesk na otevřené scéně. Film o tom, kterak se z darebáků mohou stát hrdinové a naopak, o tom, jak snadné je překročit tu teninkou linku, která dělí zlo od dobra. Marlène Jobertová jako Bonnie se stává femme fatale pro dva Clydy. Zvláštního zřetele je hodna postava Bruna, která během filmu projde několika zásadními proměnami a přitom je vlastně stále stejná. A zcela logicky musela Lelouchova volba na obsazení této postavy padnout na Bruno Cremera, neboť by se zřejmě nenašel nikdo jiný, kdo by postavu Bruna svedl zahrát, natož tak přesvědčivě.(8.11.2011)

  • Willy Kufalt
    *****

    Fujtajbl, jsem opět docela zhnusen těmi dějinami, když si vzpomenu, jak u nás zavřeli několik československých letců pro "nežádoucí" spolupráci se západním odbojem, a ve Francii možná (alespoň tento film tomu naznačuje) vyznamenali kolaboranta... Člověk by řekl, že to s výtečníkem Brunem pohne alespoň svědomím, případně později s ním bude zúčtováno. To podezřelé kroucení očí viníka během vyznamenávání bylo až symptomatické, aby se něco zásadaního stalo... ale ne, on si pak klidně dál dělá inspektora, nebo vlastně, kdo ví? Po závěrečném dovětku to vypadá, jakoby se snad on měl právě teď po válce stát zároveň i členem gangu a teprve dělat velký věci! Nechci opomínat ostatní protagonisty, ale nejvíc mne z postav utkvěl v paměti inspektor Bruno, výtečně zahrán jeho jmenovcem Bruno Cremerem, tzv. dvojitý agent, který přes zásadní změny zůstává stejný a tím víc pro společnost nebezpečný... Ke spokojenosti celého dílka, jde o krásnou stylovou retro záležitost na pozadí jedněch z nejhorších okamžiků moderních dějin. Netypický válečný film je spíše poměrně odlehčenou gangsterkou o zločincích. Ale hlavně o lidských povahách a jejich poznamenáních, jak to velký Claude Leloch uměl vždycky na plátně podat. 90%(27.10.2019)