Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Italský hraný film z doby války. Jednotka italských partyzánů sestupuje z hor do města, kde má provést důležitou akci, jejíž podrobnosti nejsou známy. Partyzáni vědí jen to, že v jednom závodě mají převzít zbraně. Jejich spojka, od níž mají dostat podrobné instrukce, je zabita. Přesto se partyzáni pokusí akci provést. Obsadí vilu nedaleko města a odtud nepozorovaně proniknou do města, kde se jim podaří navázat spojení s odbojovou skupinou dělníků. V závodě je právě stávka. Němci ze msty nařídí demontáž strojů a jejích odvezení do Německa. Partyzáni a dělníci však odzbrojí německou posádku, demontují nejdůležitější součásti strojů a ukryjí je, aby zabránili jejich odvezení. Když chtějí závod opustit, jsou přepadeni Němci. Jádro partyzánské jednotky spolu s dělníky si však probojuje cestu německým obklíčením. Partyzáni svůj úkol splnili. (FILMOVÝ PŘEHLED 38 / 1955) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

andy60 odpad!

všechny recenze uživatele

Prezentováno jako "válečné drama", ve skutečnosti to sklouzává (samozřejmě nechtěně) do parodie na válečné snímky. To hlavně vinou hrozného scénáře a debilních dialogů. Polovina filmu jsou jen samé kecy, kdy se vlastně ani jednou nevystřelí. V druhé polovině se děj filmu přesune z hor do města, kde se začne bojovat o jakousi továrnu. Dřív, než dojde k nějakému vyústění, objeví se nápis konec. Nezbylo mně, než nevěřícně kroutit hlavou. Tak tohle už nikdy víc. ()

StaryMech 

všechny recenze uživatele

Většina zdejších přispěvatelů zepsula tento levicový chvalozpěv na partyzánstvo, podle mě barvitý a napínavý. Občasný dojem zmatečnosti byl snad záměrem - rozhodně se vešel do mých představ o tom, jak to ve válce chodívá. Spolu s lidmi (mimo jiné budoucí režisér Giuliano Montaldo ve své první roli a ještě ne docela božská Lollo) si zahrálo i předměstí Janova a okolní kopce. České podtitulky předložené Řitkou (k seznámení s dabingem jsem nesebral odvahu) nestojí za moc, na druhou stranu k nám v dobrém přepisu dorazil film, kterého se třeba Anglie a Amerika možná nedočká. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle se spíš mělo jmenovat - Pozor, diváku! Já osobně mám s italskými válečnými filmy jen otřesné zkušenosti. Většina mnou viděných majstrštyků však byly točena v sedmdesátých létech a v barvě. Od tohoto staršího kousku jsem tedy čekal něco víc a snad i jistou syrovost a autentičnost vzhledem k faktu, že to bylo točeno jen 6 let po válce... No bohužel zůstalo jen u očekávání. Dokonce uvažuji, že POMOvi navrhnu zařadit další žánr. A to nudný. Tohle totiž není ani drama ani válečný film, tohle je NUDNÝ film. Čtu si komentáře níže a kroutím hlavou, italský neorealismus, dokonalé rozkreslení postav... Tehdy to možná na diváky fungovalo i ta Gina... Ale dnes? Akce je tam 0, přestřelky pokud k nim vůbec dojde jsou srandovní, srandovní jsou i dialogy a to jsem přešel příšerný český dabing, kdy 5 českých herců dabuje na 40 filmových postav. Do toho stávka v továrně, kterou si chtějí dělníci nechat pro sebe a ústřední melodie Kaťuši.... Milovníci válečných filmů, tento film v klidu obejděte, může posloužit snad jen jako studijní látka jak se v Itálii padesátých let točilo... Dávám jedno kohoutí pero z čapky horského myslivce, ale je to jen tak tak ! * ()

zette 

všechny recenze uživatele

Tento film se moc nepovedl a ve vlne italskeho neorealismu je znacne podprumerny. Ceska distribuce si s dabingem moc praci nedala, ale vyznam dialogu zni zoufale. Z hercu nikdo vyrazneji nezaujme, vcetne Lollobrigidy. Ac valecne drama, film misty pusobi smesne. Snad bych pochvalil hudbu, te je vsak v banditech malo:-). ()

ripo

všechny recenze uživatele

Tento film vznikl — a to není v historii filmu záležitost obvyklá — z iniciativy a vůle nikoli komerční produkční společnosti, ale — diváků. Italský novorealistický film si získal ohlas v celém světě. Ale ve vlastní zemi nebylo peněz k natáčení filmů, které by pravdivě zobrazovaly život lidu. Proto si italští diváci pod vedením mladého režiséra Carla Lizzaniho a ve spolupráci s pokrokovými filmaři založili vlastní výrobní společnost „Cooperativa Produttori Spettatori Cinematografici". Prvním filmem této společnosti byl Lizzaniho partyzánský příběh „Pozor! Bandité!" Italský kritik G. Viazzi napsal o filmu: „Volba námětu, jeho bohaté dějové rozvedení, otřesná pravdivost použitých výrazových prostředků, to vše povyšuje Lizzaniho film na první italský film o hnutí odboje, dokonalý nejenom s hlediska historického, ale i s hlediska uměleckého." Na naše plátna se dostává „Pozor! Bandité!" s podstatným zpožděním. Ale ani několik let, která nás dělí od data jeho vzniku, nemohlo setřít rysy vynikající úrovně. Nemohlo — protože „Pozor! Bandité!" je filmem národním a pokrokovým. I deset let po válce nám může hodně říci film z doby války — jestliže byl takto vytvořen. — Režisér Lizzani začínal jako filmový kritik, později se uplatnil jako herec ve Verganově filmu „Slunce znovu vychází" (v němž vytvořil známou postavu kněze) a v Lattuadově filmu „Mlýn na Pádu"; „Pozor! Bandité" je jeho prvním dlouhým hraným filmem. Na VII. MFF v Karlových Varech v r. 1952 získal za tento film Cenu za režii. Filmový přehled 38/1955 ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama