Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pověstný lupič gentleman má za sebou již celou řadu krádeží, většinou přímo před očima zámožných majitelů. Jeho věhlas překročí hranice Francie. Je unesen do zámku Viléma II, který si chce ověřit zda skrýš, kterou vymyslel, nikdo nenajde. Pokud ji nedokáže objevit ani Arsene Lupin, pak už jí nevypátrá nikdo na světě. Ale nebohý Vilém II netušil, koho si vlastně "nasadil", jak se říká, do svého...zámku. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (8)

argenson 

všechny recenze uživatele

Pestrobarevná, ale trochu papundeklová podívaná. Jestliže popularita Roberta Lamoureuxe tehdy vycházela z rohlasu a divadla, těžko nad ním může jásat český divák jednadvacátého století. Plus krásky, které se tak trochu pletou. Ale podal bych si toho ignoranta, co chystal český dabing. Mimo jiné proto, že ve jméně Charles ve francouzštině čteme š, nikoli č jako v Améru. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Ani ryba ani rak, průšvih ani propadák. Robert Lamoureux mi přišel na svou roli starý a nemohl jsem se zbavit pocitu, že vidím Jiřího Dvořáka s knírkem. Hodně tomu pomohl dobrý dabing Karla Heřmánka (Kaiser Wilhelm II), ale tenhle příběh o legendárním lupiči moc propracovaný není a řadí se tak po bok poněkud plytkých ale krásně barevných a dobře vypadajících historických kousků jako třeba sérii o císařovně Sissi. Liselotte Pulver (ač blonďatou) znáte, to je přeci nezbednice ze strašidelného Spessartu. ()

Terminus 

všechny recenze uživatele

Hodnocení filmu se bude u mnoha diváků odvíjet od toho, zda a jak moc jim přiroste k srdci titulní postava a její takřka komiksově supermanské vypodobnění . Zloděj elegán Lupin stojí někde mezi Herculem Poirotem (pořádkumilovnost, galantnost, bystré pozorovací schopnosti) a Jamesem Bondem (vybrané oblečení, vynikající společník žen, energičnost) a jeví také romantizující prvky dobrodružství těchto oblíbených postav literatury a filmu. Na dnešek nepravděpodobné zápletky (královský dvůr) i naivní detaily (hranice Francie a Německa, efektní ale jinak hloupá skrýš) mohou mnohé odradit - tvůrci nejsou zcela přesvědčiví ve vtažení diváka do filmu. Stejně jako zmíněná naivita mohou otrávit i občasné dramaturgické nedotaženosti (výzva, aby kapela zahrála "cokoliv", načež muzikanti okamžitě a bez náznaku domluvy spouštějí tutéž skladbu). Scénář není adaptací žádného konkrétního díla Maurice Leblanca, pouze z něj volně vychází. Režisér Jacques Becker , žák Jeana Renoira, začal svou kariéru v polovině 30. let, kdy se mimo jiné režijně podílel na propagandistickém filmu La Vie Est a Nous , který dále spolurežíroval sám Renoir či roku 2004 zesnulý fotograf Henri Cartier-Bresson. Mezi nejvýznamnější Beckerova díla patří kriminální drama Čest mezi zloději (hrají Jean Gabin a Jeanne Moreau), vězeňské drama Le Trou či životopisný film o A. Modiglianim Montparnasses 19 (hlavní roli ztvárnil Gérard Philipe, který záhy v mladém věku zesnul - dožil se jen o rok více než "jeho" postava). ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Romány Maurice Leblanca (ale i jejich poválečná pokračování dvojice Boileau-Narcejac) líčí Arséna Lupina se značnou nadsázkou, ale znáte filmy, myslel jsem si, že celuloid mu pořádně sčísne čupřinu. Ale to by nebyli Francouzi. :-) Takže Arsén Lupin, jak ho známe: duchaplný gentleman, mistr převleku, muž, který se zabývá zločinem více méně z hecu. A který taky není neomylný, takže mu akutně hrozí odhalení... Vkusná stará komedie a kupodivu mi ani nevadila Liselotte Pulverová, kterou jindy a jinde nemám rád. 60% ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama